Η παγκόσμια αγορά κρασιού αντιμετωπίζει μια σειρά από προκλήσεις καθώς συνεχίζεται το 2024, συμπεριλαμβανομένων των μειώσεων του όγκου πωλήσεων στις ώριμες αγορές και της υπερβολικής εξάρτησης από τους μεγαλύτερους σε ηλικία καταναλωτές. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της IWSR, οι ευκαιρίες εξακολουθούν να υπάρχουν σε ορισμένες περιοχές, ενώ οι νεότεροι καταναλωτές που συμμετέχουν στην κατηγορία του οίνου, ασχολούνται περισσότερο με αυτήν, συνεχίζοντας την τάση για υψηλότερες δαπάνες με βασικό κίνητρο την ποιότητα έναντι της ποσότητας. Η ανάπτυξη παραμένει επίσης στο χώρο του κρασιού με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ, αλλά και στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Το κρασί αντιμετωπίζει μια μακροπρόθεσμη πτώση όγκου των πωλήσεων, ιδιαίτερα στις παραδοσιακές αγορές, η οποία επισκιάζει τις ευκαιρίες που προσφέρονται σε ορισμένα μέρη του κόσμου, και ιδιαίτερα στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού. Αυτή η ήπια δυναμική συνεχίστηκε το πρώτο εξάμηνο του 2023, με τους όγκους κρασιών στις 20 μεγαλύτερες αγορές να μειώνονται κατά -4%, ενώ τα αφρώδη αντιθέτως να αυξάνονται κατά +1% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2022.
Αφρώδης οίνος: +1% CAGR μεταξύ 2022 και 2027
Οι μεγάλες αγορές κρασιού, όπως η Γαλλία και η Ιταλία, βρίσκονται σε «παρακμή» εδώ και δεκαετίες, ενώ οι ΗΠΑ, η πιο πολύτιμη αγορά κρασιού στον κόσμο, φαίνεται να βρίσκεται σε εκτεταμένη πτωτική τροχιά. Μεταξύ των αναδυόμενων αγορών κρασιού, η κατανάλωση στη Βραζιλία αυξήθηκε κατά τη διάρκεια του Covid, αλλά έκτοτε μειώθηκε, καθώς οι καταναλωτές προσανατολίζονται από το κρασί στην μπύρα. Παρόλα αυτά, βάσει των στοιχείων της μελέτης, συνεχίζονται οι ευκαιρίες για τον αφρώδη οίνο καθώς αναμένεται να σημειώσει σύνθετο ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης σε όγκο (CAGR) κατά +1% μεταξύ 2022 και 2027, έναντι μείωσης CAGR -1% για το ήρεμο κρασί κατά την ίδια χρονική περίοδο.
Κρασί: Η σημερινή νέα γενιά είναι πιο ανοικτή στον πειραματισμό και την εξερεύνηση
Οι νεότεροι που «στρατολογούνται» στο καταναλωτικό κοινό της κατηγορίας του κρασιού, έχουν ολοένα και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση για αυτήν, ενώ ασχολούνται πολύ περισσότερο με το κρασί από τις προηγούμενες γενιές. Ειδικά, θεωρούνται «πιο τολμηροί» όσον αφορά στην εξερεύνηση της εν λόγω κατηγορίας.
Σύμφωνα με την IWSR, οι Gen Z και Millennials είναι πολύ πιο ανοιχτοί στην ανακάλυψη νέων προϊόντων οίνου σε σύγκριση με τους καταναλωτές από 55 ετών και άνω. Αυτό συνέβαινε πάντα –οι νεότεροι είναι γενικά πιο πειραματικοί– αλλά τα μακροπρόθεσμα δεδομένα παρακολούθησης της IWSR δείχνουν ότι οι νεότερες γενιές έχουν πλέον πολύ μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση για το κρασί από τις ίδιες ηλικιακές ομάδες του 2010.
Επίσης, σημειώνεται ότι η σχετική ωριμότητα του κρασιού στο ηλεκτρονικό εμπόριο αντικατοπτρίζεται στις προσδοκίες ανάπτυξης της IWSR, με προβλεπόμενο CAGR +1% μεταξύ 2022 και 2027, έναντι προβλέψεων CAGR +8% για την μπύρα και +5% για τα οινοπνευματώδη.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter