Σύμφωνα με τα πρόσφατα αποτελέσματα έρευνας της Worldpanel Kantar, η οποία παρακολουθεί την καταναλωτική συμπεριφορά 30.000 οικογενειών της Μεγάλης Βρετανίας, λόγω της κρίσης σημειώνονται μεγάλες μεταβολές.

Την προηγούμενη χρονιά –σε βάθος 12μήνου– η ανάπτυξη των πωλήσεων της Aldi και της Lidl, που είναι γνωστές για τις φθηνές τιμές τους αλλά και της Waitrose, δείχνει πως τα δύο άκρα της αγοράς, τα πιο ακριβά καταστήματα και τα εκπτωτικά, κερδίζουν μερίδιο από τη μεσαία περιοχή.

«Η ύφεση μπορεί να μας έκανε να πιστέψουμε πως είμαστε όλοι στην ίδια μοίρα», δήλωσε ο Edward Garner, διευθυντής της Worldpanel Kantar. «Η αύξηση των πωλήσεων όμως των Aldi και Lidl κατά 9% σε ετήσια βάση, σε σύγκριση με το 2010 και η αύξηση των πωλήσεων της Waitrose την ίδια περίοδο κατά 8%, δείχνουν πως έχουν δημιουργηθεί δύο «φυλές» καταναλωτών». Ο Garner εκτιμά πως η ύφεση οδηγεί κάποιους καταναλωτές στην αναζήτηση πιο premium επιλογών, ως υποκατάστατο της αναγκαστικής εγκατάλειψης άλλων αγορών.

Ως παράδειγμα που επιβεβαιώνει αυτήν τη διαπίστωση, αναφέρει την περίπτωση της Sainsbury’s, η οποία αύξησε την γκάμα των PL προϊόντων της κατά 10% αλλά, την ίδια στιγμή, είδε να αυξάνονται οι πωλήσεις του premium brand της «Taste the Difference» κατά 12%.