Στις 15 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε η τελετή απονομής των Supermarket Awards 2024, που διοργάνωσε για δέκατη τρίτη χρονιά η Boussias Events, φέτος στο Radisson Blu Park Hotel. Στην εκδήλωση του ετήσιου αυτού θεσμού παραβρέθηκαν εκπρόσωποι των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και των προμηθευτικών εταιρειών, θεσμικοί φορείς του κλάδου και της ακαδημαϊκής κοινότητας. Η διοργάνωση πραγματοποιήθηκε με την επιστημονική συνεργασία του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης και των ΣΕΒΤ, ΕΒΕΑ, ΙΕΛΚΑ, ΣΒΕ, ΣΕΛΠΕ και GRECA.

Περισσότερα από 250 στελέχη του κλάδου προσήλθαν στη φετινή απονομή των Supermarket Awards 2024, έναν θεσμό που μετράει ήδη δεκατρία χρόνια επιτυχημένης παρουσίας, έχοντας καταστεί η κορυφαία ετήσια συνάντηση για τον κλάδο της οργανωμένης λιανικής των FMCG, που προωθεί επιβραβεύοντας τις βέλτιστες πρακτικές, οι οποίες ανταποκρίνονται στις σύγχρονες προκλήσεις και ενισχύουν την ανάπτυξη και εξέλιξη των επιχειρήσεων. Οι πρωτοβουλίες που παρουσιάστηκαν και διακρίθηκαν στη φετινή διοργάνωση αφορούσαν το λιανεμπόριο και τα σούπερ μάρκετ, τους προμηθευτές ταχυκίνητων προϊόντων, όπως και τους προμηθευτές λύσεων και προϊόντων. Σημαντικές πρωτοβουλίες παρουσιάστηκαν στην ενότητα για τις βέλτιστες συνεργασιακές πρακτικές λιανεμπορίου/προμηθευτών FMCG. Τη βραδιά τίμησαν με την παρουσία τους εκπρόσωποι εταιρειών, θεσμικών φορέων, ακαδημαϊκοί και προσωπικότητες όπως ο παλαίμαχος καλαθοσφαιριστής Δημήτρης Παπανικολάου, ο οποίος και παρέλαβε διάκριση για το πρόγραμμα «UniquAll». Οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν ιδέες κι εμπειρίες με τις ομάδες που υλοποίησαν τον τελευταίο χρόνο πρωτοβουλίες, οι οποίες ενίσχυσαν την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού λιανεμπορίου, ανταποκρινόμενες με τις καινοτομίες τους στις προκλήσεις του μέλλοντος.

Τα βραβεία προέκυψαν κατόπιν αξιολόγησης των υποψηφιοτήτων από την αρμόδια Επιτροπή Αξιολόγησης, στην οποία συμμετέχουν είκοσι εκπρόσωποι των σημαντικότερων φορέων του κλάδου και του επιχειρείν γενικότερα, ακαδημαϊκοί, στελέχη επιχειρήσεων και ειδικοί αναλυτές. Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της επιτροπής κ. Γεώργιος Δουκίδης, καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και πρόεδρος του ΙΕΛΚΑ, «σε μια ιδιαίτερα απαιτητική εποχή εξαιτίας των έντονων πληθωριστικών τάσεων τα Super Market Awards αναδεικνύουν τις βέλτιστες πρακτικές του κλάδου των FMCG (λιανεμπόριο και προμηθευτές) για την επιτυχή αντιμετώπιση των σύνθετων προκλήσεων. Η έμφαση των φετινών διακρίσεων δόθηκε στον ψηφιακό μετασχηματισμό και τα πολυκαναλικά κανάλια πωλήσεων, στην αποδοτική εφοδιαστική αλυσίδα από την άποψη της ελαχιστοποίησης των απωλειών, στην αποτελεσματική ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού σε σχέση με την αύξηση της παραγωγικότητάς του, στην πελατοκεντρικότητα των επιχειρήσεων λιανικής που συνδέεται με τα ειδικά προγράμματα εξυπηρέτησης πελατών και τις «έξυπνες» ψηφιακές προωθητικές ενέργειες, στην καινοτομία που σχετίζεται με την εισαγωγή νέων προϊόντων ιδίως υγιεινής διατροφής και στις συνεργασιακές δράσεις των προμηθευτών με το λιανεμπόριο, που αποβλέπουν στη βιωσιμότητα αυτού του τόσο σημαντικού για την εθνική οικονομία κλάδου».

Βραβεία της Χρονιάς
Κατόπιν αξιολόγησης των υποψηφιοτήτων τα κορυφαία βραβεία του θεσμού αποδόθηκαν ως εξής: Retailer of the Year αναδείχθηκε η Lidl Ελλάς, συγκεντρώνοντας τους περισσότερους πόντους, σύμφωνα με τα βραβεία που κατέκτησε (7 Gold, 9 Silver, 8 Bronze).

Non-Food Supplier of the Year αναδείχθηκε η ΜΕΓΑ Προϊόντα Ατομικής Υγιεινής, συλλέγοντας τους περισσότερους πόντους, σύμφωνα με τα βραβεία που κατέκτησε (4 Gold, 3 Silver, 1 Bronze).

Food Supplier of the Year αναδείχθηκε η Μιχαήλ Αραμπατζής-Ελληνική Ζύμη, κατακτώντας τους περισσότερους πόντους, σύμφωνα με τα βραβεία που κέρδισε (3 Gold, 1 Silver).

Platinum Award
Η υποψηφιότητα που συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία σε όλο τον διαγωνισμό, κατέκτησε το τίτλο Platimum Award. Απονεμήθηκε στον όμιλο Σαράντη για την εισαγωγή νέου προϊόντος, ειδικότερα των μαλακτικών ρούχων Tesori d’Oriente, τα οποία κέρδισαν αμέσως τις εντυπώσεις, τόσο του λιανεμπορίου όσο και των καταναλωτών που τα δοκίμασαν, χαρίζοντάς τους ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς από τον πρώτο χρόνο της εμφάνισής τους.

Η συγκεκριμένη υποψηφιότητα διαγωνίστηκε στην Ενότητα Προμηθευτές Ταχυκίνητων Προϊόντων (Food & Non-Food), κερδίζοντας και τον αντίστοιχη διάκριση Top Rated Project.

 

Top Rated Projects
Ο τίτλος του Top Rated Project στην Ενότητα Βέλτιστες Συνεργασιακές Πρακτικές Λιανεμπορίου/Προμηθευτών FMCG αποδόθηκε στην κοινή CSR ενέργεια των ΜΕΓΑ Προϊόντα Ατομικής Υγιεινής, Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης και Γιατροί του Κόσμου για την πρωτοβουλία υλοποίησης του προγράμματος κοινωνικής στήριξης «Μητέρα & Παιδί», ενώ στην Ενότητα Λιανεμπόριο/Σούπερ Μάρκετ τον τίτλο Top Rated Project κατέκτησε η Lidl Ελλάς για το «Auto Dispo Αποθήκης» Αυτοματοποιημένο Σύστημα Παραγγελιών Αποθήκης.
Τιμητικές διακρίσεις
Για τη συνεισφορά τους στη Βιομηχανία Τροφίμων με Επώνυμα Προϊόντα σε Ελλάδα και εξωτερικό και που οδήγησαν την εταιρεία τους σε τροχιά ανάπτυξης αλλά και ενέπνευσαν έναν ολόκληρο κλάδο δίνοντας το δικό τους στίγμα επιχειρηματικής αριστείας, βραβεύθηκαν η κ. Μαίρη Χατζάκου, πρόεδρος της ΜΕΒΓΑΛ, και ο κ. Γεώργιος Πίττας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττική Μελισσοκομική Εταιρεία «Αλέξανδρος Πίττας ΑΕΒΕ».

Την τελετή της απονομής των Supermarket Awards 2024 παρουσίασε η κ. Κατερίνα Μπουσμπουκέα, υπεύθυνη Διαφήμισης του περιοδικού μας και του ημερήσιου ενημερωτικού δελτίου FΟΟDReporter της Boussias Media. Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφτείτε το site του θεσμού www.supermarketawards.gr, προκειμένου να δείτε τους νικητές, τις φωτογραφίες και το video της τελετής, καθώς και όλα τα βραβευμένα έργα, παρουσιασμένα συνοπτικά.

Martin Brandenburger
CEO & πρόεδρος διοίκησης, Lidl Ελλάς
«Η ανάδειξή μας ως Retailer of the Year 2024 για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά αποτελεί μια μεγάλη τιμή και αντανάκλαση της εμπιστοσύνης που μας δείχνουν οι καταναλωτές, μια εμπιστοσύνη που συνεχώς ενδυναμώνεται χάρη στο πάθος και την αφοσίωση των περισσότερων από 6.700 εργαζομένων μας στα καταστήματα, τα κέντρα logistics και τα γραφεία μας. Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι για όλες τις διακρίσεις που επιβεβαιώνουν τη δυναμική μας, την καινοτομία και την αποτελεσματικότητα των ενεργειών μας, οι οποίες είναι σχεδιασμένες με γνώμονα όχι μόνο τις ανάγκες των καταναλωτών αλλά και το καλό της κοινωνίας και του πλανήτη μας».

Αγάπη Παπαδοπούλου
Group Business Development Director, Μ. Αραμπατζής-Ελληνική Ζύμη
«Το βραβείο Food Supplier 2024 είναι μια σημαντική και τιμητική διάκριση για τη Μιχαήλ Αραμπατζής, η οποία πενήντα χρόνια τώρα δημιουργεί απολαυστικά προϊόντα υψηλής ποιότητας και προστιθέμενης αξίας. Η εταιρεία από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα, έχοντας ως πυλώνες λειτουργίας την ποιότητα, την καινοτομία, τον σεβασμό στους συνεργάτες και στους εργαζόμενους της, οδηγεί διαχρονικά την ανάπτυξη της αγοράς των καταψυγμένων προϊόντων ζύμης και συμβάλλει σημαντικά στην διάδοση των ελληνικών προϊόντων στις διεθνείς αγορές, συνεισφέροντας στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας! Το βραβείο αυτό είναι κινητήριος δύναμη για όλους εμάς στην Μιχαήλ Αραμπατζής να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με ζήλο, συνέπεια στις αξίες της εταιρείας και στόχο την αριστεία, την πρωτοπορία και τη βιώσιμη πορεία προς το μέλλον και δεσμευόμαστε σχετικά».

Θεώνη Σακαλή
Group Brand Manager Consumer Hellas, Sarantis
«Ο όμιλος Σαράντη, πιστός στη στρατηγική του για συνεχή ανάπτυξη στην ελληνική αγορά, λάνσαρε τον Φεβρουάριο του 2023 τα νέα μαλακτικά ρούχων Tesori d’ Oriente, τα οποία κέρδισαν την αγάπη των περισσότερων ελληνικών νοικοκυριών χάρη στα μοναδικά αρώματα –τα εμπνευσμένα από την Aνατολή–, με την απίστευτη ένταση και διάρκεια στα ρούχα! Το αποτέλεσμα αυτής της ιδιαίτερης κι εναλλακτικής πρότασης στην αγορά φάνηκε γρήγορα, τόσο στα μερίδια αγοράς όσο και στην αποδοχή του κλάδου, αφού τα Tesori έχουν λάβει ήδη αρκετά βραβεία όπως το «Προϊόν της Χρονιάς 2024» και πρόσφατα τα Gold, Top Rated & Platinum στα Supermarket Awards, που επισφραγίζουν το πετυχημένο λανσάρισμα και την εμπιστοσύνη του κλάδου σ’ αυτό το νέο εγχείρημα. Ιδιαίτερα τα Supermarket Awards αποτελούν ένα σημαντικό θεσμό που αναδεικνύει προϊόντα με θετικά αποτελέσματα και δυναμική για περαιτέρω ανάπτυξη στο μέλλον. Η συγκεκριμένη βράβευση μάς κάνει να αισθανόμαστε ακόμη πιο σίγουροι και περήφανοι για το εν λόγω λανσάρισμα. Επίσης, συνιστά και τεκμήριο για τον στρατηγικό μας συνεργάτη, τη Sodalis, απ’ όπου εισάγουμε τα συγκεκριμένα προϊόντα, ότι η Σαράντης έχει τη δυνατότητα να χτίζει μάρκες στην ελληνική αγορά με μεγάλη επιτυχία!».

Ιωάννα Τζούλη
Marketing Manager, Μπάρμπα Στάθης
«Είμαστε εξαιρετικά χαρούμενοι και υπερήφανοι που η Μπάρμπα Στάθης για ακόμη μία φορά διακρίνεται με τα προϊόντα της από τον θεσμό Supermarket awards της Boussias Events, μία σημαντική διοργάνωση βραβείων που αφορά τον κλάδο του λιανεμπορίου τροφίμων και ποτών, κερδίζοντας δύο διακρίσεις, που επιβεβαιώνουν την αφοσίωσή της στην καινοτομία και την υψηλή ποιότητα. Οι συγκεκριμένες διακρίσεις είναι ιδιαίτερα σημαντικές, καθώς η σειρά των Φρέσκων Σαλατών Μπάρμπα Στάθης, έπειτα από το επαναλανσάρισμά της σε ανανεωμένες συσκευασίες, κατάφερε και απέσπασε χρυσό βραβείο στην κατηγορία «Επιτυχημένο Επαναλανσάρισμα Σειράς Προϊόντων» και χάλκινο βραβείο στην κατηγορία «Marketing & Επικοινωνία (Food)» για τη στρατηγική επικοινωνίας που συνόδευσε το επαναλανσάρισμα της σειράς των Φρέσκων Σαλατών, με κεντρικό μήνυμα «Μας κάνουν καλό!». Οι Φρέσκες Σαλάτες Μπάρμπα Στάθης είναι τρεις φορές πλυμένες, φρεσκοκομμένες και έτοιμες για σερβίρισμα και προσφέρουν ποικιλία γευστικών και διατροφικών επιλογών, που απαντούν στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών. Συνολικά η σειρά αποτελείται από δώδεκα κωδικούς, οι οποίοι κυκλοφόρησαν σε νέες διάφανες συσκευασίες, φτιαγμένες από 100% ανακυκλώσιμα υλικά, που περιέχουν 17% λιγότερο πλαστικό, υπογραμμίζοντας τις υπεύθυνες επιχειρηματικές πρακτικές που υιοθετεί η εταιρεία μας ως προς τη βιώσιμη ανάπτυξη».

Ζήνα Μαυροειδή
Managing Director, e-fresh.gr
«Η διάκρισή μας έχει ιδιαίτερη σημασία για εμάς, καθώς φέτος γιορτάζουμε τα όγδοα γενέθλιά μας. Το γεγονός ότι συνεχίζουμε να αναγνωριζόμαστε ως κορυφαίο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ, σημαίνει ότι επικροτείται η συνέπειά μας έναντι του καταναλωτή όλα αυτά τα χρόνια, αλλά και η δυνατότητα της e-fresh.gr να ανανεώνεται και να εξελίσσεται, προκειμένου να παραμένει πάντα η κορυφαία επιλογή στο e-grocery».

Οδυσσέας Παπαδόπουλος
Διευθύνων σύμβουλος, Eurimac
«Θεωρούμε ότι τα Supermarket Awards είναι μία αντικειμενική διαδικασία, που έχει καταξιωθεί στις συνειδήσεις του κόσμου του ελληνικού λιανεμπορίου, στο πλαίσιο της οποίας, οι εταιρείες που ξεχωρίζουν, έχουν την ευκαιρία να αναδείξουν τις προσπάθειές τους και τα αποτελέσματά τους. Φέτος, ως brand ΜΑΚΒΕΛ συμμετείχαμε σε πέντε θεματικές κατηγορίες, θεωρώντας ότι έχουμε πλέον μία σημαντική θέση και στην αγορά των επώνυμων ζυμαρικών. Τα πέντε βραβεία που κατακτήσαμε, αποτελούν για εμάς ένα επιπλέον κίνητρο. Η νέα συσκευασία ΜΑΚΒΕΛ, με προσέγγιση που ενσωματώνει καινοτόμα τις αρχές της νευροβιολογίας, όπως και η νέα γκάμα/κατηγορία των ζυμαρικών χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη που λανσάρουμε και που αφορά εκατομμύρια συνανθρώπους μας, είναι η απόδειξη της προσήλωσής μας στο καινούργιο, που είναι πράγματι χρήσιμο για τον καταναλωτή».

Κώστας Μωραΐτης
Managing & Commercial Director, Condito
«Ακόμη μια μεγάλη και σημαντική επιτυχία προστίθεται στο εταιρικό μας «βιογραφικό» και είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι γι’ αυτό. Επιβεβαιώνεται περίτρανα πως η ομαδική δουλειά, η συνέπεια και η πίστη στους στόχους μας είναι βασικά συστατικά της επιτυχίας μας. Το βραβείο αυτό αφιερώνεται σε όλη την ομάδα της Condito. Η διάκριση αυτή μάς δίνει ακόμη μεγαλύτερη ώθηση να συνεχίσουμε να προσφέρουμε καινοτόμες γεύσεις, που αγαπούν και ξεχωρίζουν οι καταναλωτές. Το ξεχωριστό χαρακτηριστικό του προϊόντος, που οδήγησε στην εντυπωσιακή πορεία της Μουσταρδομαγιονέζας στο ράφι των ελληνικών σούπερ μάρκετ, είναι αδιαμφισβήτητα η γεύση της. Είναι τόσο καθολική και καθηλωτική, που εμπνέει αμέτρητους γευστικούς συνδυασμούς και δημιουργεί φανατικό κοινό. Αυτή η τόσο πετυχημένη συνταγή επαναλανσάρεται τώρα και εντάσσεται στη νέα ολοκληρωμένη σειρά Μαγιονέζας Condito με Ελληνικά Αυγά Αχυρώνα και σε νέα φιλική προς το περιβάλλον συσκευασία από 50% ανακυκλωμένο πλαστικό (R-PET)».