Το παγκόσμιο ηλεκτρονικό εμπόριο αλκοολούχων ποτών εισέρχεται σε νέα φάση σταθερής ανάπτυξης, με τις διαδικτυακές πωλήσεις να αναμένεται να ξεπεράσουν τα 34,6 δισεκατομμύρια ευρώ (36 δισ. δολάρια) έως το 2028, σημειώνοντας αύξηση 20% σε πέντε χρόνια, σύμφωνα με το IWSR. Αναλυτικότερα, η πρόσφατη έρευνα στρατηγικής ηλεκτρονικού εμπορίου του IWSR αναλύει 18 βασικές αγορές και επιβεβαιώνει τον κομβικό ρόλο των ψηφιακών πλατφορμών, όχι μόνο ως κανάλια πώλησης, αλλά και ως μέσα ανακάλυψης νέων προϊόντων. «Οι καταναλωτές βασίζονται πλέον στο διαδίκτυο για έρευνα αγοράς, επηρεάζοντας και τις offline πωλήσεις», αναφέρει ο Guy Wolfe, επικεφαλής Ecommerce Insights του IWSR.

Η Κίνα και οι ΗΠΑ οδηγούν την αγορά
Αξίζει να αναφέρουμε ότι η Κίνα διατηρεί την κυριαρχία της, με τις διαδικτυακές πωλήσεις να αυξάνονται κατά 1,8 δισ. ευρώ (1,9 δισ. δολάρια) έως το 2028, κυρίως μέσω πλατφορμών των social media. Στις ΗΠΑ, αντίστοιχα, η αγορά ενισχύεται από την αυξανόμενη ζήτηση για premium αμερικανικό ουίσκι (Bourbon, Rye, American Single Malts), ενώ το 13% των Αμερικανών καταναλωτών πραγματοποιεί πλέον εβδομαδιαίες αγορές αλκοολούχων ποτών online.

Σύμφωνα με το IWSR, το 63% των online καταναλωτών πραγματοποιεί εκτενή έρευνα πριν την αγορά, αναζητώντας νέα brands και συγκρίνοντας τιμές. Η ψηφιακή παρουσία των επιχειρήσεων είναι πλέον καθοριστική για την προσέλκυση νέων καταναλωτών και την ανάπτυξη πωλήσεων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter