Ύστερα από την πρωτοβουλία του Υπουργείου Ανάπτυξης σε συνεργασία με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ για το Καλάθι του Νοικοκυριού, το ΙΕΛΚΑ πραγματοποίησε έρευνα σχετική με τη χρήση του από το καταναλωτικό κοινό. Όπως προκύπτει από αυτήν,, 4 στους 10 καταναλωτές έχουν αγοράσει προϊόντα από το Καλάθι του Νοικοκυριού την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του, φανερώνοντας μία θετική αντιμετώπιση του νέου εγχειρήματος, σύμφωνα με την έρευνα.

Θετικά αναμένονται τα ποσοστά αύξησης χρήσης Καλαθιού
Αναλυτικότερα, σε βάθος δεκαήμερου, το 39% του κοινού δηλώνει ότι αγόρασε έστω μία φορά κάποιο προϊόν από το καλάθι. Επιπλέον, το 15% έχει πραγματοποιήσει μία επίσκεψη, το 11% δύο, το 7% τρεις και το υπόλοιπο 6% τέσσερις επισκέψεις ή περισσότερες. Τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν ότι αν και η πλειοψηφία του κοινού δεν έχει αγοράσει κάποιο προϊόν από το Καλάθι, ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό έχει προσεγγίσει τουλάχιστον δοκιμαστικά την πρωτοβουλία τις πρώτες 7 με 10 ημέρες που υλοποιείται. Το ΙΕΛΚΑ αναμένει ότι τα ποσοστά δείχνουν ότι θα αυξηθούν στο μέλλον.

Η μεγαλύτερη διείσδυση του Καλαθιού στην Αττική με 42%
Αξίζει να αναφερθεί ότι το καταναλωτικό κοινό που επέλεξε τις πρώτες 7 με 10 ημέρες να αγοράσει κάποιο από τα προϊόντα από το Καλάθι του Νοικοκυριού, έχει 12% χαμηλότερη εβδομαδιαία δαπάνη στο σουπερμάρκετ, ήτοι 81,65 ευρώ έναντι 93,35 ευρώ του συνόλου. Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ, το συγκεκριμένο πόρισμα αποδίδεται πιθανόν στην τάση ότι το Καλάθι επιλέγεται κυρίως από καταναλωτές με μεγαλύτερη εισοδηματική ανάγκη. Επιπρόσθετα, η διείσδυση του Καλαθιού είναι μεγαλύτερη στην Αττική 42% έναντι της Θεσσαλονίκης 38% και της υπόλοιπης Ελλάδας 37%.

Το 18% των καταναλωτών προσανατολίστηκε σε άλλο κατάστημα σούπερ – μάρκετ για να αγοράσει προϊόντα του Καλαθιού
Όσον αφορά στις καταναλωτικές τάσεις, το 18% του κοινού επισκέφθηκε κάποιο κατάστημα σουπερμάρκετ διαφορετικό από το συνηθισμένο, προκειμένου να αγοράσει προϊόντα από το Καλάθι του Νοικοκυριού. Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, το στοιχείο αυτό μαρτυρά ότι υπάρχουν επιπλέον κίνητρα για τον ανταγωνισμό στην αγορά και ότι η κινητικότητα του καταναλωτικού κοινού το επόμενο διάστημα αναμένεται να ενταθεί.Αναφορικά, οι απόψεις για τη χρησιμότητα του καλαθιού είναι μικτές σύμφωνα με την έρευνα. Συγκεκριμένα, το 22% δηλώνει ότι είναι μια θετική πρωτοβουλία (το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 30% όσων έχουν αγοράσει από το καλάθι), αλλά συγχρόνως, το 56% δηλώνει ότι πρέπει να ενταχθούν και άλλοι κλάδοι στο καλάθι, όπως τα κρεοπωλεία και αρτοποιία. Σημειώνεται δε, ότι το 51% δηλώνει ότι απαιτείται πολύς χρόνος προκειμένου να κάνει τις αγορές του.

Απόψεις για το καλάθι του νοικοκυριούΠοσοστό καταναλωτών που έχουν αγοράσει προϊόντα από το καλάθι του νοικυριού


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter