Η κ. Megan Hellstedt, VP Sustainable Retailing της Ahold Delhaize, σε συνέντευξή της στο προηγούμενο τεύχος του σελφ σέρβις, με αφορμή τη συμμετοχή της στο Food Retail CEO Forum 2020 –το συνέδριο που διοργανώνει το περιοδικό στις 16 Σεπτεμβρίου–, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στο Sustainability Bond που εξέδωσε ο όμιλος τον Ιούνιο του 2019, το πρώτο ομόλογο που εκδόθηκε από αλυσίδα τροφίμων και είναι συνδεδεμένο με τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Η πρώτη ετήσια έκθεση για το Sustainability Bond δημοσιοποιήθηκε στις 30 Ιουνίου και παρέχει αναλυτικά στοιχεία για τον τρόπο αξιοποίησης των σχετικών προσόδων, καθώς και για τα έργα στα οποία κατευθύνθηκαν. Σύμφωνα με την έκθεση, το σύνολο των προσόδων διατέθηκε στην ανάπτυξη της κατανάλωσης προϊόντων που παράγονται σύμφωνα με τις αρχές της βιωσιμότητας, για την περαιτέρω μείωση των επιπτώσεων της λειτουργίας της επιχείρησης στο κλίμα και για την αύξηση των πωλήσεων πιο υγιεινών προϊόντων. Η Ahold Delhaize συγκέντρωσε 600 εκατ. ευρώ τον περυσινό Ιούνιο, μέσω της έκδοσης του εν λόγω ομολόγου, που λήγει τον Ιούνιο του 2025.
Όπως δήλωσε ο κ. Miguel Silva Gonzalez, Senior Vice President & Treasurer της Ahold Delhaize, η έκδοση του ομολόγου απέδειξε πως υπάρχουν πολλοί επενδυτές που επιθυμούν να υποστηρίξουν τη μετάβαση σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον στον τομέα των τροφίμων, πράγμα που τεκμηριώνει την αισιοδοξία του ομίλου σχετικά με τις μελλοντικές δυνατότητες των πηγών χρηματοδότησης με πρόσημο αειφορίας. Το μεγαλύτερο μέρος των προσόδων, 432 εκατ. ευρώ, αξιοποιήθηκε για την περαιτέρω αύξηση της προμήθειας βιώσιμων προϊόντων στις κατηγορίες των ιχθυηρών, του καφέ, του τσαγιού και του κακάο.
Επίσης, ένα ποσοστό αυτών κάλυψε το κόστος παραγωγής της Urban Farm, που λειτουργεί στην οροφή ενός καταστήματος Delhaize στο Βέλγιο. Ποσό 161 εκατ. ευρώ επενδύθηκε σε εγκαταστάσεις ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, σε εξοπλισμό υψηλής ενεργειακής απόδοσης, σε βελτιώσεις ψυκτικών εγκαταστάσεων και σε «πράσινα» κτίρια. Εξειδικευμένα έργα, που υλοποιήθηκαν με την ίδια πηγή χρηματοδότησης, αφορούν την τοποθέτηση φωτισμού LED, τη λειτουργία συστημάτων ανάκτησης θερμότητας, την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στην οροφή κέντρων διανομής, καταστημάτων και γραφείων, κ.ά, ενώ το υπόλοιπο των προσόδων του ομολόγου αξιοποιήθηκε σε πρωτοβουλίες, που αποβλέπουν στην προσφορά υγιεινών επιλογών σε προσιτές τιμές -όπως η έρευνα και η δημιουργία προϊόντων με νέα σύνθεση, με λιγότερο αλάτι, ζάχαρη κ.ά.-, στο μάρκετινγκ και τη διανομή πιο υγιεινών ειδών.
Σημαντικές επενδύσεις, σύμφωνα με την έκθεση, έγιναν και στα συστήματα επισήμανσης των προϊόντων, χάριν της μεγαλύτερης διαφάνειας και της καλύτερης πληροφόρησης των καταναλωτών.