Η Ocado υπέγραψε συμφωνία με την αμερικανική αλυσίδα Kroger, σύμφωνα με την οποία η τελευταία αποκτά μερίδιο στον online retailer και το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης των τεχνολογιών του στα logistics της εφοδιαστικής αλυσίδας και της κατ’ οίκον παράδοσης παραγγελιών.

Πρόκειται για τη σημαντικότερη συμφωνία που υπογράφει η Ocado και την πρώτη που αφορά στην αμερικανική αγορά. Όπως σημειώνουν ειδικοί αναλυτές, η online δραστηριότητα των σούπερ μάρκετ στις ΗΠΑ έχει ακόμη μικρό μερίδιο στο σύνολο των πωλήσεων του κλάδου (εκτιμάται πως ανέρχεται σε 800 δισ. δολάρια) και η βρετανική εμπειρία μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξή της.

Σύμφωνα με την Ocado, μόνο το 1%-2% των πωλήσεων στον κλάδο των τροφίμων στις ΗΠΑ πραγματοποιείται μέσω e-commerce, ποσοστό σημαντικά χαμηλότερο από το 7% της Μ. Βρετανίας (στοιχεία Kantar Worldpanel). Η Kroger είναι η 2η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ των ΗΠΑ (μετά τη Walmart), με πωλήσεις ύψους 123 δισ. δολαρίων το 2017 και δίκτυο 2.800 σούπερ μάρκετ, αλλά και καταστημάτων που λειτουργούν υπό διαφορετικά brands, όπως τα Ralphs.

Ο ανταγωνισμός στην online δραστηριότητα των σούπερ μάρκετ δημιουργεί ισχυρή πίεση στα περιθώρια κέρδους τους, οδηγώντας τον κλάδο σε κινήσεις συγκέντρωσης της αγοράς (Tesco-Booker, Sainsbury’s-Asda, Walmart-Flipkart κ.ά.).