Στις καλένδες μετατίθεται η κατασκευή νέας βιομηχανικής εγκατάστασης για τη Θυμέλης Τυροκομική ΑΒΕΕ, λόγω της αύξησης του κόστους κατασκευής. Πιο συγκεκριμένα, ο πρόεδρος και CEO, Ιγνάτιος Θυμέλης, εξήγησε ότι η μετακίνηση της εγκατάστασης σε άλλη έκταση στην Άντισσα Λέσβου, που έχει ήδη αγοραστεί, αρχικά είχε προϋπολογιστεί σε 3 εκατ. ευρώ πριν το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία και ο προϋπολογισμός του B’ εξαμήνου 2024 ξεπέρασε τα 4,5 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία έχει σκοπό στο απώτερο μέλλον πλέον να ενοποιήσει τις αποθήκες της και τις γραμμές παραγωγής σε ενιαίο χώρο με πιο εργονομικό σχεδιασμό, ώστε να απαλλαγεί από τις ανορθογραφίες που προκαλούν οι συνεχείς επιπρόσθετοι χώροι επέκτασης και να βελτιστοποιήσει την παραγωγικότητα. Το επόμενο πρόγραμμα που περιμένει η εταιρεία είναι πρόγραμμα Leader από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ύψους €400.000 περίπου, για αντικατάσταση μηχανολογικού εξοπλισμού.
Τα best-seller τυριά και η επέκταση τοποθέτησης
Η Θυμέλης Τυροκομική ΑΒΕΕ παράγει τυροκομικά προϊόντα αποκλειστικά με γάλα που παράγεται εντός Λέσβου και έχει ως best seller το ΠΟΠ Κασέρι Μυτιλήνης (με 70% πρόβειο και 30% γίδινο γάλα), αλλά και το σκληρό γίδινο τυρί. Η τρέχουσα παραγωγική δυναμικότητα ανέρχεται στην επεξεργασία 4.000 τόνων γάλακτος ετησίως, από τους οποίους παράγει 600 έως 700 τόνους τυρί το χρόνο. Για το 2025, η εταιρεία έχει θέσει ως προτεραιότητα να αυξήσει το ποσοστό των εξαγωγών επί του τζίρου, από το 9% όπου υπολογίζει να ολοκληρώσει το 2024.
Το 95% των εξαγωγών μέχρι τώρα αφορούσαν σημεία ελληνικού ενδιαφέροντος (μικρή λιανική και εστιατόρια), σε ΗΠΑ, Κύπρο, Πολωνία και Γερμανία. Πλέον, οικοδομούνται συνεργασίες με νέους εισαγωγείς που θα τοποθετήσουν κωδικούς τυριών της Θυμέλης σε σημεία delicatessen και σημεία Ho.Re.Ca. με ethnic χαρακτηριστικά. Στην Ελλάδα, η εταιρεία διατηρεί branded συνεργασίες με τις αλυσίδες Σκλαβενίτης, The Mart, My Market, Metro Cash & Carry, Μασούτης (μόνο τοπικά στη Λέσβο) και Γαλαξίας. Για την Πέντε ΑΕ, η Θυμέλης παράγει και δύο κωδικούς ημίσκληρου τυριού ιδιωτικής ετικέτας. Η εταιρεία ολοκληρώνει το 2024 με κύκλο εργασιών άνω των 5,5 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 10% σε σχέση με τα 5 εκατ. ευρώ του 2023. Η κερδοφορία του 2024 εκτιμάται στο 4% επί του τζίρου.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter