Το σχέδιο επέκτασης του δικτύου της και μέσω συμφωνιών δικαιόχρησης επαναφέρει στο προσκήνιο η ΕΥΣ, προσβλέποντας στην ταχύτερη διείσδυσή της σε γειτονιές με ισχυρή πληθυσμιακή δύναμη, όπως και σε αστικές περιοχές όπου σήμερα δεν έχει παρουσία. Η βασική πρόνοια της διοίκησής της για το σύστημα franchise που θέλει να αναπτύξει, είναι να στηριχθεί σε δοκιμασμένα στελέχη της, που επιθυμούν να σταδιοδρομήσουν επιχειρηματικά ως συνεργάτες της.

Tο ξέσπασμα της πανδημίας υποχρέωσε την αλυσίδα να αλλάξει τις προτεραιότητές της, αναβάλλοντας το πλάνο των επενδύσεών της στο franchise. Οι ιδιόμορφες συνθήκες λειτουργίας της αγοράς ώθησαν τη διοίκησή της να αναμορφώσει μια σειρά από καθημερινές διαδικασίες της, προκειμένου να προσαρμοστεί στη συγκυρία της πανδημίας, αλλά και να διαθέσει πόρους, χρόνο και προσωπικό για την επίσπευση της λειτουργίας του e-shop της.

Τώρα που πλέον όλα έχουν πάρει το δρόμο τους, η ΕΥΣ φέρεται να εξετάζει ένα πρώτο μοντέλο λειτουργίας του συστήματος franchise, δίχως ωστόσο να είναι αποφασισμένο το πότε θα τεθεί σε εφαρμογή. Ένας από τους λόγους που έπεισαν τη διοίκησή της ότι πρέπει να υπερβεί τους όποιους ενδοιασμούς της σχετικά με τη δικαιόχρηση, είναι το ότι στο πλαίσιο της ενσωμάτωσης στο δυναμικό της των 361 καταστημάτων της Μαρινόπουλος, κληρονόμησε κι έναν μεγάλο αριθμό franchise καταστημάτων, από τα οποία διατήρησε ενεργά περί τα 30. Πρόκειται για καταστήματα που αναμόρφωσε κατά το πρότυπο οργάνωσης των δικών της καταστημάτων. Παράλληλα, μελέτησε και προσάρμοσε στα δεδομένα της τις συμβάσεις συνεργασίας με τους επιχειρηματίες, που τα διοικούσαν υπό το σήμα της Μαρινόπουλος.

Έτσι, στο διάστημα που μεσολάβησε, η εταιρεία εξοικειώθηκε με τις διαδικασίες και τις ιδιαιτερότητες του συστήματος franchise και κυρίως κατάφερε να υποστηρίξει τις εν λόγω εμπορικές μονάδες κατά τρόπο ώστε να μην είναι αντιληπτό στον πελάτη ότι πρόκειται για καταστήματα συνεργατών κι όχι για δικά της σούπερ μάρκετ. Το στοιχείο αυτό ίσως ωθήσει την ΕΥΣ, εφόσον ξεκινήσει τη στρατηγική ανάπτυξης του δικτύου franchise, να μη διαφοροποιήσει τα σούπερ μάρκετ των συνεργατών από τα δικά της, αφού επί της ουσίας δεν θα προσφέρουν στον καταναλωτή κάτι το διαφορετικό από αυτό που προσφέρουν τα εταιρικά Σκλαβενίτης.

Οι αρχές του μοντέλου

Ας δούμε, όμως, πώς θα λειτουργήσει το μοντέλο franchise της ΕΥΣ και κυρίως ποιες θα είναι οι ιδιαιτερότητές του έναντι αντίστοιχων συστημάτων των ανταγωνιστών της.

Τα καταστήματα θα δίδονται προς διαχείριση σε δοκιμασμένα στελέχη της εταιρείας, είτε διοικητικά είτε της «πρώτης γραμμής» των πωλήσεων, δηλαδή έμπειρους διευθυντές καταστημάτων της, που προτίθενται να αποχωρήσουν για να σταδιοδρομήσουν επιχειρηματικά στο πλευρό της. Τα στελέχη αυτά, γνωρίζοντας καλά τις απαιτήσεις του προτύπου Σκλαβενίτης, θα είναι σε θέση να εγγυηθούν τη διαφύλαξη της εταιρικής κουλτούρας και τη διατήρηση της ταυτότητας του καταστήματος που αναλαμβάνουν, από άποψη οργάνωσης των χώρων πώλησης και ποιότητας σέρβις στον πελάτη.Τα εν λόγω στελέχη θα έχουν την ευκαιρία εξόδου από την εταιρεία με ένα καλό πακέτο αποχώρησης και δικαίωμα εκμετάλλευσης ενός καταστήματος υπό την επωνυμία Σκλαβενίτης.

Κάθε ενδιαφερόμενο στέλεχος να εμπλακεί στο franchise, θα λαμβάνει από την εταιρεία, εφόσον το επιθυμεί, ένα γενναίο πακέτο χρηματοδότησης προς αντιμετώπιση των κεφαλαιακών αναγκών για τη νέα του δραστηριότητα ως συνεργάτης της. Κατ’ εξαίρεση οι συνεργάτες της αλυσίδας θα έχουν τη δυνατότητα απόκτησης και δεύτερου καταστήματος franchise, αφού αποδεδειγμένα πετύχουν την ομαλή, αποδοτική και προσοδοφόρα λειτουργία του πρώτου τους καταστήματος.

Το πλαίσιο εμπλοκής στελεχών της Σκλαβενίτης με το franchise θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι θα αποτελέσει ένα ιδιότυπο, περιορισμένο σε έκταση, πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου.