Κατά 2,4% αυξήθηκε η αξία πωλήσεων ζυμαρικών στο σύνολο της κατηγορίας στο πρώτο οκτάμηνο του 2024, σε σχέση με το πρώτο οκτάμηνο του 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana.
Η αξία πωλήσεων του συνόλου της κατηγορίας διαμορφώθηκε στο τέλος Αυγούστου 2024 στα 105,68 εκατ. ευρώ, έναντι 103,22 εκατ. ευρώ στις 31 Αυγούστου 2023. Το δωδεκάμηνο του 2023 έκλεισε με πωλήσεις συνολικής αξίας 166,24 εκατ. ευρώ. Ο ρυθμός ανάπτυξης οκταμήνου, παρά τις προωθητικές ενέργειες που κατακλύζουν τη συγκεκριμένη υποαγορά στα ράφια των σούπερ μάρκετ και δημιουργούν αποπληθωρισμό, δείχνει ότι ο περσινός ετήσιος τζίρος θα ξεπεραστεί. Το περσινό πρώτο οκτάμηνο περιελάμβανε το 62,1% των συνολικών πωλήσεων δωδεκαμήνου, ενώ, με βάση τον περσινό τζίρο, έχει ήδη πραγματοποιηθεί το 63,6%.
Τι μαθαίνουμε για τη μέση τιμή από τις συνολικές πωλήσεις
Η αύξηση της αγοράς ζυμαρικών από το σούπερ μάρκετ είχε αναπτυχθεί κατά 18,05% σε αξία μεταξύ 2021 και 2022 και κατά 2,5% μεταξύ 2022 και 2023. Στη διετία η ανάπτυξη ξεπέρασε το 21% και σε εκείνη έπαιξε ρόλο και ο πληθωρισμός τροφίμων. Ο συνολικός τζίρος της κατηγορίας ζυμαρικών, συμπεριλαμβανομένης και της ιδιωτικής ετικέτας, στα ελληνικά σούπερ μάρκετ είχε διαμορφωθεί στα 137,39 εκατ. ευρώ το 2021, στα 162,19 εκατ. ευρώ το 2022 και στα 166,24 εκατ. ευρώ το 2023. Ως προς το φετινό πρώτο οκτάμηνο, η αύξηση κατ’ όγκο βρέθηκε, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, στο 2,1%. Συνεπώς, γίνεται αντιληπτό ότι η ταχύτητα ανάπτυξης όγκου παραγγελιών για το ελληνικό οργανωμένο λιανεμπόριο κινείται περίπου στους ίδιους ρυθμούς με την ανάπτυξη ως προς την αξία πωλήσεων. Οι τιμές στα ζυμαρικά ανέβηκαν στο φετινό πρώτο οκτάμηνο σε σύγκριση με το περσινό πρώτο οκτάμηνο, αλλά ελάχιστα.
Εντονότερη η ανάπτυξη όγκου πωλήσεων στο οκτάμηνο σε σχέση με πέρσι
Πιο αναλυτικά, στο χρονικό διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου 2024 πωλήθηκαν 47.599 τόνοι ζυμαρικών στο ελληνικό οργανωμένο λιανεμπόριο, έναντι 46.607 στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023. Στο δωδεκάμηνο του 2023 πωλήθηκαν 74.207. Από τον περσινό συνολικό όγκο πωλήσεων, το 64,14% έχει ήδη πουληθεί φέτος, ενώ, για το 2023, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 62,8%.
Σχεδόν διπλάσιοι οι ρυθμοί ανάπτυξης της ιδιωτικής ετικέτας
Με πιο γρήγορους ρυθμούς αναπτύσσονται οι κωδικοί ιδιωτικής ετικέτας που περιλαμβάνουν στα ράφια τους οι Έλληνες λιανέμποροι. Από Ιανουάριο έως Αύγουστο 2024 πωλήθηκαν 19.681 τόνοι ζυμαρικών σε ιδιωτική ετικέτα, έναντι 18.883 από Ιανουάριο έως Αύγουστο 2023, σε μια αύξηση που φτάνει το 4,2%.
Άλλωστε, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, η αξία πωλήσεων ζυμαρικών ιδιωτικής ετικέτας στο ελληνικό οργανωμένο λιανεμπόριο έφθασε τα 30,16 εκατ. ευρώ στο φετινό πρώτο οκτάμηνο, έναντι 28,92 εκατ. ευρώ του περσινού πρώτου οκταμήνου.
Οι συγκεκριμένες πωλήσεις δείχνουν αύξηση κατά 4,3%, σχεδόν παράλληλης ταχύτητας δηλαδή συγκριτικά με την αύξηση όγκου, κάτι που δείχνει ότι και η τιμή παρέμεινε σχεδόν σταθερή, παρότι η συνολική κατανάλωση αυξήθηκε.
Ο συνολικός κύκλος εργασιών σε κωδικούς ζυμαρικών ιδιωτικής ετικέτας σε ελληνικά σούπερ μάρκετ για το 2023 έφθανε τα 47,34 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 3,38%, σε σχέση με 45,8 εκατ. ευρώ του 2022.
Η μεγάλη αύξηση αξίας πωλήσεων έλαβε χώρα μεταξύ 2021 και 2022, όταν από τα 31,54 εκατ. ευρώ η υποκατηγορία ζυμαρικών ανέβηκε σε αξία στα 45,8 εκατ. ευρώ, δηλαδή σε αύξηση της τάξης του 45,2%.
Στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα, η αύξηση κατ’ όγκο είχε διαμορφωθεί μόλις στο 13,45%, από 28.081 τόνους σε 31.860 τόνους.
Αυτό σημαίνει ότι τότε ήταν που οι τιμές των ζυμαρικών ιδιωτικής ετικέτας πήραν την ανιούσα και ότι από τότε έχουν μείνει σχετικά σταθερές στα νέα τους -πια- επίπεδα.
Εξάλλου, αρκετές αλυσίδες σούπερ μάρκετ επένδυσαν διαφημιστικά και προωθητικά κόστη για την ανάδειξη και την ανάπτυξη των δικών τους ιδιωτικών ετικετών ζυμαρικών η καθεμία.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter