Με… κεκτημένη ταχύτητα συνεχίζεται η αύξηση των πωλήσεων στο οργανωμένο λιανεμπόριο φέτος, όπως δείχνουν τα στοιχεία του Circana Market View για τον μήνα Οκτώβριο. Ειδικότερα, τον Οκτώβριο οι πωλήσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο άγγιξαν τα 10 δισεκατομμύρια ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 3,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023 (9,62 δισ. ευρώ). Αξιοσημείωτο, αλλά και ενδεικτικό της δυναμικής του κλάδου, είναι ότι μόλις έναν μήνα πριν, στο εννεάμηνο του 2024, η αντίστοιχη ανάπτυξη των πωλήσεων ήταν στο 3%. Από που προέρχεται αυτή η ανάπτυξη; Σχεδόν αποκλειστικά από τα τρόφιμα, που καταγράφουν φέτος αύξηση πωλήσεων 4,2% σε αξία, όταν τα είδη υγιεινής και ομορφιάς και τα είδη νοικοκυριού παραμένουν σχεδόν αμετάβλητα – σημειωτέον ότι στο εννεάμηνο η ανάπτυξη των τροφίμων ήταν +3,6%, ενώ πλέον η συνεισφορά των τροφίμων στις συνολικές πωλήσεις φτάνει το 81,8%.
Αυξάνεται και ο όγκος πωλήσεων – «Γύρισαν» θετικά και τα σνακ
Τι γίνεται όμως με τον όγκο πωλήσεων; Η απάντηση είναι ότι και αυτός διατηρεί την ανοδική του πορεία: οι πωλήσεις τροφίμων είναι αυξημένες στο δεκάμηνο κατά 3,7%, ενώ αυτές των προϊόντων ομορφιάς και υγιεινής κατά 3,8% και αυτές των ειδών νοικοκυριού κατά 2,5%.
Συνολικά, ο όγκος πωλήσεων στο δεκάμηνο είναι αυξημένος κατά 3,7%, δηλαδή αναπτύσσεται ελαφρώς ταχύτερα από την αξία των πωλήσεων, υποδεικνύοντας μία οριακή μείωση της μέσης τιμής μονάδας (-0,1%) – μία πτώση βέβαια που οφείλεται στις άλλες mega-κατηγορίες πέραν των τροφίμων, αφού τα τρόφιμα αντιστέκονται στην τάση και καταγράφουν αύξηση μέσης τιμής κατά 0,8%. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι και η τελευταία κατηγορία προϊόντων που κινείτο πτωτικά σε όγκο στο εννεάμηνο, αυτή των σνακ, πλέον έχει «γυρίσει» σε θετικό έδαφος (+0,3%), ενώ την αλματώδη άνοδό τους συνεχίζουν κατηγορίες όπως τα αλκοολούχα ποτά (+7,6%), τα γαλακτοκομικά (+7,4%), τα μη αλκοολούχα αναψυκτικά (+6%) και τα κατεψυγμένα τρόφιμα (+5,6%).
Επιταχύνεται η ανάπτυξη των επί ζυγίω προϊόντων
Ένα από τα εντυπωσιακά στοιχεία του Circana Market View για τον Οκτώβριο έχει να κάνει με την ανάπτυξη των επί ζυγίω προϊόντων: μία ανάπτυξη που στο εννεάμηνο ανερχόταν στο 2,6%, όμως στο δεκάμηνο επιταχύνθηκε στο 3,3%, με όλες τις κατηγορίες να παρουσιάζουν βελτιωμένες επιδόσεις. Την ισχυρότερη ανάπτυξη παρουσιάζουν τα κρέατα (+8%), το κοτόπουλο (+7,5%) και τα λαχανικά (+6,6%), ενώ αντίθετα οι μόνες κατηγορίες που κινούνται πτωτικά παραμένουν τα αλλαντικά (-9,6%) και τα γαλακτοκομικά (-3%), τα οποία πάντως παραμένουν η δεύτερη σημαντικότερη κατηγορία επί ζυγίω προϊόντων, με μερίδιο 23,7%, πίσω μόνο από τα λαχανικά (29,1%).
Πάντως, το μερίδιο των επί ζυγίω προϊόντων παραμένει στα ίδια επίπεδα: αντιπροσωπεύουν το 22,1% των συνολικών πωλήσεων, έναντι 77,9% των προϊόντων σταθερού κωδικού.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter