Επενδύσεις που θα ξεπεράσουν σε αξία τα 80 εκατ. ευρώ και θα επικεντρωθούν στο δίκτυο πωλήσεων προγραμματίζει για φέτος η Lidl Hellas, σχεδιάζοντας παράλληλα την επέκταση του bake off στο σύνολο των 221 καταστημάτων του δικτύου της. Σημειώνεται ότι η ποσοστιαία συμμετοχή των φρέσκων οπωροκηπευτικών, των γαλακτοκομικών και των τυροκομικών έχει αυξηθεί από 6% έως 20% στο καλάθι των πελατών της εταιρείας.
Tο επενδυτικό σχέδιο της αλυσίδας φέτος περιλαμβάνει την οργάνωση και λειτουργία δύο νέων καταστημάτων σε Θεσσαλονίκη και Λάρισα (στην Αθήνα το τελευταίο νέο κατάστημά της άνοιξε στα τέλη του 2017), ολικές ανακαινίσεις, επεκτάσεις, κατεδαφίσεις και χτίσιμο εκ νέου των καταστημάτων, με χαρακτηριστικές περιπτώσεις τα καταστήματά της σε Κεφαλονιά, Βέροια και Θεσσαλονίκη, εσωτερικές αναβαθμίσεις/ανακαινίσεις και αλλαγές θέσεων καταστημάτων. Βασικός στόχος των μετακομίσεων υποδομών είναι η μεγαλύτερη διείσδυση των Lidl σε πυκνοκατοικημένες γειτονιές, όπως και η μεγαλύτερη εγγύτητά τους στις κεντρικές αστικές περιοχές, δεδομένου ότι σε αρκετές πόλεις της περιφέρειας τα καταστήματα της γερμανικής εταιρείας είναι εγκατεστημένα στις παρυφές τους.
Τα επεκτατικά σχέδια της αλυσίδας στοχεύουν κυρίως τη νότια και τη νησιωτική Ελλάδα. Ωστόσο, λόγω των καθυστερήσεων κατά τις διαδικασίες αδειοδότησης, δεν είναι δυνατός ο ακριβής προγραμματισμός του χρόνου δημιουργίας των νέων καταστημάτων.
Σημειώνεται ότι η μεγαλύτερη επένδυση της Lidl Hellas το 2017 αφορούσε στην επέκταση του κέντρου διανομής της στα Τρίκαλα. Στο πλαίσιό της, η εταιρεία δαπάνησε περί τα 11,7 εκατ. ευρώ για ανακατασκευές και επεκτάσεις, οι επενδύσεις της σε εξοπλισμό ξεπέρασαν το 1 εκατ. ευρώ, ενώ αύξησε τις θέσεις των απασχολούμενων στο κέντρο.
Σε ό,τι αφορά το bake off, για την αλυσίδα αποτελεί εδώ και πολλά έτη μία στρατηγικής σημασίας επένδυση. Ήδη σήμερα 181 καταστήματά της διαθέτουν γωνιές bake off. Η τοποθέτηση ανάλογων εγκαταστάσεων παντού στο δίκτυό της θα ολοκληρωθεί το αργότερο έως τις αρχές του 2019.
Σχετικά με την πορεία των εσόδων της, παράγοντες της εταιρείας σημειώνουν ότι στο εταιρικό δωδεκάμηνο που έκλεισε στις 28 Φεβρουαρίου 2018, ο τζίρος της καταγράφηκε από σταθερός έως οριακά αυξημένος. Για το τρέχον 12μηνο η διοίκηση της Lidl έχει στόχο την οριακή άνοδο του τζίρου, πράγμα στο οποίο θα συμβάλλουν και τα νέα καταστήματα που θα εγκαινιαστούν στη διάρκεια της χρονιάς.
Έμφαση στους Έλληνες προμηθευτές
Σύμφωνα με την εταιρεία, το 80% του τζίρου της στη μαναβική προέρχεται από προϊόντα Ελλήνων προμηθευτών, ενώ σε ό,τι αφορά τα γαλακτοκομικά και τυροκομικά, προέρχονται από 21 Έλληνες προμηθευτές, που προμηθεύονται την πρώτη ύλη από τουλάχιστον 2.500 μικρούς παραγωγούς από όλη τη χώρα. Σε ανακοίνωση της εταιρείας σημειώνεται ότι η ποσοστιαία συμμετοχή των κατηγοριών αυτών στο συνολικό καλάθι αγορών του πελάτη της έχει αυξηθεί από 6% έως 20%.
Σήμερα η Lidl συνεργάζεται με περισσότερους από 400 Έλληνες προμηθευτές, οι οποίοι λειτουργούν βάσει συστημάτων ασφάλειας τροφίμων, πιστοποιημένων σύμφωνα με τα διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα Διασφάλισης Ποιότητας IFS, BRC και FSSC. Για κάθε νωπό προϊόν ακολουθείται ένα αυστηρό σύστημα καταγραφής και ιχνηλασιμότητας κατ’ απαίτηση της εταιρείας. Η Lidl τα τελευταία χρόνια συνεργάζεται με την Agrolab RDS και πιο πρόσφατα με το εργαστήρι Ελαιολάδου του ΤΕΙ Πελοποννήσου. Οι συστηματικοί έλεγχοι υγιεινής και ασφάλειας που διεξάγονται για λογαριασμό της από ανεξάρτητα εργαστήρια αντιστοιχούν ετησίως στις 3.300 αναλύσεις και τους 800 οργανοληπτικούς ελέγχους. Η συνολική επένδυση της Lidl, που αφορά τη διασφάλιση της ποιότητας, ξεπερνά ετησίως τα 1,3 εκατ. ευρώ, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά.