Ήταν Ιούνιος του 1972 όταν το πρώτο τεύχος του σελφ σέρβις έφθασε στους παραλήπτες του, τους πρωτοπόρους του κλάδου των σούπερ μάρκετ και τα στελέχη τους, τις επιχειρήσεις που τοποθετούσαν στα ράφια των καταστημάτων ελληνικά και εισαγόμενα προϊόντα, τους θεσμικούς εκπροσώπους, και όλους όσοι, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, εμπλέκονταν στη ζωή της αγοράς.

Με την πάροδο του χρόνου, το περιοδικό εξελίχθηκε και δυνάμωσε. Παρακολουθώντας βήμα-βήμα την πορεία ενός κλάδου, που αποκτούσε σταδιακά ειδικό βάρος στην οικονομική ζωή της χώρας, ισχυροποίησε τη σχέση εμπιστοσύνης με την αγορά στην οποία απευθυνόταν.

Τα χαρακτηριστικά που έδωσαν γερά θεμέλια στο χτίσιμο αυτής της σχέσης εμπιστοσύνης παρέμειναν αναλλοίωτα στον χρόνο: επαφή με την αγορά και τους αναγνώστες, αμερόληπτη δημοσιογραφική κάλυψη των εξελίξεων, παρακολούθηση των σύγχρονων τάσεων και καινοτόμες απαντήσεις στις ανάγκες του κλάδου για ενημέρωση σε βάθος.

Σήμερα, ζούμε μια ιστορική περίοδο που δοκιμάζει τις αντοχές όχι μόνο ενός κλάδου αλλά και της ίδιας της κοινωνίας. Το πρωταρχικό μας μέλημα εξακολουθεί να είναι η παροχή στους αναγνώστες μας αντικειμενικής πληροφόρησης, η παρουσίαση οικονομικών αναλύσεων και σύγχρονων τάσεων, η πρόσβαση στις σκέψεις και τις απόψεις που διαμορφώνουν οι μάνατζερ των επιχειρήσεων, η ανάπτυξη εκ μέρους των διοικητικών τους στελεχών της στρατηγικής και των στόχων τους, η προβολή αξιόλογων πρωτοβουλιών και υποδειγματικών πρακτικών μεταξύ των εταίρων της αγοράς.

Παρά τις δυσκολίες, καλούμαστε καθημερινά να αποδεικνύουμε πως ο ρόλος μας εξακολουθεί να είναι ζωτικής σημασίας για την αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ του λιανεμπορίου, της βιομηχανίας και των υποστηρικτικών τους φορέων και υπηρεσιών. Σε αυτόν, λοιπόν, τον ρόλο επιδιώκουμε να ανταποκρινόμαστε όσο το δυνατόν πληρέστερα, αξιοποιώντας  όλες τις δυνατότητες της έντυπης και της ηλεκτρονικής δημοσιογραφίας.

Στις σελίδες που ακολουθούν παρουσιάζουμε μια αναδρομή στα σημαντικότερα γεγονότα, τις εξελίξεις στο οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον, όπως αποτυπώθηκαν στο περιοδικό μας τις τέσσερις τελευταίες δεκαετίες, στοιχεία για την πορεία μορφοποίησης των καταναλωτικών συνηθειών μέχρι σήμερα και, τέλος, τις σημαντικές πρωτοβουλίες  προσαρμογής των επιχειρήσεων στις σύγχρονες απαιτήσεις, που δρουν με επιτυχία στην αγορά.

Η συγγραφή του αφιερώματος στηρίζεται στις ίδιες αρχές που καθόρισαν την εξέλιξη του περιοδικού μας και τη σχέση του με τους αναγνώστες, τις οποίες δεσμευόμαστε να τηρήσουμε και στα τεύχη που θα ακολουθήσουν.