Τέσσερις στους πέντε καταναλωτές πιστεύουν ότι είναι πιο αποδεκτό σήμερα να αγοράζουν ποτά χωρίς ή με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ απ’ ό,τι πριν από πέντε χρόνια, όμως η κοινωνική πίεση εξακολουθεί να «φρενάρει» τις πωλήσεις, σύμφωνα με διεθνή μελέτη που διενήργησαν η Ipsos, το πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και η Heineken σε δείγμα 11.800 και πλέον ανθρώπων σε πέντε χώρες.

Σύμφωνα με τον καθηγητή Charles Spence, αυτό που καταγράφει η μελέτη είναι ένα «περίεργο χάσμα» μεταξύ αυτών που λέει και που κάνει ο καταναλωτής: περίπου ένας στους επτά (14%) αναφέρουν ότι εν τέλει πάντα να πίνουν αλκοόλ σε κοινωνικές περιστάσεις, παρά το γεγονός ότι έχουν πρόθεση να καταναλώνουν ποτά με λιγότερο ή καθόλου αλκοόλ.

Αυτό το ποσοστό αυξάνεται στο 51% όταν συμπεριληφθούν εκείνοι που είπαν ότι «μερικές φορές» αλλάζουν γνώμη σε αυτές τις συνθήκες.

«Τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν παραδόξως ότι οι κοινωνικές πιέσεις σε αυτόν τον χώρο γίνονται πιο αισθητές από τη Gen Z, τη γενιά που είναι αναμφισβήτητα πιο εξοικειωμένη με τις επιλογές μη αλκοολούχων ποτών», ανέφερε ο Spence: σύμφωνα με τη μελέτη, πάνω από ένας στους πέντε εκπροσώπους της Gen Z έχει στοχοποιηθεί για την επιλογή ενός μη αλκοολούχου ποτού.

Από την πλευρά της, η διευθύντρια εταιρικών υποθέσεων της Heineken, Joanna Price, δήλωσε: «Η έρευνά μας δείχνει ότι η αποδοχή της μπύρας 0.0 είναι στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών. Ωστόσο, ο κοινωνικός στιγματισμός εξακολουθεί να εμποδίζει το όραμά μας ότι ο καθένας πρέπει να έχει πάντα μια επιλογή και δεν πρέπει να διστάζει να επιλέξει την 0.0».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter