Είτε πρόκειται για αγορές από φυσικό κατάστημα είτε από online, οι καταναλωτές ειδών σούπερ μάρκετ δηλώνουν πως δίνουν ιδιαίτερη σημασία στα εκπτωτικά κουπόνια. Αυτό προκύπτει ως γενικό συμπέρασμα της έρευνας Purse String Survey 2018, της media specialist διεθνούς εταιρείας Valassis.

Το 93% των 6.200 ερωτηθέντων καταναλωτών (ΗΠΑ) απάντησε πως έχει έντονο ενδιαφέρον για κουπόνια, εκπτωτικούς κωδικούς και προσφορές που αφορούν σε είδη σούπερ μάρκετ, γεγονός που, όπως τονίζει η εταιρεία, φέρνει τα συγκεκριμένα είδη στην κορυφή της αναζήτησης προσφορών. Σε ποσοστό 82% οι ερωτηθέντες απάντησαν πως συνήθως χρησιμοποιούν τα κουπόνια για τις εβδομαδιαίες αγορές τους. Παρόλα αυτά η έρευνα αποκάλυψε πως περίπου οι μισοί από αυτούς (47%), κάνουν χρήση των κουπονιών και για τις συμπληρωματικές τους αγορές. Η εταιρεία που πραγματοποίησε την έρευνα τονίζει πως οι λιανέμποροι μπορούν να προσελκύσουν περισσότερους online αγοραστές μέσω των κουπονιών. Το 48% όσων συμμετείχαν στην έρευνας–και το 70% των όσων έχουν παιδιά Millennials-, συμφωνούν πως θα μπορούσαν να είναι περισσότερο πρόθυμοι να κάνουν τις αγορές των ειδών σούπερ μάρκετ online, αν είχαν την δυνατότητα να χρησιμοποιούν περισσότερα κουπόνια. Στο ίδιο πλαίσιο, κατά 82% δήλωσαν πως θα είχαν ενδιαφέρον να δοκιμάσουν ένα έτοιμο γεύμα από έναν λιανέμπορο, εάν τους προσφερόταν ένα σχετικό εκπτωτικό κουπόνι.

Η έρευνα αποκάλυψε επίσης πως οι περισσότεροι καταναλωτές (83%) θα ήταν πρόθυμοι να πραγματοποιήσουν αγορές από λιανέμπορους που θα επιβράβευαν την πιστότητά τους με προσωποποιημένες προσφορές και εκπτώσεις και θα τους έκαναν να νιώθουν σημαντικοί για την επιχείρηση (67%).

«Οι καταναλωτές, ανεξάρτητα από το αν πραγματοποιούν τις αγορές τους online, στο φυσικό κατάστημα, από εστιατόρια ή ετοιμάζουν το φαγητό στο σπίτι αξιοποιώντας συσκευασίες με έτοιμα υλικά, αποτελούν βασικό αντικείμενο μελέτης για τους λιανέμπορους τροφίμων, που πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους τις αγοραστικές τους προτιμήσεις», δηλώνει ο Curtis Tingle, chief marketing officer της Valassis. Όσον αφορά στα ευρήματα για άλλες τάσεις που διαμορφώνονται στο λιανεμπόριο, η έρευνα δείχνει πως κατά 13% οι ερωτηθέντες δήλωσαν πως αγοράζουν περισσότερα είδη σούπερ μάρκετ online και χρησιμοποιούν υπηρεσίες παράδοσης στο σπίτι πιο συχνά από την προηγούμενη χρονιά. Επίσης, κατά 12% δήλωσαν πως αγοράζουν περισσότερα προϊόντα online και τα παραλαμβάνουν από το κατάστημα. Οι υπηρεσίες click-and-collect προτιμώντα από τους Millennials (20%) και τους γονείς τους (22%).

Τα φυσικά καταστήματα, παρά την άνοδο του online λιανεμπορίου, εξακολουθούν να έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα για τους καταναλωτές. Για παράδειγμα, το 57% των ερωτηθέντων απάντησε πως η ανησυχία τους για το αν θα έχουν άμεσα το προϊόν που τους ενδιαφέρει τους οδηγεί να προτιμούν την επίσκεψη στο φυσικό κατάστημα.

Τέλος, τα συσκευασμένα έτοιμα γεύματα αποτελούν για το λιανεμπόριο μια ακόμη ευκαιρία ανάπτυξης. Η έρευνα έδειξε πως κατά 36% οι συμμετέχοντες και κατά 52% οι γονείς παιδιών που ανήκουν στην ομάδα των Millennials θα ενδιαφέρονταν να δοκιμάσουν ένα κιτ γεύματος, αν ήταν διαθέσιμο σε ένα κοντινό τους κατάστημα.