Οι τρεις επιχειρήσεις ανακοίνωσαν στα τέλη του Νοεμβρίου τη στρατηγική τους συνεργασία, που αξιοποιεί την online και την offline εμπειρία τους, με στόχο την διερεύνηση νέων δυνατοτήτων ανάπτυξης στον κλάδο του λιανεμπορίου τροφίμων στην Κίνα.

Η Alibaba θα επενδύσει συνολικά 2,88 δισ. δολάρια για μερίδιο 36,16% της Sun Art, την επιχείρηση που λειτουργεί τα καταστήματα RT-Mart και Auchan στην Κίνα, εξαγοράζοντας τις μετοχές από τη Ruentex. Την ίδια στιγμή, η Auchan Retail αυξάνει το μερίδιό της στη Sun Art στο 36,18%, ενώ η Ruentex διατηρεί μερίδιο 4,67% share στη Sun Art.

Η στρατηγική της Alibaba στοχεύει στην παροχή μιας ενιαίας omnichannel εμπειρίας, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας, τις online πλατφόρμες και το δίκτυο διανομής. Σε αυτό το πλαίσιο, έχει επενδύσει σε λιανέμπορους που διαθέτουν δίκτυο φυσικών καταστημάτων, αλλά και στην επέκταση των καταστημάτων της Hema Fresh.

Την ίδια στιγμή, η νέα στρατηγική συμμαχία θα δώσει τη δυνατότητα στην Sun Art να επωφεληθεί από το ψηφιακό περιβάλλον της Alibaba. Θα εισαγάγει νέες λύσεις στα καταστήματα, συμπεριλαμβανόμενης της σύνθεσης των online και οffline δραστηριοτήτων, με σύγχρονες λύσεις που αναβαθμίζουν την αγοραστική εμπειρία. Οι αναλυτές εκτιμούν πως η συγκεκριμένη συμφωνία αποτελεί τη σημαντικότερη στρατηγική κίνηση της Alibaba στην κατεύθυνση της αξιοποίησης των φυσικών καταστημάτων.

Η νέα συνεργασία θα προσφέρει omnichannel αγοραστική εμπειρία σε μια μεγαλύτερη γεωγραφική περιοχή της Κίνας, καθιστώντας το όλο εγχείρημα άκρως ανταγωνιστική απάντηση στη συνεργασία της Walmart με τη JD, τη μεγαλύτερη e-commerce εταιρεία της χώρας, που υλοποιήθηκε το 2016.