Περισσότερος από μισός αιώνας πέρασε από τότε που το Rol έκανε την εμφάνισή του στην ελληνική αγορά. Στο διάστημα αυτό κατάφερε να συνδυάσει το όνομά του με την αστραφτερή καθαριότητα και την παράδοση, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη χιλιάδων νοικοκυρών.

Περισσότερος από μισός αιώνας πέρασε από τότε που το Rol έκανε την εμφάνισή του στην ελληνική αγορά. Στο διάστημα αυτό κατάφερε να συνδυάσει το όνομά του με την αστραφτερή καθαριότητα και την παράδοση, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη χιλιάδων νοικοκυρών.

Πρωτοπόρος στον τομέα έρευνας και ανάπτυξης της ελληνικής αγοράς απορρυπαντικών, η εταιρεία ROLCO ΒΙΑΝΙΛ ΑΕ δημιούργησε και λάνσαρε το 1948 το Rol, το πρώτο απορρυπαντικό σε μορφή σκόνης. Μέχρι σήμερα τα προϊόντα Rol, επιδιώκοντας να τηρήσουν την υπόσχεσή τους προς τον καταναλωτή για αξεπέραστη καθαριότητα και λευκό που ξεχωρίζει και να παραμένουν στην κορυφή της προτίμησής του, ανανεώνονται συνεχώς, προσφέροντας καθαριστική δύναμη και ασύγκριτη σχέση τιμής και ποιότητας. «Ήταν μεγάλη πρόκληση για την εταιρεία μας να μπορέσει να εξελίξει το προϊόν Rol για πλύσιμο στο χέρι σε ένα πετυχημένο απορρυπαντικό για πλύσιμο στο πλυντήριο», τονίζει ο κ. Βίκτωρ Τυπάλδος, εμπορικός διευθυντής της ROLCO ΒΙΑΝΙΛ ΑΕ, καθώς, όπως εξηγεί, «παρόμοιες προσπάθειες ανταγωνιστικών μαρκών είχαν αποτύχει».

Προϊόντα

Η σταδιακή μετεξέλιξη του προϊόντος ξεκίνησε με το Rol Υγρό, το πρώτο προϊόν της σειράς για πλύσιμο στο πλυντήριο, το οποίο διαδέχθηκε το Rol Program, απορρυπαντικό σε σκόνη για το πλυντήριο. Το Rol Program εισέβαλε δυναμικά στην ελληνική αγορά τον Ιούνιο του 1999 και έτυχε θερμής υποδοχής από τις ελληνίδες νοικοκυρές, αποτελώντας μία μεγάλη επιτυχία της σειράς Rol. Ακολούθησε το Rol Program Tablets και αργότερα το Rol Program Άνθη Λεβάντας. Πρόσφατα η εταιρεία λάνσαρε το Rol Program Hydropower, υγρό απορρυπαντικό για πλύσιμο στο πλυντήριο. Η σειρά Rol Program προβλέποντας τις ανάγκες της σύγχρονης νοικοκυράς, προσφέρει ασύγκριτη λευκότητα, χαρίζει υπέροχο άρωμα και αξεπέραστη καθαριότητα σε όλες τις θερμοκρασίες, προστατεύοντας παράλληλα τα ρούχα από τις φθορές. Η γκάμα των προϊόντων με την επωνυμία Rol περιλαμβάνει σήμερα προϊόντα για τον καθαρισμό και την υγιεινή των ρούχων και των πιάτων. Για τον καθαρισμό των ρούχων διατίθενται το Rol, το Rol Multi Color, το Rol Άνθη Λεβάντας (και τα τρία σε σκόνη για πλύσιμο στο χέρι), το Rol Υγρό (για πλύσιμο στο χέρι και στο πλυντήριο), το Rol Program, το Rol Program Άνθη Λεβάντας, το Rol Program Tablets (σκόνη και ταμπλέτες για πλύσιμο στο πλυντήριο), το Rol Program Hydropower (υγρό για πλύσιμο στο πλυντήριο) και το Rol Sun Care, το πρώτο προσθετικό πλύσης που προσφέρει αντηλιακή προστασία μέσω των ρούχων. Η πρωτοποριακή σειρά Rol για πλύσιμο των πιάτων απαρτίζεται από το Rol Mille Piatti και το Rol με Ξύδι.

«Προϊόν με μέλλον»

Η πετυχημένη πορεία του Rol Program αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι σε χρονικό διάστημα δύο ετών από το λανσάρισμά του απέκτησε μερίδιο 4,3% σε όγκο (Retail/ Audit Information Resources Hellas Νοέμβριος-Δεκέμβριος 2001). Το μερίδιο αυτό θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό στην αγορά απορρυπαντικών, αν ληφθεί υπ’ όψιν το γεγονός ότι ανταγωνιστικά brands με πολυετή παρουσία στην ελληνική αγορά δεν έχουν πετύχει ποτέ αντίστοιχα αποτελέσματα. Η επιτυχία του Rol Program αποδίδεται στη σωστή χρήση του marketing mix, δηλαδή τη σωστή τιμολογιακή πολιτική (πολύ καλή ποιότητα σε προσιτή τιμή), την ξεκάθαρη στρατηγική επικοινωνίας, το μεγάλο δίκτυο διανομής της εταιρείας και την πλήρη γκάμα των προϊόντων. Βάσει μίας έρευνας που πραγματοποιήθηκε για τα απορρυπαντικά ρούχων (Global Link, Ποιοτική Έρευνα για τα απορρυπαντικά Ρούχων, 07/01), το Rol Program κατάφερε να ικανοποιήσει τους στόχους του και σε σχέση με την προσδοκώμενη εικόνα του.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλώτριες θεωρούν το Rol Program ποιοτικό προϊόν με έντονα τα στοιχεία της λευκότητας και της παράδοσης. Έτσι δίκαια το χαρακτήρισαν ως προϊόν με «πολύ μέλλον», που συνδυάζει αποτελεσματικότητα, ευχάριστο άρωμα και προσιτή τιμή (Πηγή: Retail / Audit / Information Resources Hellas Μάιος-Ιούνιος 2001, Total Greece, Rol Brand Μάιος-Ιούνιος 2001 και Retail / Audit / Information Resources Hellas / Global Link, Ποιοτική Έρευνα για τα απορρυπαντικά Ρούχων, 07/01).

Οι αξίες της «λευκότητας» και της «παράδοσης»

Το σλόγκαν «Το λευκό του Rol Program» δεσπόζει στην άκρως ανταγωνιστική αγορά των απορρυπαντικών πλυντηρίου, τόσο σε επίπεδο επικοινωνίας όσο και σε εμπορική πολιτική (τιμών, προσφορών, προωθητικών ενεργειών). Η νέα επικοινωνιακή στρατηγική της εταιρείας για το Rol απέσπασε το δεύτερο βραβείο στo διαγωνισμό EFFIE AWARDS 2002, έναν καταξιωμένο διαγωνισμό, στον οποίο κρίνεται ο συνδυασμός ενεργειών marketing και επικοινωνίας. Αρχικός στόχος της νέας εκστρατείας με τίτλο «Το λευκό του Rol Program» ήταν η καθιέρωση και ανάπτυξη ενός ήδη γνωστού brand στην κατηγορία των απορρυπαντικών σκόνης χεριού και στην κατηγορία των απορρυπαντικών πλυντηρίου και η ενίσχυση της πιο μοντέρνας ταυτότητας της μάρκας Rol. Οι σημαντικές αξίες του Rol απορρυπαντικού ρούχων (χεριού), όπως η λευκότητα, η παράδοση και το ελληνικό στοιχείο εκμοντερνίζονται, αξιοποιούνται και μεταφέρονται στο εξελιγμένο Rol Program. Οι αξίες αυτές σε συνδυασμό με τα χαρακτηριστικά του καταναλωτικού κοινού οδήγησαν στη δημιουργία μίας «έξυπνης» στρατηγικής, η οποία αναπτύχθηκε σε τρία διαφορετικά στάδια: 1. «Τα πλυντήρια υποδέχονται το Rol Program» (1999) με στόχο τη σύνδεση του Rol με το πλυντήριο. 2. «Οι γυναίκες περιγράφουν ακριβώς αυτό που θέλουν από το απορρυπαντικό τους» εκφράζοντας συγχρόνως διαφορετικά πρότυπα καταναλωτριών, μία προσέγγιση βασισμένη στο «Λευκό του Rol» (2000). Τα testimonials που δημιουργήθηκαν βασίστηκαν σε έρευνα που είχε πραγματοποιηθεί από την EDGE (Ιανουάριος 1999), η οποία περιέγραφε τα διαφορετικά προφίλ, τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των καταναλωτριών. 3. «Οι γυναίκες χαμογελούν όταν βλέπουν την μπουγάδα τους» (2001).

Η εξέλιξη της επικοινωνιακής πολιτικής που ακολουθεί το Rol βασίζεται πάντα στις αξίες που πρεσβεύει και στις οποίες οφείλεται η επιτυχία του: λευκότητα, ελληνικό στοιχείο, παράδοση. Η εξέλιξη της επικοινωνιακής πολιτικής του Rol εναρμονίζεται απόλυτα με τις ανάγκες κάθε εποχής, γεγονός που ενδυναμώνει τη διαχρονικότητα του brand name Rol. Η διαφημιστική δαπάνη ανήλθε το 1999 σε 586.941 ευρώ (200 εκατ. δρχ.) και το 2002 αναμένεται να διαμορφωθεί σε 733.676 ευρώ (250 εκατ. δρχ.). Η ROLCO ΒΙΑΝΙΛ θεωρεί επίσης ιδιαίτερα σημαντικές τις below the line ενέργειες στα σημεία πωλήσεων, κυρίως στα σούπερ μάρκετ, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση των πωλήσεων, την αύξηση της γνωριμίας των καταναλωτών με το προϊόν και την εδραίωση της μάρκας στην αγορά των απορρυπαντικών πλυντηρίου σε σκόνη. Έτσι διαθέτει σημαντικό ποσοστό του διαφημιστικού της budget σε προωθητικές ενέργειες.