Με νέα μικρή καθυστέρηση πρόκειται, τελικά, να κάνει πρεμιέρα στην Ελλάδα η ρωσική αλυσίδα hard discount Mere. Ο στόχος της να προλάβει το Πάσχα δεν στάθηκε δυνατό να ευοδωθεί, οπότε, όπως αναφέρουν οι πηγές του «σελφ σέρβις», τα πρώτα δύο ή τρία καταστήματα της αλυσίδας αναμένεται να λειτουργήσουν ταυτόχρονα στα μέσα του Μαΐου.

Κατά τις ίδιες πηγές, θα ακολουθήσει άμεσα η λειτουργία ακόμη δύο καταστημάτων, για να συνεχίσει σταδιακά η αλυσίδα να αναπτύσσει κατά τόπους το δίκτυό της, με στόχο την ίδρυση 25 έως 30 καταστημάτων το χρόνο, ώστε σε ορίζοντα τριετίας να έχει δίκτυο περίπου εκατό εκπτωτικών καταστημάτων σε όλη την επικράτεια.

Τα πρώτα σούπερ μάρκετ της Mere θα έχουν έδρες τη Λάρισα, την Τρίπολη, τον Λαγκαδά, την Κόρινθο και το Αγρίνιο και η έκτασή τους θα κυμαίνεται μεταξύ 800 και 1.200τμ. Θα είναι νοικιασμένα και θα τροφοδοτούνται με προϊόντα από τη Ρωσία, την Ευρώπη, αλλά και από την εγχώρια αγορά. Μάλιστα οι εγχώριοι προμηθευτές της-παραγωγοί τροφίμων εκτιμάται ότι θα καλύπτουν περί το 70% της συνολικής ζήτησης της αλυσίδας.

Γενικότερα η Mere επιδιώκει τη σύναψη εμπορικών σχέσεων με τις περισσότερες από τις βασικές εταιρείες παραγωγής τροφίμων και ποτών, εφόσον όμως δεχθούν συγκεκριμένους όρους συναλλαγών. Η κύρια προϋπόθεση είναι οι προμηθευτές να παραδίδουν με παρακαταθήκη τα προϊόντα τους και να πληρώνονται τοις μετρητοίς ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Mere θα κάνει κάθε μήνα εκκαθάριση ανά προμηθευτή και κωδικό και θα πληρώνει τους προμηθευτές της χωρίς καθυστερήσεις, βάσει των πωλήσεων των προϊόντων τους. Σημειώνουμε ότι στη ζωή του κλάδου δεν υπάρχει προηγούμενο ανάλογων συμφωνιών μεταξύ προμηθευτών και λιανεμπόρων, οπότε μένει να φανεί πόσοι εκ των προμηθευτών θα δεχθούν τις προτεινόμενες από τη Mere συμφωνίες, όπως και το πώς θα αντιδράσει ο ανταγωνισμός της ρωσικής εταιρείας.

Πυρετώδεις προετοιμασίες
Σε αυτή τη φάση, πάντως, η εταιρεία προετοιμάζει πυρετωδώς την έναρξη της λειτουργίας της, πραγματοποιώντας καθημερινά προσλήψεις, κυρίως υπαλλήλων για τα καταστήματά της και δευτερευόντως για το διοικητικό της κέντρο, το οποίο σε μεγάλο βαθμό έχει στελεχωθεί. Παράλληλα, προετοιμάζει το προωθητικό της υλικό, που σύμφωνα με πληροφορίες, αρχικά θα περιοριστεί σε φυλλάδια προσφορών και σε αφίσες, που θα αναρτηθούν στις πόλεις στις οποίες θα εγκαινιαστεί η λειτουργία των πρώτων της καταστημάτων.

Αναφορικά με τις καθυστερήσεις της λειτουργίας του δικτύου Mere πληροφορίες αναφέρουν ότι οφείλονται στις συνεχείς ανατροπές που συνεπάγεται η κρίση της δημόσιας υγείας στη λειτουργία της αγοράς και οι έκτακτες σχετικές νομοθετικές παρεμβάσεις, αλλά και σε μια σειρά δυσκολιών στη λειτουργία των logistics, όπως και στις προσπάθειες που καταβάλλονται εκ μέρους της εταιρείας, ώστε να μην λείπουν αρκετοί βασικοί κωδικοί από τα ράφια της στην εκκίνηση των δραστηριοτήτων της.

Πηγές του «σελφ σέρβις», σχολιάζοντας την ταχύτητα με την οποία η Μere θα επεκτείνει το δίκτυό της, τονίζουν ότι αυτή συναρτάται κυρίως με το βαθμό ανταπόκρισης του καταναλωτικού κοινού. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι τα πρώτα πέντε καταστήματα Mere θα αποτελέσουν τον «πιλότο», από τη λειτουργία του οποίου θα τεθούν υπό αξιολόγηση μια σειρά δεδομένων απόδοσης (τιμές, σέρβις, μίγμα προϊόντων, προωθητική πολιτική κ.ά.) πριν η εταιρεία προχωρήσει στον επόμενο κύκλο ανάπτυξης του δικτύου της.