Με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, κερδοφορία και ενισχυμένο δίκτυο πωλήσεων κλείνει το 2024 για την κρητική αλυσίδα Χαλκιαδάκης. Ειδικότερα, η χρονιά αναμένεται να κλείσει για την εταιρεία με αύξηση τζίρου 8%-8,5% συγκριτικά με το 2023 στο ύψος των 250 εκατ. ευρώ, ενώ η κερδοφορία της εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στα επίπεδα της προηγούμενης χρονιάς.

Στο δίκτυο της Χαλκιαδάκης προστέθηκε φέτος ακόμη ένα κατάστημα, με έδρα στο Γάζι Ηρακλείου. Πρόκειται για ένα σούπερ μάρκετ που λειτουργούσε σε μικρότερο ακίνητο, οπότε αποφασίστηκε η μετεγκατάστασή του σε σαφώς μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο κτίριο. Στο ακίνητο που στέγαζε μέχρι πρότινος το εν λόγω σούπερ μάρκετ εγκαταστάθηκε ένα νέο Happy Home, το τρίτο εν σειρά ειδικό κατάστημα πώλησης κυρίως ειδών σπιτιού της Χαλκιαδάκης. Όπως εξηγήθηκε εκ μέρους της διοίκησης της εταιρείας, σε αυτή τη φάση δεν εξετάζεται η περαιτέρω επέκταση αυτού του είδους των καταστημάτων. Πέραν του Happy Home στο Γάζι τα άλλα δύο λειτουργούν στη Σητεία και στο Ηράκλειο.

Σήμερα η Χαλκιαδάκης έχει δίκτυο συνολικά 42 καταστημάτων, εκ των οποίων 38 είναι σούπερ μάρκετ, ένα cash & carry και τρία Happy Home.

Για το 2025 η εταιρεία σχεδιάζει τη δημιουργία ενός ακόμη νέου σούπερ μάρκετ, αυτή τη φορά στα Χανιά. Τα στελέχη της εταιρείας επισημαίνουν τα σοβαρά προβλήματα στις διαδικασίες αδειοδότησης κάθε νέου καταστήματος, διαπιστώνοντας ότι παρά τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει εκ μέρους του Δημοσίου σε ό,τι αφορά την «ηλεκτρονικοποίηση» των εγγράφων και διαδικασιών, η γραφειοκρατία εξακολουθεί να δυσχεραίνει τα πράγματα, λειτουργώντας αντιπαραγωγικά για τις επιχειρήσεις του κλάδου.

Με θετικούς ρυθμούς εξελίσσονται και οι πωλήσεις της εταιρείας μέσω του διαδικτύου. Η Χαλκιαδάκης σημειώνουμε ότι έχει συνάψει συνεργασίες με τις πλατφόρμες Wolt και eFood, οι οποίες δρουν συμπληρωματικά στις δομές της. Ο κύριος όγκος των συναλλαγών της εταιρείας μέσω του διαδικτύου αφορά κυρίως πελάτες των νεότερων γενιών καταναλωτών, που έχουν μεγαλύτερη εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες.

Έμφαση στη βελτίωση της εμπειρίας αγοράς των πελατών
Σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο εξαγοράς τοπικής αλυσίδας, εκ μέρους της Χαλκιαδάκης δηλώνεται ότι κάτι τέτοιο δεν περιλαμβάνεται στο στρατηγικό πλάνο ανάπτυξής της. Αυτό το οποίο απασχολεί τα στελέχη της, όπως μας τονίστηκε, είναι το πώς θα βελτιώνεται η εμπειρία αγορών των πελατών της Χαλκιαδάκης, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δίνουν και στη συνεπή εφαρμογή των έκτακτων κυβερνητικών μέτρων για τον περιορισμό της ακρίβειας, όπως και στην εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας και των καλών πρακτικών αναφορικά με τις προωθήσεις και τις προσφορές.
Ένα άλλο ζήτημα που απασχολεί την Χαλκιαδάκης σχετίζεται με την αναζήτηση και εύρεση εργαζομένων για την κάλυψη κενών θέσεων εργασίας στο δίκτυό της. Μάλιστα, όπως μας ειπώθηκε, την περίοδο αυτή αυξήθηκαν οι σχετικές ανάγκες της εταιρείας εξαιτίας της συνταξιοδότησης πολλών μελών του προσωπικού της. Σημειώνουμε ότι η Χαλκιαδάκης κλείνει φέτος 42 χρόνια από την ίδρυσή της και η «ηλικία» της συμπίπτει με το όριο συνταξιοδότησης των περισσότερων εργαζομένων που εντάχθηκαν σε αυτήν, όταν ήταν σε νεανικές ηλικίες. Πάντως, η αλυσίδα αξιοποιεί τη δυνατότητα που δίνει ο νόμος στους εργαζόμενους να συνεχίσουν να απασχολούνται και μετά την συνταξιοδότησή τους. Ωστόσο, το μέτρο αυτό έχει περιορισμένη εφαρμογή, δεδομένου ότι το αξιοποιούν κυρίως όσοι απασχολούνται σε διοικητικές υπηρεσίες κι όχι στα καταστήματα, όπου συγκεντρώνεται ο μεγάλος αριθμός των εργαζομένων, όπως συμβαίνει σε όλες τις επιχειρήσεις του κλάδου. Σήμερα η Χαλκιαδάκης απασχολεί προσωπικό 1.780 ατόμων.