Με εγκαινιάσεις νέων καταστημάτων, αναβαθμίσεις αποθηκευτικών εγκαταστάσεων και το αρχικό πόρισμα από τη δράση του πρώτου Speedy καταστήματός της, με το νέο e-shop της για επαγγελματίες και τις δραστηριότητές της στην Κύπρο εκ νέου στο προσκήνιο θα πορευτεί η Metro στο τελευταίο τετράμηνο του έτους. Η διοίκησή της θεωρεί ότι παρά τις αντιξοότητες, λόγω των συνεχιζόμενων επιπτώσεων από την εξέλιξη της πανδημίας, το 2021 μπορεί να αποδειχθεί μια θετική χρονιά.

Η διοίκηση της εταιρείας εμμένει και φέτος στο υψηλής αξίας επενδυτικό της πλάνο, καθώς διαθέτει περίπου 35 εκατ. ευρώ για την επέκταση του δικτύου των καταστημάτων της και τις δομές logistics έναντι 27 εκατ. ευρώ το 2020. Ειδικότερα, ήδη έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες επέκτασης των κέντρων logistics, αναπτύσσοντας σε αυτή τη φάση τις σχετικές δομές στη «Γέφυρα» Θεσσαλονίκης. Στόχος της είναι η διασφάλιση της απρόσκοπτης τροφοδοσίας του δικτύου της, του οποίου η έκταση συνεχίζεται φέτος, καθώς η Metro προσθέτει τρία νέα σούπερ μάρκετ. Το ένα εξ αυτών εγκαινιάστηκε μόλις στις 10 Σεπτεμβρίου, στην πόλη της Άρτας.
Όπως επισημαίνουν στελέχη της εταιρείας, το επενδυτικό της πλάνο φέτος είναι επιβαρυμένο από την αύξηση του κόστους προμήθειας των υλικών κατασκευής, λόγω των έντονων ανατιμητικών τάσεων, κυρίως του σιδήρου. Χαρακτηρίζουν δε την αγορά της οικοδομής και εν γένει των κατασκευών «ιδιαίτερα πληθωρισμένη». Ανεξαρτήτως, πάντως, των πιέσεων στα κόστη κατασκευής, η Metro θα εξακολουθήσει με την ίδια ένταση να επενδύει και τον επόμενο χρόνο, οπότε προγραμματίζει τη διάθεση ακόμα 35 εκατ. ευρώ, προκειμένου να επιταχυνθεί η επέκταση και ενίσχυση των υποδομών της.

My Market Speedy και B2B e-shop
Παράλληλα, σχεδιάζει την περαιτέρω ανάπτυξή της στη λιανική με τα My Market-Speedy, το νέο μοντέλο καταστήματος franchise που ήδη δοκιμάζει πιλοτικά, παρακολουθώντας την απόδοση του πρώτου τέτοιου καταστήματός της στην Κυψέλη, κοντά στα δικαστήρια. Με δεδομένο ότι αυτό εγκαινιάστηκε λίγο πριν το καλοκαίρι, τα στοιχεία για την αξιολόγησή του επί του παρόντος δεν θεωρούνται επαρκή. Ωστόσο, ως τα τέλη της χρονιάς η διοίκηση της Metro εκτιμά ότι θα είναι σε θέση να αποτιμήσει εμπεριστατωμένα την επάρκεια του μοντέλου. Πάντως, εκφράζεται αισιόδοξα για την αποδοχή του από το πελατειακό κοινό, το οποίο ανταποκρίνεται θετικά στην προτεινόμενη ποικιλία προϊόντων, όπως και στη διαφοροποιημένη τιμολόγηση που ακολουθείται, στο πλαίσιο της διαχωρισμένης του δράσης από το υπόλοιπο δίκτυο λιανικής. Στόχος της Metro είναι να το καταστήσει κερδοφόρο, ώστε να αποτελέσει μια ελκυστική επιλογή για κάθε μελλοντικό συνεργαζόμενο επιχειρηματία.

Επίσης, φέτος η Metro προτίθεται να λειτουργήσει την πρώτη ολοκληρωμένη πλατφόρμα B2B e-shop για το επαγγελματικό πελατολόγιο της οργανωμένης χονδρικής, προκειμένου η εταιρεία να απευθυνθεί ηλεκτρονικά στο ho.re.ca. και στη μικρή λιανική, θεωρώντας ότι σχετικά υπάρχουν ευκαιρίες ανάπτυξης.

Τέλος, η εταιρεία θα συνεχίσει το αναπτυξιακό πλάνο της θυγατρικής της στην Κύπρο, όπου ήδη λειτουργεί το πρώτο της κατάστημα –το Best Value για επαγγελματίες– από τον Ιανουάριο του 2020. Τα μηνύματα εκ μέρους του κυπριακού επαγγελματικού κοινού αξιολογούνται ως θετικά, οπότε αναμένονται οι επόμενες πρωτοβουλίες της εταιρείας.

Σημειώνουμε ότι, βάσει των προαναφερόμενων πρωτοβουλιών και στοιχείων, όπως και της καλής πορίας των εσόδων του δικτύου των Metro Cash & Carry, η Metro αναμένει φέτος αυξημένες πωλήσεις και από τα δύο δίκτυα, μεσοσταθμικά κατά 2% σε σχέση με το 2020.