O κύβος ερρίφθη για τον ΕΛΟΜΑΣ. Ο όμιλος αγορών συνεχίζει την πορεία του, καταγράφοντας ακόμη μία ηχηρή αποχώρηση από το δυναμικό του, αυτή του Καταναλωτικού Συνεταιρισμού Χανίων SYNKA, ενώ απέριψε την ιδέα της συνεργασίας του με την κοινή εταιρεία που συστήνουν οι Μασούτης και SYNKA. Επίσης, η διαχειριστική επιτροπή του ΕΛΟΜΑΣ αποφάσισε τη διαγραφή μιας εκ των εταιρειών-μελών της, λόγω… ασυμφωνίας χαρακτήρων.

Πρόκειται για μια αλυσίδα σούπερ μάρκετ της Πιερίας, η οποία εντάχθηκε πριν από ένα χρόνο στον όμιλο, αλλά τέθηκε εκτός αυτού, καθώς φέρεται να αμφισβήτησε τη διοίκησή του.

Ο δρόμος πλέον του ομίλου αγορών είναι σαφής. Πορεύεται με λιγότερα μέλη, αθροιστικού τζίρου περίπου 620 εκατ. ευρώ έναντι 850 εκατ. ευρώ προ της αποχώρησης του SYNKA. Ο όμιλος προσεχώς θα αποφασίσει για τη νέα διαχειριστική επιτροπή του και τους δύο νέους διαχειριστές του, μετά και την αποχώρηση του κ. Απόστολου Αλεξάκη, ο οποίος διετέλεσε διαχειριστής του ΕΛΟΜΑΣ και άτυπος πρόεδρός του, μέχρι τη διαγραφή του SYNKA από το δυναμικό του, κατόπιν της σύμπραξης της κρητικής αλυσίδας με τη Μασούτης.

Όπως αναφέρουν πηγές του «σελφ σέρβις», πιθανότατα πριν το Πάσχα θα συγκληθεί η γενική συνέλευση του ομίλου, προκειμένου να εκλέξει τη νέα διαχειριστική επιτροπή του, η οποία και θα ορίσει τους δύο νέους διαχειριστές, δρώντας πλέον χωρίς (άτυπο) πρόεδρο.

Το επόμενο βήμα του ΕΛΟΜΑΣ είναι η ανασυγκρότηση των δυνάμεών του, μετά από μια περίοδο πραγματικά δύσκολη κατά την οποία έχασε τρία από τα σημαντικότερα μέλη του, αρχικά τις αλυσίδες ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός και Bazaar και εν συνεχεία τον SYNKA.

Μόνιμη απειλή οι εξαγορές
Το ζητούμενο τώρα για το δυναμικό του ομίλου είναι κατά πόσο στο διάστημα που έπεται θα γίνει εκ νέου στόχος εξαγορών εκ μέρους των ισχυρών του κλάδου, δεδομένου ότι η νέα φάση της συγκέντρωσης της κλαδικής αγοράς, στην οποία εισάγει και πάλι βίαια η οικονομική κρίση, «περνά» από το ξερίζωμα των μικρομεσαίων τοπικών επωνυμιών αλυσίδων. Μάλιστα, πληροφορίες αναφέρουν ότι η Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες (μέλος του ΕΛΟΜΑΣ), που όπως έχουμε δημοσιεύσει στο «σελφ σέρβις», διαπραγματεύεται δύο εξαγορές, βρίσκεται πολύ κοντά στο να ολοκληρώσει την πρώτη, η οποία αφορά επίσης μέλος του ομίλου. Εφόσον η συμφωνία κλείσει, τουλάχιστον δεν θα καταγραφεί απώλεια για τον όμιλο. Στη διαφορετική περίπτωση, όμως, είναι πιθανό η εταιρεία του εμπλεκόμενου στο προαναφερόμενο deal μέλους του, να ενισχύσει την ισχύ κάποιου από τους μεγάλους ανταγωνιστές του ομίλου… Απειλή για τον ΕΛΟΜΑΣ συνιστά ασφαλώς και η επανάκαμψη της Carrefour στην Ελλάδα, με επιχειρηματικό σχήμα που βασίζει την ανάπτυξή του στη σύναψη συμβάσεων franchise με μικρές και μεσαίες τοπικές επιχειρήσεις της κλαδικής αγοράς.

Σύμφωνα με στελέχη του ομίλου, σε αυτή τη φάση η προτεραιότητά του ΕΛΟΜΑΣ είναι να ανασυγκροτήσει τις δυνάμεις του, προκειμένου να απευθυνθεί ακόμα μια φορά στις προμηθεύτριες εταιρείες, προειδοποιώντας τις ότι, αν ο όμιλος δεν υποστηριχθεί επαρκώς στην προσπάθειά του να ανακάμψει, τότε «αυτές θα πληρώσουν πολύ ακριβότερα το τίμημα, για κάθε ευρώ που θα περνά στα χέρια των ισχυρών του κλάδου». Το μεγαλύτερο βάρος των νέων προσπαθειών ανασυγκρότησης του ομίλου αναλαμβάνει ο κ. Γιώργος Γεωργαντάς, ο οποίος πρόσφατα ανέλαβε καθήκοντα διευθυντή στην Εμπορική Διεύθυνση του ΕΛΟΜΑΣ, προερχόμενος από την Unilever, στην οποία θήτευσε επί μακρόν. Ο κ. Γεωργαντάς κάλυψε την εν λόγω θέση, η οποία παρέμενε κενή από τον περασμένο Δεκέμβριο, μετά την αποχώρηση του κ. Κώστα Παπαϊωάννου.