Σε συνέδριο που έλαβε χώρα στην Αθήνα στα τέλη του Σεπτέμβρη, η εταιρεία Wincor Nixdorf (πρώην Siemens Nixdorf) συγκέντρωσε πελάτες και συνεργάτες της απ’ όλο τον κόσμο, προκειμένου να τους ενημερώσει για τη δική της πορεία, αλλά και να τους δώσει τη δυνατότητα να έχουν μια εποπτική εικόνα των εξελίξεων σε παγκόσμιο επίπεδο.

Χιλιάδες χρόνια τώρα πραγματοποιείται εμπόριο μεταξύ λαών με τη βοήθεια των μέσων μεταφοράς, τα οποία συνεχώς βελτιώνονται σε ταχύτητα και άνεση. Ωστόσο, κανένα μέσο δεν έχει τη δυνατότητα να επιτύχει την ταχύτητα μεταφοράς της πληροφορίας στον ιστό του Internet, ο οποίος σαν πέπλο έχει αγκαλιάσει πλέον ολόκληρη την επιφάνεια του πλανήτη. Πάνω σε αυτόν τον ιστό στήνονται τον τελευταίο καιρό εικονικοί τόποι αγορών (e-marketplaces), όπου έχουν τη δυνατότητα να συγκεντρώνονται έμποροι απ’ όλο τον κόσμο χωρίς να χρειαστεί να σηκωθούν από την καρέκλα του γραφείου τους.

Σε συνέδριο που έλαβε χώρα στην Αθήνα στα τέλη του Σεπτέμβρη, η εταιρεία Wincor Nixdorf (πρώην Siemens Nixdorf) συγκέντρωσε πελάτες και συνεργάτες της απ’ όλο τον κόσμο, προκειμένου να τους ενημερώσει για τη δική της πορεία, αλλά και να τους δώσει τη δυνατότητα να έχουν μια εποπτική εικόνα των εξελίξεων σε παγκόσμιο επίπεδο.

Τα στοιχεία του τρέχοντος εμπορικού έτους της εταιρείας, το οποίο βαίνει προς το τέλος του, παρουσιάζουν μια επιτυχημένη πορεία καθώς οι παραγγελίες ξεπερνούν το ένα δισεκατομμύριο ECU, παρουσιάζοντας αύξηση 3,4%. Για το άμεσο μέλλον και προκειμένου να βελτιώσει τα έσοδά της, αλλά και τις υπηρεσίες που παρέχει στους πελάτες της, η Wincor Nixdorf στοχεύει στην ενδυνάμωση του τομέα των συμβουλευτικών υπηρεσιών. Η κίνηση αυτή δείχνει συντονισμό με την τάση της αγοράς, δεδομένου ότι οι περισσότερες εταιρείες που μοιράζονται την ίδια πίτα έχουν ανακοινώσει ανάλογες ενέργειες. Περισσότερο πρόσφατη είναι αυτή της IBM, η οποία ανακοίνωσε ότι θα ενισχύσει τον τομέα των συμβουλευτικών υπηρεσιών, ιδιαίτερα στην Ευρώπη, όπου και αναμένεται σημαντική αύξηση στη ζήτησή τους.

Ήδη από την 1η Οκτωβρίου συγχωνεύτηκε το τμήμα συμβουλευτικής υποστήριξης της Wincor Nixdorf στη Γερμανία, με την πρόσφατα αποκτηθείσα Saarbrucker RCON και δημιουργήθηκε η Wincor Nixdorf Retail Consulting, η οποία θα εστιάσει τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες στις ενότητες “Οικονομία Εμπορίου”, “Αποθήκευση δεδομένων”, “Διαχείριση κατηγοριών”, “Διαχείριση πελατειακών σχέσεων” και “Ηλεκτρονικό εμπόριο”. Επιπλέον, η εταιρεία ενδυναμώνει τη συνεργασία της με την SAP και το MySAP.com για το οποίο παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες.

Σε κατακόρυφη ανάπτυξη οι διεπιχειρησιακές συναλλαγές (B2B)

Οι διεπιχειρησιακές συναλλακτικές δραστηριότητες μέσω Internet αναμένεται να ξεπεράσουν τα 6 τρισεκατομμύρια δολάρια αυτή τη χρονιά, αποτελώντας το 10% των εμπορικών συναλλαγών σε παγκόσμιο επίπεδο. Τις εξελίξεις φαίνεται να οδηγούν οι εικονικές ηλεκτρονικές αγορές (e-marketplaces), όπου οι έμποροι έχουν τη δυνατότητα να συνευρίσκονται και να ολοκληρώνουν συμφωνίες.

Η αγορά δεν βρίσκεται πλέον στο επίπεδο της θεωρίας. Ήδη ηλεκτρονικοί τόποι αγορών παγκόσμιας εμβέλειας, συμπεριλαμβανομένων των GlobalNetExchange και World Wide Retail Exchange (WWRE) έχουν κάνει την εμφάνισή τους και χρησιμοποιούνται ως τόποι συναλλαγών. Στο WWRE συμμετέχουν 25 διεθνείς εταιρείες λιανικού εμπορίου μεταξύ των οποίων οι Ahold, Auchan, Casino, Cora, Delhaize, K-Mart, Mark & Spencer, Tesco και πολλές άλλες, εκ των οποίων μερικές έχουν παρουσία και στην ελληνική αγορά. Οι συνολικές πωλήσεις των εταιρειών του WWRE ξεπερνούν τα 540 δισεκατομμύρια ευρώ και οι προμηθευτές που συναλλάσσονται με αυτές ξεπερνούν αριθμητικά τους 100.000.

Η ουσιαστική διαφορά του WWRE από το GlobalNetExchange είναι ότι τα μέλη του δεν χρειάζεται να πληρώνουν κάποια αμοιβή, ενώ επιπλέον έχουν τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν το απαραίτητο πληροφοριακό σύστημα για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές επιλέγοντας έτοιμες λύσεις που χρησιμοποιούν τα ήδη υπάρχοντα μέλη.

Με τεράστια αγοραστική δύναμη τα e-marketplaces αναμένεται να πιέσουν σημαντικά τους προμηθευτές για καλύτερες τιμές, γεγονός που θα τους αναγκάσει να βελτιώσουν τις μεθόδους παραγωγής με στόχο τη μείωση του κόστους, ενώ παράλληλα θα δυσκολέψουν άλλες αλυσίδες λιανικής, όπως η Wal Mart, που θα επιλέξουν την ανεξαρτησία.