Η ώρα των αποφάσεων για την «επόμενη ημέρα» του δικτύου ΕΝΑ FOOD Cash & Carry έφθασε. Η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος τους τελευταίους μήνες εξετάζει όλα τα ενδεχόμενα σχετικά με την τύχη του δικτύου πωλήσεων χονδρικής, το οποίο αριθμεί 14 καταστήματα, ετήσιου τζίρου περίπου 120 εκατ. ευρώ, ο οποίος βαίνει αργά αλλά σταθερά μειούμενος. Το γεγονός αυτό, συν το ότι ο τομέας του cash & carry δεν αποτελεί προτεραιότητα της ΑΒ Βασιλόπουλος, επιβάλλουν τη λήψη οριστικών αποφάσεων εκ μέρους της.
Σύμφωνα με πληροφορίες μας, ψηλά στη λίστα των σχετικών επιλογών της διοίκησης της εταιρείας βρίσκεται το ενδεχόμενο πώλησης της ΕΝΑ FOOD Cash & Carry, αλλά και τρεις εναλλακτικές λύσεις: Η μία είναι η πώληση των ιδιόκτητων ακινήτων όπου εδρεύουν καταστήματα ΕΝΑ FOOD Cash & Carry και η διατήρηση της εταιρείας με σκοπό την ανάπτυξή της. Η δεύτερη είναι η πώληση των ακινήτων της και η ανάπτυξη του δικτύου με τη μέθοδο του franchise. Και η τρίτη εναλλακτική λύση είναι η διατήρηση του ισχύοντος καθεστώτος της ΕΝΑ FOOD Cash & Carry –μια πρόταση μάλλον χωρίς ιδιαίτερη τύχη.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, οι σχετικές αποφάσεις αναμένονται εντός του έτους. Η ίδια η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει απευθυνθεί σε εξειδικευμένη εταιρεία συμβούλων, η οποία προέβη στην αποτίμηση της ΕΝΑ FOOD Cash & Carry (με και χωρίς την ακίνητη περιουσία της) και ήδη στράφηκε προς τους ανταγωνιστές της, προκειμένου να βολιδοσκοπήσει το ενδιαφέρον τους. Μάλιστα, ακούσαμε ότι έντονο ενδιαφέρον –το οποίο, όπως ειπώθηκε, «αποτυπώθηκε στο προτεινόμενο τίμημα»– εκδηλώθηκε από εγχώριο όμιλο με δυναμική παρουσία και στα cash & carry και στα σούπερ μάρκετ, ο οποίος παρά το μέγεθός του εμμένει στην πολιτική των εξαγορών…
Αποφάσεις χωρίς ιδιαίτερη πίεση
Από την πλευρά της ΑΒ Βασιλόπουλος δηλώνεται ότι το σενάριο της πώλησης του δικτύου όντως εξετάζεται, αλλά στο γενικότερο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης των επιδόσεων της εταιρείας ανά κατάστημα. Όπως διευκρινίζεται, θέμα πίεσης για τη λήψη άμεσα αποφάσεων δεν τίθεται, καθότι το δίκτυο της ΕΝΑ FOOD Cash & Carry παραμένει κερδοφόρο. Ωστόσο, το μίγμα των ραφιών του δεν είναι το ενδεδειγμένο για την επέκταση των πωλήσεών του. Ο κύριος όγκος των αγαθών που διαθέτει δεν απευθύνεται στους επαγγελματίες των αγορών ho.re.ca., η ζήτηση των οποίων πριμοδοτεί σήμερα την ανάπτυξη του cash & carry. Απευθύνεται κυρίως στους επαγγελματίες της μικρής λιανικής, πράγμα το οποίο ως ένα βαθμό καθιστά τη δράση του δικτύου ΕΝΑ FOOD Cash & Carry ανταγωνιστική έναντι των αλφαβητικών καταστημάτων, ιδίως των μικρών μαγαζιών που λειτουργούν υπό καθεστώς franchise.
Ένα ακόμη στοιχείο που αυξάνει τις δυσκολίες διαχείρισης της ΕΝΑ FOOD Cash & Carry από την ΑΒ Βασιλόπουλος είναι ότι ο όμιλος Ahold Delhaize, στον οποίον ανήκει, δεν δραστηριοποιείται στο κανάλι των cash & carry, οπότε αποκλείεται η ανάπτυξη συνεργιών στο πλαίσιο του ομίλου, που θα καθιστούσαν την ΕΝΑ FOOD Cash & Carry αποδοτικότερη. Πάντως, όπως διευκρινίζεται, δεν αποκλείεται η ΑΒ Βασιλόπουλος να διατηρήσει τελικά τον έλεγχο των 14 καταστημάτων ΕΝΑ FOOD Cash & Carry υπό την προϋπόθεση, όμως, ότι θ’ αλλάξει η στρατηγική του δικτύου τους, ότι θα προσανατολιστεί, δηλαδή, στην ικανοποίηση των επαγγελματιών της τουριστικής αγοράς και της μαζικής εστίασης, όπου πέφτει το πραγματικό βάρος του ανταγωνισμού της εγχώριας οργανωμένης χονδρικής σήμερα.
Η τελική απόφαση για την ΕΝΑ FOOD Cash & Carry φαίνεται πως δεν θ’ αργήσει. Όποια κι αν είναι, μοιάζει σίγουρο πως θα ταράξει τα νερά της ευρύτερης αγοράς των cash & carry.