Μια νέα έρευνα, που πραγματοποίησε η πλατφόρμα μάρκετινγκ δημιουργών Vamp σε συνεργασία με την εταιρεία Atomic Research, αποκαλύπτει ότι τους τελευταίους έξι μήνες σ’ ένα εκπληκτικό ποσοστό της τάξης του 88% οι καταναλωτές προβαίνουν σε αγορές προϊόντων ύστερα από συστάσεις των influencers. Η έρευνα, που παρουσιάστηκε στο ESM Magazine και αφορούσε το Μάρκετινγκ Επιρροής, πραγματοποιήθηκε σε επτά χώρες: Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Αυστραλία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Οι ερωτηθέντες της ηλικιακής ομάδας των 18-34 ετών διαπιστώθηκε ότι γοητεύονται από το Μάρκετινγκ Επιρροής περισσότερο απ’ όσο από την τηλεοπτική, την ψηφιακή και τη ραδιοφωνική διαφήμιση και τις διαφημιστικές πινακίδες. Για τους καταναλωτές ηλικίας 45-54 ετών το πιο επιδραστικό κανάλι μάρκετινγκ είναι η τηλεόραση, ενώ οι influencers έρχονται δεύτεροι με ποσοστό προτίμησης 18%. Οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι το καλύτερο influencer περιεχόμενο βρίσκεται στο Instagram (34%), με δεύτερο το Youtube (27%) και τρίτο το Tik Tok (18%). Μόλις 2% των ερωτηθέντων είπαν ότι βρίσκουν καλό influencer περιεχόμενο στο X (πρώην Twitter). Το αγαπημένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης των νέων 18-24 είναι το Tik Tok, ενώ οι ανήκοντες στην ηλικιακή ομάδα των 24-44 προτιμούν το Youtube. Η χώρα στην οποία οι influencers έχουν τη μεγαλύτερη επιρροή είναι τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, όπου οι καταναλωτές ψωνίζουν βάσει των συστάσεών τους κατά το εντυπωσιακό 93%. «Οι μέρες που οι marketers αμφισβητούσαν, αν το influencer marketing είναι ένα «νόμιμο» κανάλι, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί», σχολίασε ο κ. Aaron Brooks, συνιδρυτής και πρόεδρος της Vamp. «Το γεγονός ότι το 88% των καταναλωτών τους τελευταίους έξι μήνες έχουν αγοράσει ένα προϊόν, λόγω του περιεχομένου ενός influencer, είναι μια ακόμη απόδειξη ότι αυτό το κανάλι γίνεται σημαντικός «παίκτης» στον κόσμο του μάρκετινγκ και της διαφήμισης». Θα φέρουν οι influencers το τέλος της παραδοσιακής διαφήμισης, όπως πολλοί διατείνονται; Το μέλλον θα δείξει.