Η ετήσια έκθεση State of Snacking της Mondelēz International επιβεβαιώνει ότι, πέντε χρόνια μετά, οι καταναλωτές συνεχίζουν να προτιμούν έντονα τα σνακ. Αναλυτικότερα, η έκθεση περιλαμβάνει τα “Future Trends” του κλάδου και είναι αποτέλεσμα συνεργασίας με τα Food Institute, Euromonitor, Kantar, Mintel και NextAtlas, αποκαλύπτοντας σημαντικές τάσεις στις συνήθειες κατανάλωσης σνακ, όπως η σταθερότητα στις αγορές παρά τις αυξήσεις τιμών. Συγκεκριμένα, σημειώνεται ότι το 66% των καταναλωτών δηλώνει ότι, αν και γνωρίζει τις αυξήσεις, αυτό δεν επηρεάζει σημαντικά τις αγορές του. Οι καταναλωτές σήμερα στρέφονται περισσότερο στη συνειδητή κατανάλωση, με το 85% να απολαμβάνει γεύσεις όταν καταναλώνουν με προσοχή, ενώ το 78% εκτιμά την εμπειρία περισσότερο όταν επιλέγουν με συνείδηση. Παράλληλα, η αναζήτηση νέων γεύσεων παραμένει δυναμική, με το 59% των καταναλωτών να δηλώνει “snack adventurers” που δοκιμάζουν νέες επιλογές, με την επίδραση των social media να παίζει σημαντικό ρόλο.

Το 76% παραμένει πιστό σε αγαπηµένες µάρκες
Η βιωσιμότητα έχει καθιερωθεί στις επιλογές των καταναλωτών: το 74% ανακυκλώνει τις συσκευασίες σνακ και το 67% επιλέγει προϊόντα με λιγότερο πλαστικό. Οι νέοι καταναλωτές, ιδιαίτερα, δείχνουν αυξανόμενο ενδιαφέρον για φυτικά προϊόντα, με το 78% της Gen Z και των millennials να επιλέγουν φυτικά σνακ. Η πίστη στις αγαπημένες μάρκες είναι επίσης εμφανής, με το 76% των καταναλωτών να παραμένει πιστό, ενώ το 68% αναζητά νοσταλγικές γεύσεις που θυμίζουν παλιές εμπειρίες. Αν και υπάρχει αυτή η προσήλωση σε γνωστές μάρκες, το 70% ενθουσιάζεται όταν ανακαλύπτει νέα σνακ, ενώ σχεδόν το 60% αυτοπροσδιορίζεται ως “snack adventurers”.

Επιπλέον, οι καταναλωτές σήμερα προτιμούν τα πολλά μικρά γεύματα αντί για λίγα μεγάλα (6 στους 10) και αναζητούν σνακ με ελεγχόμενες μερίδες (67%), δίνοντας έμφαση στο «μέτρον άριστον». Πράγματι, σύμφωνα με την έκθεση, επτά στους δέκα προτιμούν μια μικρή ποσότητα ενός απολαυστικού σνακ αντί για μια μεγαλύτερη ποσότητα ενός σνακ, με χαμηλά λιπαρά ή ζάχαρη. Η αυξανόμενη ζήτηση για εξατομίκευση, βιώσιμες επιλογές και ηθικά προϊόντα αποκαλύπτει ότι το μέλλον του σνακ θα ισορροπεί μεταξύ απόλαυσης και συνείδησης, καθώς και νοσταλγίας και καινοτομίας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter