Ίνγκα Ντένγκελ, General Manager PepsiCo Hellas, Cyprus

Το θετικό ελληνικό οικονομικό περιβάλλον και το συγκριτικό μειονέκτημα του μεταφορικού κόστους έπεισαν την PepsiCo Hellas να αναθεωρήσει το πλάνο της και να μεταφέρει στην Ελλάδα το 60% της συνολικής παραγωγής αναψυκτικών των brands που έχει στο portfolio της.

Στο εργοστάσιο της Έψα στο Βόλο συσκευάζονται οι συσκευασίες αλουμίνιου για τους κωδικούς Ήβη. Σύμφωνα με τη γενική διευθύντρια Ελλάδας και Κύπρου, Ίνγκα Ντένγκελ, για την ώρα εξελίσσονται συζητήσεις για την ανάληψη της εμφιάλωσης σε κουτάκι και για τα brands Pepsi και 7Up, που διατηρούν μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων στην Ελλάδα. Η νέα διοίκηση της Έψα έχει δεσμευτεί να τηρήσει το ισχύον συμβόλαιο. «Κλειδί» για την πορεία των διαπραγματεύσεων είναι η επιτυχία των νέων κωδικών που λάνσαρε η Έψα, οπότε για την ώρα όλα είναι ανοικτά.

Σε ό,τι αφορά τις συσκευασίες PET σε μικρές και μεγάλες φιάλες για όλα τα brands αναψυκτικών στη Ρουμανία, εκείνες αναμένεται να ξεκινήσουν από το φετινό Δεκέμβριο να εμφιαλώνονται στο εργοστάσιο της NU Aqua στο Λουτράκι. Για τη συγκεκριμένη συμφωνία, ολοκληρώθηκαν επενδύσεις επέκτασης παραγωγής και εγκατάστασης εξοπλισμού στο εργοστάσιο. Η NU Aqua διατηρεί συμφωνία εμφιάλωσης του νερού Eonio Loutraki, που η PepsiCo Hellas διανέμει αποκλειστικά. Για τα αναψυκτικά δεν θα υπάρχει στο συμβόλαιο ρήτρα αποκλειστικότητας για λογαριασμό της NU Aqua, όμως εκείνη προμηθεύεται από την PepsiCo το σύνολο του συμπυκνωμένου χυμού, οπότε οποιαδήποτε άλλη συνέργεια καθίσταται ανεφάρμοστη.

Οργανική κερδοφορία το 2023
Η PepsiCo Hellas επέστρεψε το 2023 σε οργανική κερδοφορία, με αύξηση καθαρού τζίρου κατά 18%, διαμορφωμένο στα 238 εκατ. ευρώ, με ανάλογη ανάπτυξη στους βραχίονες δραστηριοποίησης σε σνακ και αναψυκτικά. Στα αναψυκτικά, «οδηγός» είναι η Pepsi με ανάπτυξη 23% και έπεται το Lipton Ice Tea με 20%. Η ανάπτυξη αναλύεται στο μη οργανωμένο λιανεμπόριο στο 29% και στα σούπερ μάρκετ 15%. Κάπως έτσι εξηγείται και η στόχευση της κ. Ντένγκελ για μεγαλύτερη ώθηση στο κανάλι HoReCa, η οποία, πάντως, δεν προγραμματίζεται να προκύψει από εξαγορές ή στρατηγικές συνεργασίες με αλυσίδες σημείων.