Στα δίκτυα διανομής που ελέγχει σε ΠΓΔΜ και Σερβία, με στόχο τον υπερδιπλασιασμό του τζίρου τους σε βάθος πενταετίας, επικεντρώνει το ενδιαφέρον του ο κ. Νίκος Βερόπουλος, έχοντας ολοκληρώσει τη διαδικασία πώλησης της Αφοί Βερόπουλοι στη Metro. Στόχος του είναι έως το 2020 οι δύο αλυσίδες ν’ αυξήσουν ως σύνολο τα ετήσια έσοδά τους από τα 110-112 εκατ. ευρώ, όπως τα υπολογίζει για τη χρήση του 2015, στα 250 εκατ. ευρώ.
O κ. Νίκος Βερόπουλος θεωρεί ότι κρύβονται ευκαιρίες ανάπτυξης στον τομέα του εμπορίου των Βαλκανίων, όπου ήδη δραστηριοποιείται σε δύο αγορές δουλεύοντας σταθερά, όπως τονίζει, σε κερδοφόρα βάση. Το επενδυτικό του πλάνο προβλέπει την οργάνωση και λειτουργία δεκαέξι νέων καταστημάτων, οκτώ στη Σερβία και οκτώ στην ΠΓΔΜ. Σε ό,τι αφορά ειδικότερα τη Σερβία, στις επενδύσεις του περιλαμβάνεται και η οργάνωση, μέσω συμβολαίων franchise, δύο μεγάλων Jumbo. Τα εν λόγω καταστήματα θα χρηματοδοτηθούν από την τοπική εταιρεία, θα προμηθεύονται προϊόντα αποκλειστικά από τη Jumbo στην Ελλάδα, ενώ θα είναι μια δραστηριότητα η οποία θα ελέγχεται κατά 100% από τη θυγατρική στη Σερβία.
Για τις σχετικές επενδύσεις εκτιμάται ότι θα διατεθούν περί τα 2,5 εκατ. ευρώ. Τα Jumbo θα βρίσκονται σε χώρους όπου λειτουργούν σούπερ μάρκετ Vero, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να συνδυάζουν τις αγορές τους σε βασικά αγαθά και παιχνίδια, καθιερώνοντας στην τοπική αγορά ένα ειδικού τύπου κατάστημα. Σημειώνεται ότι σήμερα στη Σερβία η τοπική εταιρεία λειτουργεί έξι σούπερ μάρκετ, με την προοπτική να φθάσουν τα δεκατέσσερα στην επόμενη πενταετία. Στην ΠΓΔΜ η θυγατρική εταιρεία λειτουργεί συνολικά δώδεκα καταστήματα. Με την προσθήκη των οκτώ νέων θα αυξηθούν στα είκοσι. Τα καταστήματα αυτά θα είναι κλασικά σούπερ μάρκετ, καθότι το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας δεν προβλέπει την ίδρυση νέων υπεραγορών.
Σχέδιο αναδιοργάνωσης των αλυσίδων
Μιλώντας στο σελφ σέρβις, ο κ. Βερόπουλος υπογράμμισε ιδιαίτερα την προσπάθεια που βρίσκεται σε εξέλιξη για την πλήρη αναδιοργάνωση των δύο εταιρειών του στα Βαλκάνια, στο πλαίσιο της οποίας προβλέπονται, μεταξύ άλλων, και αλλαγές στο στελεχιακό δυναμικό των δύο αλυσίδων. Ήδη το διάστημα αυτό διενεργούνται όλες οι αναγκαίες μετεγγραφές, ώστε να ανανεωθεί τη διοίκηση και των δύο εταιρειών και να στηθεί ένας νέος μηχανισμός, ικανός να οδηγήσει τις τοπικές θυγατρικές στην κάλυψη του στόχου για τον υπερδιπλασιασμό των αθροιστικών εσόδων τους στα 250 εκατ. ευρώ. Σημείωσε δε ότι τα νέα στελέχη τους προέρχονται από τον ανταγωνισμό, στην πλειονότητά τους από την τοπική αγορά κι όχι από την Ελλάδα.
Στο μεταξύ, όπως εξήγησε, σε αυτή τουλάχιστον τη φάση δεν υπάρχει στα πλάνα του το ενδεχόμενο επέκτασης της δραστηριότητας του και σε άλλες χώρες των Βαλκανίων. «Επικεντρωνόμαστε στις δύο αυτές αγορές, διότι υπάρχουν ακόμη μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης», μας είπε χαρακτηριστικά. Απαντώντας σε σχετική ερώτησή μας, πρόσθεσε μάλιστα ότι δεν είναι στις προθέσεις του να «επιστρέψει» επιχειρηματικά στην Ελλάδα με κάποια νέα δραστηριότητα ή με ένα νέο concept καταστήματος.