Με στόχο την ανάπτυξη ενός εθνικού δικτύου εξυπηρέτησης παραγγελιών στην Ιαπωνία, η αλυδίδα σούπερ μάρκετ Aeon ξεκίνησε στο τέλος του Νοεμβρίου συνεργασία με την Ocado.

Η συμφωνία προβλέπει τη δημιουργία αυτοματοποιημένων κέντρων διανομής στη χώρα, στο πρότυπο των αντίστοιχων της Ocado στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου ρομπότ θα ετοιμάζουν τις παραγγελίες των πελατών για παράδοση στο σπίτι. Η Aeon θα λανσάρει μια νέα online δραστηριότητα, αξιοποιώντας την πλατφόρμα της Ocado (Ocado Smart Platform), στην οποία στηρίζονται η διαχείριση των κέντρων εξυπηρέτησης παραγγελιών (customer fulfilment centres-CFCs) και οι end-to-end εφαρμογές.

Η Aeon, μέσω του CEO της, Motoya Okada, δηλώνει πως η συνεργασία εντάσσεται στη στρατηγικού χαρακτήρα απόφασή της να επιταχύνει την ψηφιακή της εξέλιξη, ώστε να ικανοποιεί τις απαιτήσεις των πελατών της, προσφέροντας ενιαία αγοραστική εμπειρία σε όλα τα κανάλια αγορών. Όπως σημειώνει μεταξύ άλλων ο IGD, σχολιάζοντας την είδηση, στην Ιαπωνία, παρά το ότι είναι μια από τις μεγαλύτερες ecommerce αγορές, το μερίδιο των online αγορών στο σύνολο των πωλήσεων ειδών ευρείας κατανάλωσης είναι σχετικά μικρό. Παραδοσιακές μέθοδοι παραγγελιών, όπως η παραγγελία μέσω καταλόγου ή φυλλαδίων, όπου ο πελάτης επιλέγει τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν και κατόπιν δίνει την παραγγελία του τηλεφωνικά, χρησιμοποιούνται ακόμη.

Τα υψηλά κόστη logistics στην Ιαπωνία έχουν ιστορικά δράσει ανασταλτικά στην απόφαση παραδοσιακών λιανεμπόρων να υιοθετήσουν ψηφιακές λύσεις και να επενδύσουν στο online κανάλι. Όμως, οι ταχύτατες αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες, σημειώνουν, έχουν οδηγήσει σε αύξηση συνεργασιών μεταξύ pure play και παραδοσιακούς λιανέμπορους, βελτιώνοντας τις δυνατότητες προσφοράς καλύτερης εξυπηρέτησης στους πελάτες.