Τις οικονομικές καταστάσεις τους για το 2021 έδωσαν στη δημοσιότητα πριν από λίγες μέρες τρεις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, με τους τζίρους τους να κινούνται σε διαφορετικές τροχιές: έντονα ανοδικά για τη μία, ελαφρώς ανοδικά για τη δεύτερη και πτωτικά για την τρίτη.
Market In: Μικρή άνοδος, θετικές προοπτικές
Η μεγαλύτερη από τις τρεις αλυσίδες, η Market In, είδε το 2021 τα οικονομικά της μεγέθη να κινούνται ελαφρώς πιο πάνω σε σχέση με το 2020.
Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών της Market In διαμορφώθηκε στα 353,4 εκατ. ευρώ, έναντι 347,1 εκατ. το 2020 (+1,8%), τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 2,5%, στα 2,5 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους έκλεισαν στα 1,4 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 3,4% σε σχέση με το 2020.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της αλυσίδας, ο τζίρος του 2021 ήταν ενισχυμένος από την λειτουργία νέων καταστημάτων, την αναδιαμόρφωση των χώρων των καταστημάτων και τις διαφημιστικές προβολές που έγιναν.
Όσον αφορά στο 2022, επισημαίνεται ότι οι προοπτικές είναι θετικές για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.
Υπενθυμίζεται ότι η Market In προχώρησε εντός του 2022 στην εξαγορά των καταστημάτων της χιώτικης αλυσίδας Χαρά, που τα προηγούμενα χρόνια έκανε τζίρο γύρω στα 15 εκατομμύρια ευρώ.
Bazaar: Κλειδί η στροφή των καταναλωτών στα convenience stores
Απο την πλευρά της, η Bazaar είδε τον τζίρο της να αυξάνεται το 2021 κατά 6,6% σε σχέση με το 2020, όμως την ίδια στιγμή τα κέρδη προ φόρων υποτριπλασιάστηκαν, πέφτοντας στο 1 εκατ. ευρώ, έναντι 3,5 εκατ. το 2020, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους επίσης συρρικνώθηκαν στα 519.981 ευρώ, έναντι 1,9 εκατ. το 2020.
Το περιθώριο μικτού κέρδους κυμάνθηκε σε ποσοστό 24,1%, σημειώνοντας μείωση 1,9%, με βασικό λόγο αυτής της μείωσης την αλλαγή της αναλογίας χονδρικών και λιανικών πωλήσεων και συγκεκριμένα την αύξηση του ποσοστού των πωλήσεων μέσω του δικτύου χονδρικής.
Όσον αφορά στο 2022, παρά την αυξανόμενη οικονομική κρίση, η οποία μειώνει την καταναλωτική δύναμη, η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι οι πωλήσεις της θα είναι ανοδικές και το 2022, καθόσον αφενός αλλάζει το καταναλωτικό μοντέλο, με στροφή στα convenience stores, και αφετέρου εντείνoνται οι χονδρικές πωλήσεις τροφίμων, καθώς ενισχύεται ο τουρισμός.
Γέγος: Μειώθηκε ο τζίρος, αυξήθηκαν τα κέρδη
Τέλος, η αλυσίδα της ανατολικής Αττικής Γέγος είδε το 2021 τον τζίρο της να κινείται πτωτικά κατά 7%, στα 19,1 εκατ. ευρώ (2022: 20,5 εκατ.), όμως αντίθετα το περιθώριο μικτού κέρδους αυξήθηκε από το 24,9%, στο 27,2%, όπως άλλωστε αυξήθηκε και η κερδοφορία της εταιρείας, τόσο προ φόρων (+20,6%, 927.370 ευρώ), όσο και μετά από φόρους (+21,9%, 719.549 ευρώ).
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2021 μειώθηκε σημαντικά το προσωπικό της εταιρείας, από τα 191 άτομα στα 173.
Υπενθυμίζεται ότι η Γέγος φέρεται να έχει προσεγγιστεί από άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ για ενδεχόμενη εξαγορά, με τον brand president της ΑΒ Βασιλόπουλος, Νίκο Λαβίδα, να παραδέχεται πρόσφατα πως πράγματι έγιναν συζητήσεις με τη Γέγος, οι οποίες όμως δεν τελεσφόρησαν.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter