Το 1971 η μάρκα Teza εισέρχεται στην κατηγορία των καταναλωτικών εντομοκτόνων προϊόντων. Με στόχο την εξόντωση / απώθηση κάθε ενοχλητικού εντόμου, το Teza προσφέρει στους καταναλωτές μια πλήρη γκάμα καινοτόμων προϊόντων - ασπίδα ενάντια σε έρποντα και ιπτάμενα έντομα, καθώς και ενάντια στον σκόρο.

Η ελληνική μάρκα Teza, ο ηγέτης της αγοράς των εντομοκτόνων, για περισσότερα από 40 χρόνια αποτελεί τη σίγουρη λύση στην ανάγκη για την εξόντωση κάθε ενοχλητικού έρποντος ή απώθηση ιπτάμενου εντόμου. Μέσα από τα χρόνια το Teza κατάφερε να ταυτιστεί με την καταπολέμηση της κατσαρίδας και να θεωρείται από τους καταναλωτές ο ειδικός για την εξόντωσή τους. Τα προϊόντα Teza είναι αποτέλεσμα μακροχρόνιας και εντατικής έρευνας, ενώ η χρήση εντομοκτόνων και εντομοαπωθητικών συστατικών νέας γενιάς, φέρνουν την καινοτομία στο σπίτι.

Η κατηγορία
Η κατηγορία των εντομοκτόνων / εντομοαπωθητικών είναι μια εποχιακή κατηγορία και χωρίζεται σε 3 υποκατηγορίες: έρποντα έντομα, ιπτάμενα έντομα και σκόρος. Το σύνολο της αγοράς εκτιμάται στα 28,7 εκατ. ευρώ (YTD 2013*), σημειώνοντας ανοδική πορεία κατά 1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2012. Στην αγορά αυτή η υποκατηγορία των ερπόντων εντόμων συμμετέχει στο 20,5% (-2% vs. YTD 2012*), των ιπτάμενων εντόμων στο 55,5% (+9% vs. 2012*) και του σκόρου στο 24% (-10% vs. 2012*). Το Teza στο σύνολο της αγοράς κατέχει την 3η θέση με μερίδιο 15,5% ανοδικό κατά 0,8 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2012.

Έρποντα έντομα
Το 1971 λανσάρεται στην ελληνική αγορά η μάρκα Teza με μια σειρά καταναλωτικών εντομοκτόνων για έρποντα έντομα, ενώ το 1979 γεννιέται η μικρή Τερέζα που είναι συνυφασμένη μέχρι και σήμερα με τη μάρκα. Η μάρκα Teza έχει καταφέρει να κερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, προσφέροντάς τους αποτελεσματικά προϊόντα με άμεση δράση και διάρκεια. Οι καταναλωτές είναι πιστοί στα προϊόντα Teza, τα θεωρούν αποτέλεσμα έρευνας από γνώστες του προβλήματος και είναι η σίγουρη λύση ακόμα και για τις πιο δύσκολες περιπτώσεις. Σήμερα το Teza είναι ο ηγέτης στην υποκατηγορία των ερπόντων εντόμων με μερίδιο 33,6% σε αξία (YTD 2013*), ανοδικό κατά 1,1 ποσοστιαία μονάδα.

Ιπτάμενα έντομα
Το 2005 η μάρκα Teza λανσάρει μια ολοκληρωμένη σειρά στην υποκατηγορία των ιπτάμενων εντόμων. Η μάρκα Teza χρόνο με τον χρόνο φαίνεται να κερδίζει την εμπιστοσύνη όλο και περισσότερων καταναλωτών, προτείνοντάς τους προϊόντα που απωθούν τα κουνούπια και τα οποία με αυτό τον τρόπο τους προστατεύουν από τα ενοχλητικά τσιμπήματα. Η αγορά των ιπτάμενων εντόμων είναι η πιο ανταγωνιστική, καθώς υπάρχουν πολλές μάρκες και πολλοί διαφορετικοί τύποι προϊόντων. Επιπλέον, σημαντικό ρόλο στην αγορά των προϊόντων διαδραματίζει η ύπαρξη προσφορών. Σε αυτή την ανταγωνιστική αγορά το Teza είναι ο 4ος παίκτης, με μερίδιο 13,7% σε αξία (YTD 2013*), ανοδικό κατά 1,2 ποσοστιαίες μονάδες. Αν εξετάσουμε τα μερίδιά του στους διαφορετικούς τύπους προϊόντων, στις ταμπλέτες, τα spray και τα υγρά, το Teza είναι ο 3ος παίκτης, ενώ υπολείπεται στα φιδάκια, όπου ο ηγέτης είναι η μάρκα Pyrox.

Το 2013 η μάρκα Teza, μέσω της καμπάνιας «Προστασία ενάντια στο κουνούπι Τίγρης», ενημέρωσε το κοινό για τις ασθένειες που μπορεί να προκληθούν από τα κουνούπια, καθώς και για το ότι τα αντικουνουπικά Τeza είναι αποτελεσματικά και ενάντια στο κουνούπι Τίγρης. Η καμπάνια περιελάμβανε 3 πυλώνες δράσης, ραδιοφωνικό σποτ, καμπάνια στο internet και επισήμανση πάνω στη συσκευασία, που δήλωνε ότι τα προϊόντα είναι αποτελεσματικά και ενάντια στο κουνούπι Τίγρης. Η καμπάνια πραγματοποιήθηκε τους μήνες Ιούνιο- Ιούλιο και κατάφερε να δημιουργήσει επώνυμη ζήτηση, κτίζοντας την εικόνα της εξειδίκευσης για τη μάρκα Teza και στην αγορά των αντικουνουπικών προϊόντων.

Επένδυση στο μέλλον…
Η μάρκα Teza θα συνεχίσει να επενδύει στην έρευνα και την ανάπτυξη νέων προϊόντων για την άμεση και αποτελεσματική αντιμετώπιση κάθε ενοχλητικού εντόμου, καλύπτοντας πλήρως τις ανάγκες των καταναλωτών. Για το 2014 το Teza συμπληρώνει την σειρά των προϊόντων του στην υποκατηγορία των ερπόντων εντόμων με το λανσάρισμα αφρού για στοχευμένη δράση ενάντια σε 8 είδη ερπόντων εντόμων. Η σταδιακή εξάτμιση του αφρού επιτρέπει την παρακολούθηση της ψεκασμένης επιφάνειας. Επιπλέον, δεν διαχέεται τόσο έντονα στην ατμόσφαιρα όσο το spray. Τέλος, διαθέτει σωληνάκι που επιτρέπει την πρόσβαση ακόμη και στα πιο δύσκολα σημεία.

Η μάρκα Teza φέρνει νέα και στην υποκατηγορία των ιπτάμενων εντόμων. Για το 2014 το Teza επενδύει στην καινοτομία λανσάροντας φορητή συσκευή για την απώθηση κουνουπιών και σκνιπών. Η χρήση του με μπαταρίες το κάνει κατάλληλο για χρήση σε εξωτερικούς χώρους, στους οποίους δεν υπάρχει παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, για camping και τροχόσπιτα. Επιπλέον, στους εσωτερικούς χώρους μπορεί να τοποθετηθεί σε μέρη που δε φτάνουν τα μικρά παιδιά. Τέλος, δεν λερώνει τους τοίχους. Παράλληλα, θα συνεχιστεί η έντονη υποστήριξη της μάρκας Teza μέσα στα καταστήματα με stands, προωθήτριες και κουπόνια, καθώς και η τακτική επικοινωνία της μάρκας με το κοινό, δηλαδή η διαφημιστική του υποστήριξη.

* Πηγή: IRI Infoscan, πωλήσεις σε αξία Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2013

Info
Η κα Μαρία Νικοπούλου είναι Brand Manager Consumer Products Division της ΓΡ. Σαράντης ΑΒΕΕ
http://www.teza.com.gr/
http://www.sarantis.gr/

Ο Όμιλος
Ο όμιλος Σαράντη αποτελεί μια από τις ηγετικές εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, όπου διατηρεί παρουσία μέσω θυγατρικών του εταιρειών αλλά και εξαγωγών. Η βασική δραστηριότητα του ομίλου είναι η παραγωγή και διανομή καλλυντικών ευρείας διανομής και προϊόντων οικιακής χρήσης, ενώ παράλληλα διατηρεί συμφωνίες αποκλειστικής αντιπροσώπευσης με διεθνείς εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων. Στο χαρτοφυλάκιό του, εκτός των μαρκών ΤΕΖΑ και PYROX, περιλαμβάνονται και άλλα προϊόντα ορόσημα, όπως είναι το SANITAS, το CARROTEN, το BIOTEN, το ORZENE, ο CAMEL, το BU, το C-THRU, το STR8, το PROSAR, το AFROSO, το ΤΡΥΛET, κά.