Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στις 18 Μαΐου, στο ξενοδοχείο Μετροπόλιταν του Π. Φαλήρου, το 2ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας Χονδρεμπόρων Τυποποιημένων Ζαχαρωδών Προϊόντων Ελλάδας, με θέμα «Το παρόν και το μέλλον του χονδρεμπορίου».
Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στις 18 Μαΐου, στο ξενοδοχείο Μετροπόλιταν του Π. Φαλήρου, το 2ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας Χονδρεμπόρων Τυποποιημένων Ζαχαρωδών Προϊόντων Ελλάδας, με θέμα «Το παρόν και το μέλλον του χονδρεμπορίου».
Στο συνέδριο παρέστησαν και απηύθυναν χαιρετισμό ο βουλευτής της Ν.Δ. κ. Π. Μαντούβαλος, το στέλεχος του ΔΗΚΚΙ κ. Δ. Παπαδόπουλος και η πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθήνας κα Σοφία Οικονομάκου, ενώ συμμετείχαν πολλοί χονδρέμποροι από όλη την Ελλάδα καθώς και εκπρόσωποι εταιρειών.
Σκοπός του συνεδρίου ήταν να διερευνηθεί η ταυτότητα του χονδρεμπορίου ζαχαρωδών προϊόντων, η ανάγκη ύπαρξής του, ο τρόπος διανομής των προϊόντων, η ταχύτητα των αλλαγών στον κλάδο, η εμφάνιση νέων προϊόντων και νέων τάσεων στις καταναλωτικές συνήθειες, οι νέες μέθοδοι διαφήμισης και προσέγγισης του καταναλωτή, καθώς και οι συνέπειες του έντονου ανταγωνισμού.
Παραγωγός – Χονδρέμπορος – Λιανέμπορος
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Χονδρεμπόρων Τυποποιημένων Ζαχαρωδών Προϊόντων Ελλάδας, κ. Βασίλης Ρίζος, μιλώντας στο συνέδριο, τόνισε ότι ο κλάδος πιστεύει στο τρίπτυχο Παραγωγός – Χονδρέμπορος – Λιανέμπορος. «Είμαστε», τόνισε, «αναπόσπαστο κομμάτι και συνδετικός κρίκος μεταξύ παραγωγών και σημείων λιανικής πώλησης».
Ειδικότερα ο κ. Ρίζος ανέφερε: «Το χονδρεμπόριο περιλαμβάνει όλες εκείνες τις δραστηριότητες που γίνονται κατά την πώληση των αγαθών, με τις οικονομικότερες και καλύτερες δυνατές συνθήκες μεταφοράς και αποθήκευσης, χωρίς συγχρόνως να αποτελεί έναν μισθωμένο κρίκο στην επιχειρηματική παραγωγική αλυσίδα, αλλά μία τελείως ανεξάρτητη επιχείρηση. Σήμερα κάνουμε αγώνα για την ύπαρξή μας και οι συνεργάτες μας προμηθευτές πρέπει να καταλάβουν ότι η ύπαρξη του χονδρεμπορίου είναι εγγύηση για την ομαλή λειτουργία της αγοράς στην οποία εμείς απευθυνόμαστε. Γι’ αυτό καλούμε τους προμηθευτές να μην αντιστρέψουν με μονομερείς ενέργειες το κλίμα εμπιστοσύνης που κτίσαμε μαζί όλα αυτά τα χρόνια. Εμείς είμαστε κοντά στον παραγωγό-προμηθευτή μας, συμμετέχοντας είτε άμεσα είτε έμμεσα στον σχεδιασμό και την οργάνωση της παραγωγής των πωλήσεων. Δίνουμε προτάσεις για τη βελτίωση των προϊόντων και άρα βοηθούμε στην καλύτερη κάλυψη των αναγκών του καταναλωτή. Είμαστε η πιο αξιόπιστη πηγή πληροφόρησης για την αγορά και για τις ιδιαίτερες συνθήκες που καθημερινά διαμορφώνονται σε αυτήν, όπως ο ανταγωνισμός, τα νέα προϊόντα, η εξέλιξη των τιμών κ.ά.
Μικρά σημεία λιανικής πώλησης
Συνεχίζοντας την ομιλία του ο κ. Ρίζος αναφέρθηκε στις σημαντικές υπηρεσίες που προσφέρει το χονδρεμπόριο στα μικρά σημεία λιανικής, που αποτελούν και τον κυρίαρχο λόγο ύπαρξης αυτού του επαγγέλματος.
«Δεν είναι δυνατόν», επισήμανε, «ο λιανέμπορος να κάνει και τον αγοραστή και να δέχεται και όλους τους προμηθευτές. Συνεργάζεται με τον χονδρέμπορο και επιλύει όλα τα προβλήματά του, αφού προμηθεύεται από αυτόν όλα τα προϊόντα που εμπορεύεται, πράγμα που είναι πιο οικονομικό και λειτουργικό γι’ αυτόν. Οι δικές μας επιχειρήσεις στηρίζονται στη μεγάλη ποικιλία των ειδών που εμπορεύονται, όπως ακριβώς και οι πελάτες μας, δηλαδή τα μικρά σημεία λιανικής πώλησης. Ο χονδρέμπορος έχει καθημερινή απευθείας επαφή με το μικρό σημείο λιανικής. Προωθεί τις προσφορές, προβάλλει και τοποθετεί κάθε νέο προϊόν, βοηθάει τον λιανέμπορο στο πότε και τι θα παραγγείλει, τον καλύπτει στις επιστροφές και την αντικατάσταση προϊόντων, του δίνει συμβουλές και καθοδήγηση και είναι κοντά του σε τυχόν οικονομικό πρόβλημα. Η προσφορά μας λοιπόν είναι μεγάλη προς όλες τις κατευθύνσεις, αλλά παρά την τεράστια σημασία του χονδρεμπορίου στην ελληνική αγορά και στην εθνική οικονομία, δεν έχει τύχει ακόμη της αναγνώρισης που του αρμόζει. Από την πλευρά των προμηθευτών μας, ίσως να φταίμε και εμείς που δεν μπορέσαμε μέχρι σήμερα να ανταποκριθούμε και να δείξουμε τη μεγάλη δύναμη που έχουμε στο μικρό σημείο λιανικής, στην τοποθέτηση νέων προϊόντων και την καλή εμφάνιση των προϊόντων και αυτό γίνεται διότι δεν έχουμε αναπτύξει ακόμη σε ικανοποιητικό βαθμό το τμήμα πωλήσεών μας, με αποτέλεσμα να συρρικνώνονται σταδιακά οι δραστηριότητες του χονδρέμπορου-διακινητή και να αφαιρούνται πολλά από τα εμπορεύματα που διακινούσε. Όμως το κόστος της οργάνωσης είναι βαρύ και οι επιχειρήσεις μας δεν το αντέχουν γιατί είναι όλες αυτοχρηματοδοτούμενες».
Χονδρεμπόριο και πολιτεία
«Η πολιτεία», συνέχισε ο κ. Ρίζος, «δυστυχώς δεν έχει μεριμνήσει ώστε και η μικρομεσαία επιχείρηση του εμπορίου να συμμετέχει σε προγράμματα ανάπτυξης, που θα μπορούσαν να μας δώσουν τεράστια ώθηση. Αντί για όλα αυτά, μας ξεχνούν και πολλές φορές δείχνουν να μας υποτιμούν και να μην λαμβάνουν υπ’ όψιν τις προτάσεις μας. Εμείς, ως κλάδος, επιμένουμε με συνεχείς προτάσεις και υπομνήματα να αντιστεκόμαστε στη συνεχή πίεση της πολιτείας και να προσπαθούμε να πείσουμε τις αρμόδιες υπηρεσίες για τη λογική αντιμετώπιση των δίκαιων αιτημάτων μας, που αφορούν τη φορολογική μεταρρύθμιση, τους ελέγχους των επιχειρήσεών μας, τη διατήρηση της επιχειρηματικής αμοιβής, τα φορολογικά κίνητρα για επενδύσεις σε μεταφορικά μέσα και κτηριακές εγκαταστάσεις για τις ανάγκες των επιχειρήσεών μας, με τους όρους της βιομηχανίας και της βιοτεχνίας, τη μείωση του συντελεστή φορολογίας εταιρειών, το ασφαλιστικό, το ωράριο, το βιβλίο δρομολογίων αυτοκινήτων, τον τεχνικό ασφαλείας, το κόστος των ενσήμων και τέλος, τη δυνατότητα αντικατάστασης των επαγγελματικών αυτοκινήτων μας.
Συνεπώς το κυρίαρχο ζήτημα σε ό,τι αφορά τη σχέση μας με την πολιτεία, θα πρέπει να είναι σε κάθε περίπτωση η πλήρης αναγνώριση εκ μέρους της τής σημασίας και του ρόλου του διανεμητικού χονδρεμπορίου ως μικρομεσαίας επιχείρησης, για να μπορέσουμε και εμείς να έχουμε τους ευεργετικούς νόμους της βιομηχανίας και της βιοτεχνίας και να περάσουμε από τον εμπειρικό αυτοσχεδιασμό στην επιστημονική οργάνωση και σε νέα επίπεδα συνεργασίας και επαφών με το κράτος και τους προμηθευτές μας».