Κάποτε στα σούπερ µάρκετ οι τιµές έµπαιναν χειροκίνητα στα προϊόντα, µε τα ειδικά «πιστόλια» που κολλούσαν σε κάθε προϊόν ξεχωριστά το αυτοκόλλητο µε την τιµή του, όπως θα θυµούνται οι παλιότεροι, και όπως συµβαίνει ακόµα σε µικρότερα παντοπωλεία και καταστήµατα ψιλικών. Στη συνέχεια ήρθε το µοντέλο που γνωρίζουµε µέχρι σήµερα, µε τις έγχαρτες ταµπέλες στο ράφι που αναγράφουν την τιµή των προϊόντων και διάφορες πληροφορίες σχετικά µε αυτά. Όµως το µέλλον και σε αυτόν τον τοµέα είναι ψηφιακό: είναι οι ηλεκτρονικές ετικέτες τιµών στα ράφια, τις οποίες έχουµε ήδη δει σε ορισµένες αλυσίδες του οργανωµένου λιανεµπορίου και στην Ελλάδα.

Στο «κλαµπ» αυτών των αλυσίδων όπως πληροφορούµαστε µπαίνει και η Market In, που σε συνεργασία µε την ελληνική εταιρεία τεχνολογίας Mindsys τοποθετεί πιλοτικά σε καταστήµατά της ηλεκτρονικές ετικέτες και ψηφιακές πινακίδες, «αγκαλιάζοντας» τη νέα τεχνολογία. Η πιλοτική εφαρµογή αφορά σε ηλεκτρονικές ετικέτες 2,6 και 4,2 ιντσών στις οποίες αναγράφονται οι τιµές των νωπών φρούτων και λαχανικών, και σε ψηφιακές πινακίδες (digital signage) 10,1 ιντσών, οι οποίες αναδεικνύουν τις τρέχουσες προωθητικές ενέργειες της Market In.

Τα πλεονεκτήµατα της ηλεκτρονικής ετικέτας τιµής
Πρόκειται για µία τεχνολογία που έχει ασφαλώς ένα διόλου αµελητέο κόστος για τις αλυσίδες σούπερ µάρκετ (ενδεικτικά, η επένδυση της Lidl Ελλάς για την εγκατάσταση ηλεκτρονικών ετικετών τιµών σε όλο το δίκτυο των καταστηµάτων της στην Ελλάδα είναι της τάξεως των 20 εκατοµµυρίων ευρώ), όµως έχει και σηµαντικά πλεονεκτήµατα. Όπως το ότι µε τις ηλεκτρονικές ετικέτες είναι πολύ απλό και γρήγορο να ενηµερωθεί η τιµή ή η περιγραφή του προϊόντος σε περίπτωση που κάτι αλλάξει, κάτι που εξυπηρετεί τόσο τους καταναλωτές, ώστε να είναι βέβαιοι ανά πάσα στιγµή ότι βλέπουν τη σωστή τιµή, όσο και τους εργαζοµένους, των οποίων η δουλειά γίνεται απλούστερη. Επιπλέον, η χρήση ηλεκτρονικής ετικέτας περιορίζει και τις ανάγκες των καταστηµάτων για χαρτί, και άρα είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον, ενώ περιορίζει και την πιθανότητα λαθών. Σε συνδυασµό µε τις ψηφιακές πινακίδες, που κάνουν πιο «ζωντανή» και διαδραστική την ενηµέρωση των πελατών για τις τρέχουσες προσφορές του καταστήµατος, το αποτέλεσµα είναι ένα µοντέρνο περιβάλλον αγορών που κεντρίζει το ενδιαφέρον του καταναλωτή και µεταδίδει την πληροφορία µε καθαρό και βολικό τρόπο.

Σηµειώνεται ότι η εταιρεία Mindsys έχει υλοποιήσει αντίστοιχες λύσεις ηλεκτρονικής ετικέτας τιµών και σε άλλες εταιρείες λιανεµπορίου στην Ελλάδα, µεταξύ των οποίων η αλυσίδα ηλεκτρικών ειδών Καυκάς και η Vodafone.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter