Υψηλόβαθμα στελέχη του λιανεμπορίου δηλώνουν σε έρευνα, τα αποτελέσματα της οποίας ανακοινώθηκαν στο πλαίσιο του World Retail Congress στο Παρίσι (Οκτώβριος 2013) και διενεργείται σε ετήσια βάση, πως το φυσικό κατάστημα παραμένει το σημαντικότερο κανάλι προσέγγισης των πελατών.

Η δήλωση αυτή αφορά σε πάνω από τα 2/3 των ερωτηθέντων, ενώ το 47% δηλώνει πως πάνω από το 50% της ανάπτυξης των πωλήσεων των επιχειρήσεών τους κατά το τελευταίο 12μηνο προήλθε από τα καταστήματα, σε σύγκριση με το 31% που δήλωσε πως η ανάπτυξη αυτή προήλθε από online πώληση. Στην έρευνα, που διενήργησε το Australian Centre of Retail Studies, συμμετείχαν 156 υψηλόβαθμα στελέχη εταιρειών λιανεμπορίου, συμπεριλαμβανομένων των Tesco, Boots, Gap και Mango. Πάνω από το 1/3 των συμμετεχόντων ήταν CEO.

Η έρευνα έδειξε πως το online και mobile λιανεμπόριο αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία, με το 54% των λιανεμπόρων να δηλώνει πως οι διαδικτυακές πωλήσεις τους θα αυξηθούν σημαντικά εντός της επόμενης διετίας και το 39% πως περιμένουν σημαντική ανάπτυξη των mobile πωλήσεων. Παρόλα αυτά, η πλειοψηφία των λιανεμπόρων θεωρεί πως το κατάστημα θα παραμείνει και στο μέλλον το βασικό κανάλι λιανικής πώλησης. Γι΄αυτό και, παρά το γεγονός ότι μειώθηκε ο αριθμός εκείνων που δηλώνουν πως θα αναπτύξουν το δίκτυο καταστημάτων τους στην χώρα τους (από 63% πέρυσι σε 58% φέτος), αυξήθηκε το ποσοστό όσων δήλωσαν πως προγραμματίζουν την ανάπτυξη του δικτύου τους στο εξωτερικό (55% από 52% το 2012).