Με τις πωλήσεις να μειώνονται, το καλάθι του καταναλωτή να μικραίνει, οι επισκέψεις στο σούπερ μάρκετ να γίνονται κυρίως για τα απαραίτητα και στα ΜΜΕ να κυριαρχούν απόψεις όπως «οι τιμές είναι υψηλές ενώ τα εισοδήματα πέφτουν δραματικά» και «το κίνημα της πατάτας δείχνει τον δρόμο για να απαλλαγούμε από τους μεσάζοντες», ο κλάδος βρίσκεται στην πιο κρίσιμη ίσως στιγμή της ιστορίας του.

Το πρωί της Μ. Τρίτης, 10 Απριλίου,  στο Συνεδριακό Κέντρο Δαΐς στο Μαρούσι, στο συνέδριο του σελφ σέρβις «Working Together On Our Common Path to Recovery» (www.sellingfmcg.gr) θα συναντηθεί το σύνολο του εμπορικού κόσμου που ανήκει στον κλάδο των σούπερ μάρκετ και των προμηθευτών του, με σκοπό να  συζητήσει το πώς μπορούν να ανταποκριθούν σήμερα οι επιχειρήσεις στις υψηλές απαιτήσεις των καιρών.

Η απάντηση σε αυτό το καίριο ερώτημα μπορεί να δίνεται στα λόγια εδώ και χρόνια με μία λέξη: συνεργασία. Όμως, στην πράξη, όταν έρχεται η ώρα της διαπραγμάτευσης, κυριαρχούν τα ποσοστά.

Η συνεχιζόμενη ύφεση δεν αφήνει χρόνο για πρακτικές του παρελθόντος, για άτολμες φωνές και απόψεις που ακούγονται μόνο σε ιδιωτικές συζητήσεις. Ο κλάδος έχει φωνή και το «σελφ σέρβις» δίνει το βήμα για να ακουστεί. Τα σημαντικότερα στελέχη της αγοράς θα βρίσκονται στο συνέδριο της Μ. Τρίτης, για να συνομιλήσουν σε πάνελ τα ζητήματα της συνεργασίας για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της εποχής αλλά και για να θέσουν, ως σύνεδροι, τις ερωτήσεις τους, να πάρουν τον λόγο για να καταθέσουν τη δική τους άποψη, αλλά και να ανταλλάξουν σκέψεις και προτάσεις, σε όλη τη διάρκεια του συνεδρίου.

Επίσης, για πρώτη φορά συνομιλούν σε ένα κοινό πάνελ, εκπρόσωποι σημαντικών ομίλων αγορών για τη στρατηγική υποστήριξης των μελών τους, που είναι εκατοντάδες μεσαίες επιχειρήσεις, σε αναζήτηση του δικού τους δρόμου προς την ανάκαμψη.

Συγκεκριμένα, τα πάνελ που αποτελούν τον κορμό του συνεδρίου, είναι τα εξής:
1. Συνεργασία: Οι αξίες της εμπιστοσύνης, της αλληλεγγύης και της ακεραιότητας και ο κυματοθραύστης της  καθημερινότητας.
Jérôme Loubère, Διευθύνων Σύμβουλος, Carrefour Μαρινόπουλος
Κώστας Μαχαίρας, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος, Delhaize
Αριστοτέλης Παντελιάδης, Διευθύνων Σύμβουλος, Metro
Ιωάννης Μασούτης, Πρόεδρος ΔΣ, Διαμαντής Μασούτης ΑΕ
Σπύρος Δεσύλλας, Διευθύνων Σύμβουλος, Unilever
Βασίλης Ευγένιος, Γενικός Διευθυντής, ΕΛΓΕΚΑ

2.  Επιχειρήσεις-Πολιτεία: Μια δύσκολη, αλλά απαραίτητη “συμβίωση”
Αριστοτέλης Παντελιάδης, Διευθύνων Σύμβουλος, Metro
Νίκος Σαρρής, Διευθύνων Σύμβουλος, Εύρηκα
Θωμάς Τζίκας, Πρόεδρος, Κονσερβοποιία Βορείου Αιγαίου
Στέφανος Κομνηνός, Γενικός Γραμματέας Εμπορίου, Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας

3. Στην αναζήτηση νέων δρόμων συνεργασίας για την ανάκαμψη
Δημήτρης Πρίντζιος, Διευθυντής Λειτουργίας Καταστημάτων, ΑΒ Βασιλόπουλος
Χριστόφορος Γκόκας,
Γενικός Διευθυντής Λειτουργίας Καταστημάτων, Metro
Αλέξης Αλεξόπουλος,
Εμπορικός Διευθυντής, ΦΑΓΕ

4. Τι περιμένει ο καταναλωτής και τι μπορούν να δώσουν τα brands (σούπερ μάρκετ και προϊόντα)
Γιάννης Μπούρας, Διευθύνων Σύμβουλος Μινέρβα,
Κωνσταντίνα Καλλιμάνη, Διευθύνουσα σύμβουλος, όμιλος Καλλιμάνη
Νίκος Καραγεωργίου, Διευθύνων Σύμβουλος, 3Α
Φοίβος Καρακίτσος, Διευθύνων Σύμβουλος, Κρόνος
Γιώργος Στεργίου, Ειδικός Γραμματέας Υπηρεσίας Εποπτείας Αγοράς, Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας

5. Οι προοπτικές του μεσαίου χώρου:  Όμιλοι αγορών-μικρές & μεσαίες επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ
Συμμετέχουν οι:
Δημήτρης Βιδάλης, Πρόεδρος, Σύμμετρον Τροφίμων
Λεωνίδας Καρύγιαννης, Διευθύνων Σύμβουλος, όμιλος Ελληνική Διατροφή COOP
Στέφανος Μπαλάσκας,
Πρόεδρος, όμιλος Ελληνική Εταιρεία Αγορών (ΕΛΕΤΑ)
Κώστας Νικολάου,
Διευθυντής, Ασπίδα όμιλος Σούπερ Μάρκετ
Γιώργος Παπαντώνης, Πρόεδρος, Αστέρας Εμπορική
 
Η αγορά έχει ανταποκριθεί και δηλώνει μαζικά «παρών» στο συνέδριο  που φιλοδοξεί να δώσει απαντήσεις σε ερωτήματα που απασχολούν ακόμη και τις ισχυρότερες επιχειρήσεις του κλάδου.