Στη μάχη των μεριδίων στο φρέσκο γάλα ρίχνονται η μία μετά την άλλη οι αλυσίδες λιανικής. H Dia ανακοίνωσε τη συμμαχία της με την Αγνό για την παραγωγή των δύο πρώτων «ιδιωτικών» κωδικών φρέσκου γάλακτος, με τιμή διάθεσης 0,88 ευρώ το λίτρο. Οι Αφοί Βερόπουλοι ήδη έχει εισέλθει στην κατηγορία, συνεργαζόμενη με την Αγνό, η οποία διαθέτει γάλα της επωνυμίας της στα καταστήματα της αλυσίδας στην Αθήνα, προς 0,89 ευρώ το λίτρο. Στην ίδια κατεύθυνση κινείται και η Άλφα-Βήτα Βασιλόπουλος, ενώ στο γάλα ιδιωτικής ετικέτας εισήλθε πρόσφατα και η Lidl.
Στη μάχη για μερίδια στο φρέσκο γάλα ρίχνονται η μία μετά την άλλη οι αλυσίδες λιανικής, εκμεταλλευόμενες για λογαριασμό τους την "αναμπουμπούλα" που επικρατεί στη γαλακτοβιομηχανία, με τους διαξιφισμούς των ισχυρών και τις νέες στρατηγικές κινήσεις, που αποβλέπουν στη ριζική αλλαγή του χάρτη στον κλάδο του γάλακτος.
Ήδη η πρώτη δυναμική κίνηση έγινε από την Dia, η οποία ανακοίνωσε προσφάτως τη συμμαχία της με την Αγνό για την παραγωγή των δύο πρώτων “ιδιωτικών” κωδικών φρέσκου γάλακτος. Έτσι, η Dia λανσάρει στα ράφια της το δικό της γάλα κόντρα στις βιομηχανικές επωνυμίες και μάλιστα με τιμή 0,88 ευρώ το λίτρο, όταν οι επωνυμίες της βιομηχανίας πωλούνται στη λιανική αρκετά πάνω από το 1 ευρώ το λίτρο.
Η επόμενη κίνηση στο φρέσκο γάλα θα γίνει, πιθανώς, από την Αφοί Βερόπουλοι, η οποία ήδη έχει μπει στην κατηγορία, στο πλαίσιο της συμφωνίας της με την Αγνό να διαθέτει φρέσκο γάλα με την επωνυμία Αγνό στα καταστήματα της αλυσίδας στην Αθήνα, στην τιμή των 0,89 (0,98) ευρώ το λίτρο. Η τιμή αυτή είναι εξαιρετικά ανταγωνιστική, αφού διαφέρει μόλις κατά (11 λεπτά) 1 λεπτό από το PL της Dia, ενώ πρόκειται για προϊόν βιομηχανικής επωνυμίας. Η σχετική συμφωνία ανανεώθηκε πρόσφατα για έναν ακόμη χρόνο -λήγει στα τέλη του 2006. Οι δύο πλευρές ανανέωσαν τη συμφωνία τους, εφόσον διαπίστωσαν άνοδο των πωλήσεων του γάλακτος Αγνό στην Αθήνα περίπου κατά 25%. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Αφοί Βερόπουλοι σχεδιάζει και δεύτερη κίνηση στο φρέσκο γάλα, με την έκδοση ιδιωτικών κωδικών. Πρόθεσή της είναι να αλλάξει τους συσχετισμούς των πωλήσεων στο ράφι του φρέσκου γάλακτος, σε βάρος των βιομηχανικών επωνυμιών.
Στην ίδια κατεύθυνση κινείται και η Άλφα-Βήτα Βασιλόπουλος. Σύμφωνα με δήλωση του γενικού διευθυντή της, κ. Κ. Μαχαίρα, η αγορά του φρέσκου γάλακτος δεν αφήνει αδιάφορη την αλυσίδα σε καμία περίπτωση. Ωστόσο, όπως διευκρινίσθηκε, το σχετικό project θα υλοποιηθεί από κοινού με μεγάλο "παίκτη" της αγοράς, ώστε η Άλφα-Βήτα να διασφαλίσει τα ποιοτικά standards που επιδιώκει προς όφελος των πελατών της.
Στην αγορά του γάλακτος ιδιωτικής ετικέτας εισήλθε πρόσφατα και η Lidl, η οποία έκλεισε σχετική συμφωνία με γνωστή γαλακτοβιομηχανία. Αρχικά η αλυσίδα διακινεί το προϊόν της από 50 καταστήματά της στην κεντρική Ελλάδα, ενώ δεν αποκλείεται στο άμεσο μέλλον να επεκτείνει τη διανομή του και σε άλλες εμπορικές μονάδες.