Μία κατηγορία με ολοένα και ισχυρότερο αποτύπωμα στη μικρή λιανική είναι αυτή των χυμών, όπως προκύπτει από στοιχεία της Intale, με βάση τις συναλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί μεταξύ Μαΐου 2023 και Απριλίου 2024 σε εκατοντάδες περίπτερα και μίνι μάρκετ που χρησιμοποιούν την εφαρμογή διαχείρισης Intale Point.

Σύμφωνα με τα στοιχεία από το Convenience Panorama της εταιρείας, οι φρέσκοι χυμοί σημειώνουν το τελευταίο δωδεκάμηνο ανάπτυξη τζίρου +18,9% σε σχέση με πέρσι και αύξηση του αριθμού συναλλαγών κατά 11,7%, ενώ η τιμή ανά τεμάχιο είναι αυξημένη κατά 7,4%. Ενδεικτικό είναι ότι οι φρέσκοι χυμοί συμμετέχουν στο 4,1% των συναλλαγών της κατηγορίας των soft drinks, ενώ αποτελούν το 4,8% του τζίρου της. Αναφορικά, η μέση τιμή ανά τεμάχιο το τελευταίο δωδεκάμηνο διαμορφώνεται στα 1,90 ευρώ, ενώ το μέσο έξοδο ανά καλάθι σε φρέσκους χυμούς φτάνει στα 2,15 ευρώ.

Κατά μέσο όρο, οι συναλλαγές που πραγματοποιούνται ανά κατάστημα και περιέχουν φρέσκους χυμούς υπολογίζεται στις 89 το μήνα κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο, με καλύτερο τον μήνα Ιούλιο, όπου οι συναλλαγές φτάνουν τις 125.

Στο +15,4% οι χυμοί μακράς διάρκειας
Ακόμα πιο ισχυρή είναι η υποκατηγορία των χυμών μακράς διάρκειας, που το τελευταίο δωδεκάμηνο κατέγραψαν ανάπτυξη τζίρου +15,4% σε σχέση με πέρσι και αύξηση του αριθμού συναλλαγών κατά 10,7%, με την τιμή ανά τεμάχιο να αυξάνεται κατά 4,5%.

Οι χυμοί μακράς διάρκειας συμμετέχουν στο 7,2% των συναλλαγών της κατηγορίας των soft drinks, ενώ αποτελούν το 7,3% του τζίρου σε αυτή την κατηγορία. Η μέση τιμή ανά τεμάχιο το τελευταίο δωδεκάμηνο διαμορφώνεται στα 1,47 ευρώ, ενώ το μέσο έξοδο ανά καλάθι φτάνει στα 1,85 ευρώ. Κατά μέσο όρο, οι συναλλαγές που πραγματοποιούνται ανά κατάστημα και περιέχουν χυμούς μακράς διάρκειας υπολογίζεται στις 144 το μήνα κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο, με καλύτερο και πάλι τον μήνα Ιούλιο, όπου οι συναλλαγές φτάνουν τις 179 κατά μέσο όρο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter