«Ναι μεν, είναι πολύ καλό το γεγονός ότι υπάρχει ένα πλαίσιο πληρωμών για να μην υπάρχει ασυδοσία προς τους προμηθευτές, αλλά πρέπει να γίνει με αρκετή μελέτη ώστε να μην πλήξει πολύ σοβαρά τις επιχειρήσεις» σχολίασε αναφορικά με το κανονιστικό πλαίσιο του ελληνικού οργανωμένου λιανεμπορίου ο Κώστας Αντιμησάρης, Γενικός Επιχειρησιακός Διευθυντής της Metro ΑΕΒΕ, στο πλαίσιο της συζήτησης “ The Greek Super Markets’ chief dialogue”, στο 14ο Food Retail Conference στο OTEAcademy, την Τρίτη 9 Απριλίου 2024.

Το ζήτημα της σταθερής διαθεσιμότητας ποικιλίας προϊόντων στο ράφι
Με τη σειρά του, ο Τέλης Θανόπουλος, Πρόεδρος της Δ. Θανόπουλος ΑΕ, ανέφερε: «Εμείς έχουμε πελάτες για όλα τα “βαλάντια”, όχι μόνο από την ανώτερη οικονομική τάξη και σε αυτό στηρίζεται και η στρατηγική μας. Επομένως, κι εμείς βιώνουμε όπως όλοι, τη δυστοκία και τον προβληματισμό των καταναλωτών σε αυτές τις πληθωριστικές τάσεις». Ο ίδιος επεσήμανε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα που βιώνει ο κλάδος και θεωρείται μια υψηλή προτεραιότητα της Δ. Θανόπουλος, είναι η διαθεσιμότητα των προϊόντων και η ποικιλία που δύναται να διατίθεται σε μόνιμη βάση στο ράφι. Η σταθερότητα της διαθεσιμότητας ποικιλίας προϊόντων στο ράφι, από το πιο φθηνό έως το πιο ακριβό, προσφέρει την ασφάλεια στον πελάτη ότι ο ίδιος μπορεί να συνεχίσει να απολαμβάνει τα προϊόντα που επιθυμεί. «Δυστυχώς, δεν είναι κάτι πρόσκαιρο, αλλά κάτι που οξύνεται και ίσως να προβληματίσει περισσότερο μέσα στα επόμενα έτη» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Τέλης Θανόπουλος.

Αλλαγή στο μείγμα των προϊόντων που αγοράζει ο καταναλωτής
«Άλλαξε το μείγμα των προϊόντων. Μεταφέρθηκε η ζήτηση σε φθηνότερα προϊόντα, σε κατηγορίες private label ή σε χαμηλότερης ποιότητας προϊόντα» σχολίασε η Δέσποινα Ξυνού, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Ok! Anytime Markets, όσον αφορά στις επιπτώσεις του πληθωρισμού πέραν της μονοψήφιας αύξησης του τζίρου του κλάδου για το 2023. Η ίδια έκανε αναφορά, επίσης, στο ζήτημα που απασχολεί έντονα τον κλάδο σήμερα, αναφορικά με την έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού στις χαμηλόβαθμες αλλά αρκετά χρήσιμες θέσεις.Σ

Η έκθεση βιωσιμότητας ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
«Πλέον θα μπορούμε όλα αυτά που συζητάμε να αποτυπώνονται και στην αξία της επιχείρησης» υπογράμμισε μεταξύ άλλων ο Θεόδωρος Γεροστεργιούδης, Γενικός Διευθυντής της Δ. Μασούτης ΑΕ, σχετικά με την έκθεση βιωσιμότητας, έπειτα από οδηγία της ΕΕ. «Πάντα στην αρχή είναι “βαρύ” το κανονιστικό πλαίσιο, από την άλλη όμως δίνει πολύ μεγάλες ευκαιρίες στην επιχείρηση» σχολίασε ο ίδιος, προσθέτοντας ότι έτσι θα δοθεί σοβαρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter