Το 2023, η παγκόσμια αγορά των self-checkouts σημείωσε σημαντική ανάκαμψη, με την υιοθέτηση της τεχνολογίας να αυξάνεται σε αναπτυσσόμενες αγορές. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη μελέτη “Global EPOS and Self-Checkout” της RBR Data Services, παραδόθηκαν πάνω από 217.000 τερματικά αυτοεξυπηρέτησης (self-checkouts) παγκοσμίως το 2023, σημειώνοντας αύξηση 12% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Στις ΗΠΑ – η μεγαλύτερη αγορά των self-checkouts παγκοσμίως – η δραστηριότητα αυξήθηκε κατά 5% χάρη στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και τα πρατήρια καυσίμων το 2023. Στην Ευρώπη, αντίστοιχα, η αγορά είναι εξίσου ευοίωνη, με έργα αντικατάστασης σε μεγάλους βρετανικούς λιανοπωλητές τροφίμων. Σημαντική ανάπτυξη σημειώθηκε σε Ρωσία και Γερμανία, με αλυσίδες όπως η Magnit και η dm-drogerie markt να εγκαθιστούν σημαντικό αριθμό νέων μονάδων self-checkouts.

Όσον αφορά στην ασιατική αγορά, η Κίνα επανήλθε στην ανάπτυξη μετά την άρση των lockdowns, ενώ πιλοτικές εφαρμογές συνεχίζονται και σε Φιλιππίνες και Ινδία. Η Κένυα είδε τις πρώτες εγκαταστάσεις αυτοεξυπηρέτησης στην αλυσίδα Carrefour, ενώ η Devoto Express εισήγαγε την εν λόγω τεχνολογία στην Ουρουγουάη. Σύμφωνα με τη μελέτη, μέχρι το 2029, ο αριθμός των self-checkouts αναμένεται να φτάσει τα δύο εκατομμύρια παγκοσμίως.

Vision-based technology για φρέσκα προϊόντα και απώλειες
Σχετικά με την τεχνολογία που είναι βασισμένη στην υπολογιστική όραση (vision-based technology), αυτή χρησιμοποιείται ολοένα και περισσότερο για την αναγνώριση φρέσκων προϊόντων και την πρόληψη απωλειών. Αυστραλιανές αλυσίδες, όπως η Kmart και η Woolworths, εισήγαγαν τερματικά με κάμερες για τις λανθασμένες σαρώσεις.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter