Το σνακ εξακολουθεί να είναι μία προσιτή και εύκολη απόλαυση για τους καταναλωτές μέσα στην πολυάσχολη καθημερινότητά τους. Παρά το αυξημένο κόστος των τροφίμων, τα τρία τέταρτα των καταναλωτών βρίσκουν πάντα «χώρο» στα έξοδά τους για τα αγαπημένα τους σνακ, ειδικά η γενιά των millennials (80%), σύμφωνα με την τέταρτη ετήσια έκθεση της Mondelēz International “State of Snacking”.
Αναφορικά, αυτή η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τις 18 Σεπτεμβρίου – 17 Οκτωβρίου 2022, μεταξύ 3.530 ενηλίκων παγκοσμίως, από 18 ετών και άνω.
Το 51% των καταναλωτών παγκοσμίως παρατήρησε έλλειψη ή και καθυστέρηση στη λήψη των σνακ το 2022
Το 2022 έφερε μαζί του πολλές προκλήσεις για τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις, από τον πληθωρισμό και τα συνεχιζόμενα ζητήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, μέχρι τον πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία, σύμφωνα με τον CEO και πρόεδρο της Mondelēz International, Dirk Van de Put. Συγκεκριμένα, στην έκθεση αναφέρεται ότι το 89% των καταναλωτών ανησυχεί για τον πληθωρισμό.
Εκτός από την αύξηση των τιμών, τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας φαίνεται, επίσης, να προκαλούν ανησυχία, όπως προαναφέρθηκε. Το 51% των καταναλωτών παγκοσμίως παρατήρησε έλλειψη ή και καθυστέρηση στη λήψη των σνακ το 2022, ειδικά στην Ινδία (75%), την Κίνα (62%) και τις ΗΠΑ (57%), και 6 στους 10 ανησυχούν για τη διαθεσιμότητα του αγαπημένου τους σνακ στα καταστήματα.
Το 71% των καταναλωτών παγκοσμίως καταναλώνουν σνακ τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα
Σύμφωνα με τη Mondelēz, το 71% των καταναλωτών παγκοσμίως καταναλώνουν σνακ τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα.
Όπως έχει παρατηρηθεί και τα προηγούμενα χρόνια, οι καταναλωτές αντικαθιστούν όλο και περισσότερο τα γεύματα με τα σνακ. Συγκεκριμένα, το 55% των νοικοκυριών φτιάχνει τουλάχιστον ένα γεύμα από σνακ την εβδομάδα.
Επιπρόσθετα, η έκθεση σημειώνει ότι το 78% αναφέρει ότι αφιερώνει περισσότερο χρόνο για να απολαύσει σνακ. Η εν λόγω απόλαυση είναι μια σκόπιμη επιδίωξη, καθώς 8 στους 10 καταναλωτές αναφέρουν ότι είναι επιλεκτικοί.
Το 66% αναζητούν σνακ που δεσμεύονται απέναντι στην ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών τους επιπτώσεων
Οι καταναλωτές είναι περισσότερο συνειδητοποιημένοι από ποτέ, δίνοντας ιδιαίτερη σημασία υπό ποιες συνθήκες παράχθηκαν τα σνακ τους και κατά πόσο επηρεάζουν αρνητικά το περιβάλλον.
Συγκεκριμένα, το 66% αναζητούν σνακ που δεσμεύονται απέναντι στην ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών τους επιπτώσεων, ειδικά οι νεότερες γενιές (Gen Z και millennials) με ποσοστό 72%.
8 στους 10 τρώνε σνακ για να δημιουργήσουν στενότερους δεσμούς με τους άλλους
Αξιοσημείωτο δε, ότι σχεδόν 8 στους 10 συμφωνούν ότι τρώνε σνακ για να δημιουργήσουν στενότερους δεσμούς και επικοινωνία με άλλους, σύμφωνα με όσα παρατήρησε η έκθεση μέσα στο 2022. Αυτή η τάση είναι ιδιαίτερα ισχυρή στην Ινδία (88%) και το Μεξικό (86%).
Το 56% των καταναλωτών δηλώνει ότι είναι πιο πιθανό να βρει νέα σνακ από ψηφιακά κανάλια
Οι καταναλωτές ψάχνουν πάντοτε τις καλύτερες προσφορές όσον αφορά στην κατανάλωση σνακ, με το διαδίκτυο να αποτελεί βασικό εργαλείο για την αναζήτησή τους. Σύμφωνα με τη Mondelēz, οι καταναλωτές θεωρούν ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για την εύρεση νέων σνακ. Συγκεκριμένα, το 56% των καταναλωτών δηλώνει ότι είναι πιο πιθανό να βρει νέα σνακ από ψηφιακά κανάλια παρά από τα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Το 61% των καταναλωτών αναζητά σνακ που προσφέρουν μια εξατομικευμένη εμπειρία αγορών
Επιπλέον, παρατηρήθηκε ότι η εξατομίκευση στα σνακ έχει αναδειχθεί ως μία σημαντική καταναλωτική προσδοκία. Συγκεκριμένα, το 61% των καταναλωτών αναζητά σνακ που προσφέρουν μια εξατομικευμένη εμπειρία αγορών. Επίσης, περίπου τα δύο τρίτα αναζητούν σνακ που είναι εξατομικευμένα με βάση τις ανάγκες τους, όπως είναι η υγεία και η ευεξία.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter