Η επιστροφή των Carrefour στην Ελλάδα είναι γεγονός, με τα πρώτα καταστήματα ήδη να λειτουργούν σε Ζάκυνθο και Χαλκιδική και τα επόμενα να βρίσκονται στα σκαριά. Όμως το brand Carrefour δεν έρχεται… μόνο του: πέρα από τα καταστήματα τεσσάρων διαφορετικών τύπων που θα λειτουργήσουν στη χώρα μας υπό το brand αυτό (Carrefour Market, Carrefour Bio, Carrefour Express, Carrefour Flash 10/10), η συνεργασία του γαλλικού ομίλου με τη Retail and more θα φέρει για πρώτη φορά στην Ελλάδα την SUPECO, μία εκπτωτική αλυσίδα με επιλεγμένη γκάμα προϊόντων, της οποίας τα καταστήματα θα δημιουργηθούν στις εισόδους των μεγάλων αστικών κέντρων. Σκοπος της SUPECO δεν είναι άλλος από το να αποτελέσει ένα ισχυρό αντίπαλον δέος για τη Lidl, η οποία κυριαρχεί στην ελληνική αγορά των discounters.

To εγχείρημα της SUPECO ξεκίνησε το 2012 από την Ισπανία και αποτέλεσε την είσοδο του ομίλου Carrefour στην κατηγορία των discounters, ενώ στη συνέχεια επεκτάθηκε σε Ρουμανία, Πολωνία και Ιταλία, προτού λανσαριστεί στη Γαλλία το 2019. Πλέον έχει επεκταθεί και στην Αφρική, ανοίγοντας το πρώτο κατάστημα SUPECO στην Αίγυπτο πριν από λίγες μέρες, Πρόκειται ουσιαστικά για μία αλυσίδα soft discounter με μοντέλο λειτουργίας παρόμοιο με αυτό των Lidl.

Αλλαγή ηγεσίας στη SUPECO
Αυτό που αξίζει να επισημανθεί είναι ότι πρόσφατα είχαμε αλλαγή ηγεσίας στην αλυσίδα, με τον μέχρι πρότινος διευθυντή της SUPECO, Eric Bouin, να αποχωρεί αιφνιδιαστικά τον περασμένο μήνα. Μάλιστα, ο Bouin ήταν γνώστης της ελληνικής αγοράς σούπερ μάρκετ, καθώς είχε διατελέσει FMCG Director στην Carrefour Greece από το 1999 έως το 2005. Αντικαταστάτης του, σύμφωνα με πληροφορίες που δεν έχουν επιβεβαιωθεί επίσημα από τον γαλλικό όμιλο, είναι ο Boris Cuvillier, εκτελεστικός διευθυντής ακινήτων του ομίλου.

To αντι-παράδειγμα της Mere
Υπενθυμίζεται ότι μία πρόσφατη περίπτωση αλυσίδας που προσπάθησε να «σπάεσει» την κυριαρχία των Lidl στην εκπτωτική κατηγορία ήταν αυτή της ρωσικής Mere, που ξεκίνησε με μεγάλες φιλοδοξίες την επέκτασή της στην Ελλάδα στα τέλη του 2020, φέρνοντας στη χώρα μας ουσιαστικά για πρώτη φορά το μοντέλο ενός hard discounter. Ωστόσο, τα αποτελέσματα μέχρι τώρα σίγουρα δεν είναι αυτά που επεδίωκε ο ρωσικός όμιλος, ενώ σίγουρα δε βοηθήθηκε και από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία – δεν είναι τυχαίο ότι, αν μπει κανείς σήμερα στην ελληνική ιστοσελίδα της Mere, θα αντικρίσει μόνο μία στατική σελίδα με μία φωτογραφία από σημαίες της Ουκρανίας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης…


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter