Η νέα έρευνα καταναλωτικής συμπεριφοράς της εταιρείας δεδομένων μάρκετινγκ και ανάλυσης Kantar, με τον τίτλο «οι μάρκες της δεκαετίας» ανέδειξε έντεκα επώνυμα είδη τα οποία επιλέχθηκαν συνολικά 382 δισ. φορές από το καταναλωτικό κοινό, παρουσιάζοντας αυξητική τάση κατά 16% σε σύγκριση με μία δεκαετία πριν (2012 – 2021). Το κύριο εργαλείο μέτρησης επιλογής μίας επώνυμης μάρκας που χρησιμοποιήθηκε για την ανάλυση είναι το Consumer Reach Point (εν συντομία CRP), ήτοι το σημείο προσέγγισης καταναλωτή. Το CRP βασίζεται σε συγκεκριμένες μεταβλητές: τον πληθυσμό μιας χώρας (πόσα νοικοκυριά υπάρχουν σε αυτήν), το ποσοστό εισχώρησης της μάρκας σε ένα νοικοκυριό (πόσα νοικοκυριά αγοράζουν τη συγκεκριμένη μάρκα) και η επιλογή του καταναλωτή (πόσες φορές οι αγοραστές έχουν επιλέξει τη μάρκα μέσα σε ένα έτος).

H Coca Cola είναι η πιο επιλεγμένη μάρκα τα τελευταία δέκα χρόνια
Η Kantar εντόπισε μέσω της έρευνας που διεξήγαγε, τα κορυφαία έντεκα brands που σημείωσαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στις αντίστοιχες κατηγορίες τους αντιπροσωπεύοντας 25,1 δισ. των αγορών (ήτοι το 6,6%) από 19,2 δισ. (ήτοι το 5,8%) το 2012. Το ποσοστό του ρυθμού ανάπτυξης αυτών των εμπορικών σημάτων ήταν 31% κατά τη διάρκεια της δεκαετίας, σχεδόν διπλάσιος από τον συνολικό ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς επώνυμων προϊόντων. Συγκεκριμένα, οι μάρκες του κλάδου τροφίμων και ποτών που ξεχώρισαν ανάμεσα στις υπόλοιπες, είναι η Coca – Cola, η Barilla, η Lay’s και η Oreo. Στις Κάννες, η Kantar αναγνώρισε την Coca Cola ως την πιο επιλεγμένη μάρκα τα τελευταία δέκα χρόνια σύμφωνα με την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών όταν ανακοίνωσε τις επώνυμες μάρκες 2012 – 2021.

Lay’s: Η κορυφαία επιλογή μάρκας αλμυρού σνακ στον κλάδο
Η Lay’s επιλέχθηκε 2,9 δισ. φορές το 2021 και συνυπολογίζοντας όλα τα τοπικά ονόματα της μάρκας (Walkers, Sabritas, Margarita, Chipsy), επιλέχθηκε πάνω από 4 δισ. φορές. Η αύξηση που παρατηρείται, ανέρχεται στις 990 εκατ. φορές με ποσοστό +51%, η δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση που παρατηρήθηκε μέσα από την ανάλυση της καταναλωτικής συμπεριφοράς. Τα συγκεκριμένα στατιστικά στοιχεία την καθιστούν ως την κορυφαία μάρκα αλμυρού σνακ σε πωλήσεις στον κλάδο τροφίμων για την τελευταία δεκαετία. Να σημειωθεί, ότι παρόλο που τα CRP της αυξάνονται σχεδόν κάθε χρόνο, η χρονιά του 2016 αποτελεί τη μοναδική εξαίρεση, χωρίς βέβαια να επηρεάζεται σημαντικά το τελικό αποτέλεσμα.

H Barilla αναδείχθηκε ως η πιο επιλεγμένη μάρκα ζυμαρικών παρά το ασταθές ξεκίνημα της δεκαετίας
Η μάρκα ζυμαρικών Barilla έδειξε έξι χρόνια συνεχούς ανάπτυξης και επιλέχθηκε 114 εκατ. περισσότερες φορές το 2021 συγκριτικά με το 2011 σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της έρευνας Kantar. Ενώ είχε δείξει ύφεση στις πωλήσεις της στην αρχή της δεκαετίας που μελετάται, με 130 εκατ. αγοραστές το 2012, φανέρωσε ανάπτυξη άνω του 30% με πάνω από 170 εκατ.αγοραστές το 2021. Αξίζει να αναφερθεί ότι η μάρκα σημείωσε για ακόμη μια φορά πτώση τη χρονιά του 2021, η οποία δικαιολογείται στο γεγονός ότι σημειώθηκε διψήφια ανάπτυξη το 2020, λόγω της πρώτης καραντίνας κατά της πανδημίας, η οποία οδήγησε πολύ κόσμο στην αγορά βασικών προϊόντων μακράς διάρκειας, όπως τα ζυμαρικά.

Oreo: Το πιο επιλεγμένο μπισκότο του κόσμου με αύξηση κατά 48%
Η Oreo σίγουρα ανταποκρίθηκε στην τοποθέτησή της ως «το αγαπημένο μπισκότο του κόσμου» δείχνοντας μία από τις καλύτερες επιδόσεις από οποιαδήποτε μάρκα την τελευταία δεκαετία, καθώς αυξανόταν η επιλογή των καταναλωτών κατά σχεδόν 400 εκατ. (ήτοι +48%) από το 2011. Η Oreo ευνοήθηκε με 108 εκατ. περισσότερους καταναλωτές, οι οποίοι την προτίμησαν το 2021. Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά τη μικρή πτώση που παρατηρήθηκε τις χρονιές του 2015 και του 2016, ακολούθησε σταθερή ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter