Είναι η αρχή της καινούργιας χρονιάς, και ο Bob Jones αντιμετωπίζει μια καινούργια πρόκληση στη δουλειά του. ‘Εχοντας συμπληρώσει ήδη 14 χρόνια εργασίας ως πετυχημένος πωλητής στην βρετανική εταιρεία Simpton’s Sausages, η καριέρα του βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή, καθώς ο διευθυντής ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας, με τη σύμφωνη γνώμη του προϊσταμένου του, αποφασίζει να τον μεταθέσει για έναν χρόνο στο τμήμα marketing, αναθέτοντάς του καθήκοντα brand consultant. ‘Ετσι, ο Bob, από τη μια μέρα στην άλλη, γίνεται μέλος της ομάδας που είναι υπεύθυνη για το branding των προϊόντων της εταιρείας και αισθάνεται αρκετά… έξω από τα νερά του. Οι αρχικές επιφυλάξεις του ενισχύονται όταν διαπιστώνει ότι ο Hugo Gaines, ο νέος του προϊστάμενος και chief marketing officer της επιχείρησης, έχει δρομολογήσει ένα φιλόδοξο σχέδιο που αποσκοπεί να αλλάξει την εικόνα της εταιρείας και των προϊόντων της και να «οδηγήσει το brand στον 21ο αιώνα», όπως αρέσκεται να τονίζει σε κάθε ευκαιρία. Η πολύπλοκη ειδική φρασεολογία που χρησιμοποιούν οι νέοι συνεργάτες του, αλλά και μια προσέγγιση, που απέχει αρκετά από τα στέρεα συμπεράσματα στα οποία έχει καταλήξει ο Bob μετά από τόσα χρόνια δουλειάς στον συγκεκριμένο χώρο, είναι η αρχή μιας περιπέτειας που θα τον κάνει να σκεφτεί σε βάθος το προϊόν του αλλά και τον δικό ρόλο του στην αποτελεσματική προώθησή του σε μια δύσκολη και απαιτητική αγορά.

Ο συγγραφέας, David J. Taylor, μετά από μια σειρά επιτυχημένων θεωρητικών βιβλίων για το branding, χρησιμοποιεί έναν ιδιαίτερα εφευρετικό τρόπο για να προσεγγίσει το προσφιλές του θέμα. Μέσα από μια εύθυμη επαγγελματική νουβέλα, με πρωταγωνιστή τον φανταστικό χαρακτήρα Bob Jones και των λοιπών προσώπων που συνθέτουν την ομάδα διοίκησης της εξίσου φανταστικής Simpton’s Sausages, καλεί τον αναγνώστη να σκεφτεί με τρόπο δημιουργικό γύρω από όλα τα ζωτικά ζητήματα που αφορούν στο αποτελεσματικό branding στις μέρες μας. Ο Taylor προτείνει έναν τρόπο προσέγγισης που δεν στηρίζεται στη “σάλτσα”, δηλαδή τα κάθε είδους επικοινωνιακά τερτίπια, αλλά πρωτίστως στο ίδιο το προϊόν και τα χαρακτηριστικά του, εκείνα δηλαδή που εγγυώνται την ουσιαστική και μακρόχρονη αποδοχή του από το αγοραστικό κοινό.

Διαβάζοντας τις σημειώσεις από το προσωπικό ημερολόγιο του Bob, οργανωμένες σε δώδεκα κεφάλαια (όσα και οι μήνες της θητείας του στη συγκεκριμένη θέση), ο αναγνώστης θα βρει την αφορμή για γόνιμες σκέψεις που δεν στηρίζονται σε δυσνόητα ακρωνύμια και κωδικοποιημένες εκφράσεις, αλλά σε καθημερινά προβλήματα που ζητούν απαντήσεις. Κυρίως, όμως, θα βρει αποτελεσματικές συμβουλές και πρακτικές οδηγίες που θα τον βοηθήσουν να συνθέσει τη δική του πετυχημένη στρατηγική.

Τέλος, δεν θα πρέπει να παραλείψουμε την αναφορά σε μια ακόμα πρωτοτυπία του βιβλίου, που το καθιστά πολλαπλά ενδιαφέρον ως ανάγνωσμα, αφού είναι ένα απτό δείγμα των δυνατοτήτων που προσφέρει το λεγόμενο Web 2.0. ‘Oπως σημειώνει ο συγγραφέας στο εισαγωγικό του σημείωμα, η τελική μορφή του βιβλίου οφείλει πολλά στα σχόλια και τις ιδέες που συνεισέφεραν οι τακτικοί επισκέπτες του blog, το οποίο διατηρεί στη διεύθυνση wheresthesausage.com. Ωστόσο, η αλληλεπίδραση με το ιστολόγιο δεν σταματά εδώ, αφού ο αναγνώστης του βιβλίου συχνά συναντά υπογραμμισμένα αποσπάσματα, τα οποία παραπέμπουν σε υλικό (τηλεοπτικές διαφημίσεις, αποτελέσματα ερευνών κά), που συμπληρώνει με ουσιαστικό τρόπο την πλοκή της ιστορίας και προκαλεί σε διάλογο και εμβάθυνση.

info
Τίτλος:
Never Mind the Sizzle… Where’s the Sausage?
Συγγραφέας: David J. Taylor (www.wheresthesausage.com)
Εκδόσεις: Capstone Publishing Ltd – A Wiley Company (www.wileyeurope.com)
Σελίδες: 162
Ημερομηνία έκδοσης: Σεπτέμβριος 2007
ISBN: 978-1-84112-769-9