Σε πλήρη εξέλιξη διατηρεί η Lidl Hellas το επενδυτικό της πλάνο, έχοντας στον ορίζοντα την οργάνωση 13 νέων καταστημάτων, καθώς και τη δημιουργία ενός νέου κέντρου logistics. Σύμφωνα με το τριετές επενδυτικό σχέδιο της αλυσίδας, μέχρι το 2023 θα διαθέσει κεφάλαια συνολικής αξίας περίπου 350 εκατ. ευρώ, με τα οποία θα προσθέσει στο δίκτυό της τέσσερα νέα καταστήματα μέχρι τέλος του 2021, επιπλέον τέσσερα σούπερ μάρκετ το 2022 και ακόμη πέντε το 2023.

Παράλληλα, η αλυσίδα αναζητεί το κατάλληλο ακίνητο για τη δημιουργία ενός νέου εφοδιαστικού κέντρου στην Αττική, ώστε να υποστηρίξει το επενδυτικό της πλάνο και τις αυξημένες ανάγκες που θα προκύψουν από την επέκταση του δικτύου της μελλοντικά.

Σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη των νέων καταστημάτων, η αλυσίδα έχοντας τροποποιήσει το μοντέλο της δημιουργεί χώρους πωλήσεων σε διώροφα ή και τριώροφο ακίνητα, καθότι ο εντοπισμός κατάλληλων χώρων για την εγκατάσταση σούπερ μάρκετ έχει πλέον καταστεί δύσκολος, τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής όσο και σε άλλα μεγάλα αστικά κέντρα, που ενδιαφέρουν την εταιρεία. Υπενθυμίζεται ότι τα πρώτα χρόνια της λειτουργίας της στην Ελλάδα η Lidl δραστηριοποιείτο με μεγάλα καταστήματα, εγκαταστημένα στα όρια των πόλεων, ωστόσο με την πάροδο του χρόνου άρχισε να προσεγγίζει και τις κεντρικές εμπορικές περιοχές των μεγάλων πόλεων της χώρας, όπου οι ανταγωνιστές της είχαν ήδη πάρει θέση –τα «στέκια» της αγοράς.

Στο μεταξύ, η Lidl συνεχίζει και τις ανακαινίσεις παλαιότερων καταστημάτων της, όπου προβαίνει σε σημαντικές αναδιατάξεις των χώρων πώλησης, με βασικότερη τη μεταφορά του τμήματος της μαναβικής στο πρόσθιο μέρος των αιθουσών πωλήσεων, προφανώς γιατί τα φρέσκα προϊόντα θερμαίνουν το καταναλωτικό ενδιαφέρον και προσελκύουν το πελατειακό κοινό. Σημειώνουμε ότι σήμερα η Lidl λειτουργεί 227 καταστήματα και στο τέλος του 2023 θα έχει φθάσει τα 240, στο βαθμό που θα ολοκληρώσει σύμφωνα με το πλάνο της τον επενδυτικό της σχεδιασμό.

Θετική χρονιά το 2020
Στελέχη της Lidl Hellas, μιλώντας στο «σελφ σέρβις» γενικότερα για τις επιδόσεις της αλυσίδας, αναφέρουν ότι «το 2021 θα είναι για την εταιρεία μια ακόμα χρονιά προκλήσεων, κατά τη διάρκεια της οποίας θα αξιολογήσει το ευρύτερο περιβάλλον της αγοράς και θα συνεκτιμήσει όλα τα νέα μηνύματα των καταναλωτών. Στόχος της Lidl είναι ο επανασχεδιασμός, όπου επιβληθεί, των επιλογών της διοίκησης, με σκοπό την εξασφάλιση μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς», τονίζουν χαρακτηριστικά.

Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη των μεγεθών της εταιρείας, επιφυλάσσονται να τοποθετηθούν συγκεκριμένα, επισημαίνοντας, πάντως, ότι στην τελευταία εταιρική χρήση που έκλεισε 28 Φεβρουαρίου φέτος, διαπιστώθηκε η άνοδος των πωλήσεών της. Χαρακτηρίζουν δε το δωδεκάμηνο που προηγήθηκε ως «πολύ δύσκολη περίοδο», καθώς, ενώ υπήρξαν κάποιες πολύ καλές εβδομάδες για τον εταιρικό τζίρο, με εντυπωσιακή άνοδο, υπήρξαν και διαστήματα σταθεροποίησης των μεγεθών, όπως και άλλες πίεσης των εσόδων της.

Ειδικότερα επισημαίνουν ότι οι περιορισμοί στην επισκεψιμότητα των πελατών (ένα άτομο ανά 125τμ χώρου πωλήσεων), οι απαγορεύσεις στην πώληση συγκεκριμένων non food προϊόντων, στα οποία η Lidl βασίζει σε μεγάλο βαθμό τον τζίρο της, επέδρασσαν αρνητικά στις επιδόσεις της. Στο αντίποδα, όμως, το διευρυμένο ωράριο λειτουργίας της συνέβαλε στην ανάπτυξή της.