Μειοψηφικό μερίδιο στην ελληνική εταιρεία λογισμικού για ιχθυοκαλλιέργειες AquaManager απέκτησε το fund Ocean 14 Capital, το οποίο εξειδικεύεται στη λεγόμενη «γαλάζια οικονομία», επενδύοντας σε επιχειρήσεις που σχετίζονται με τη βιώσιμη διαχείριση των ωκεανών και της θαλάσσιας ζωής. Η συμφωνία περιλαμβάνει τη συμμετοχή του fund στο διοικητικό συμβούλιο της ελληνικής εταιρείας με ένα πρόσωπο επιλογής του.

Όπως δήλωσε στο FOODReporter η Ελευθερία Μπίκου, brand manager της AquaManager, πρόκειται για ένα «φλερτ» που κράτησε καιρό, καθώς η ελληνική εταιρεία βρισκόταν σε συζητήσεις για σχεδόν δύο χρόνια πριν δώσει τα χέρια με το fund Ocean 14 Capital για ένα μικρό μειοψηφικό ποσοστό, ενώ κατά καιρούς έχει δεχθεί και άλλες προσφορές από υποψήφιους επενδυτές, αλλά και αγοραστές. Γιατί όμως αυτή τη φορά η AquaManager ανταποκρίθηκε θετικά; «Το Ocean 14 Capital είναι ένα fund που πρεσβεύει πράγματα για τα οποία μιλάμε, έχουμε κοινές αξίες, μας ενδιαφέρει πώς θα βοηθήσουμε τον κλάδο να παράγει την πρωτεΐνη του μέλλοντος με βιώσιμο τρόπο και με περιβάλλον που θα μπορεί να προσφέρει την πρωτεΐνη αυτή. Αυτή η συνεργασία σηματοδοτεί κάτι πολύ σημαντικό για μας και για τον κλάδο. Με αυτήν τη συνεργασία θα κάνουμε ακόμα μεγαλύτερα πράγματα».

Το προφίλ της AquaManager
Η AquaManager ξεκίνησε την πορεία της πριν από είκοσι χρόνια με το ομώνυμο λογισμικό που βοηθά εταιρείες ιχθυοκαλλιεργειών να ενισχύσουν την παραγωγικότητα και την αποδοτικότητά τους. Στην πορεία του χρόνου, η εταιρεία έχει ενισχύσει τις τεχνολογικές λύσεις που προσφέρει, έχοντας μπει και στις έξυπνες συσκευές ΙοΤ με δικές της κάμερες και data loggers που καταγράφουν παραμέτρους οι οποίες είναι σημαντικές για το ψάρι, όπως το οξυγόνο, η αλατότητα και το pH. Όλα αυτά τα στοιχεία μπορεί κανείς να τα δει σε μία πλατφόρμα σε πραγματικό χρόνο, ενώ πλέον ο χρήστης μπορεί να παρακολουθεί τη συμπεριφορά των ψαριών και, μέσω τεχνητής νοημοσύνης, να βλέπει έναν υπολογισμό του μέσου βάρους του ψαριού. Ένα νέο project που βρίσκεται για την ώρα στο στάδιο της έρευνας και ανάπτυξης αφορά στο να μπορεί ο χρήστης, όταν ταΐζει τα ψάρια, να βλέπει την τροφή που δεν έχει καταναλωθεί και να την προσαρμόσει αντίστοιχα, εξοικονομώντας από το υψηλό κόστος της ιχθυοτροφής. Σήμερα η εταιρεία δραστηριοποιείται σε πάνω από 60 χώρες και έχει περισσότερους από 160 πελάτες.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter