Μειώσεις σε 3.900 προϊόντα επιφέρει η εφαρμογή των τεσσάρων διαρθρωτικών κυβερνητικών μέτρων για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Κώστα Σκρέκα.

Εξάλλου, σύμφωνα με το Υπουργείο, τα μέτρα που ελήφθησαν στο οργανωμένο λιανεμπόριο αναφορικά με τη μεταρρύθμιση που υποχρεώνει τους προμηθευτές να μειώσουν κατά 30% τις προσφορές προς τις εταιρείες λιανεμπορίου, αλλά και με την αντίστοιχη υποχρέωσή τους να μειώσουν ισόποσα τις τιμές τιμοκαταλόγου, συνιστούν δέσμη παρεμβάσεων με άμεση εφαρμογή: Σκοπό έχει αφενός «την αντιμετώπιση των συνεπειών της κρίσης για τους καταναλωτές» και αφετέρου, τη δομική μεταρρύθμιση στη λειτουργία της αγοράς του λιανεμπορίου, «στην οποία παρατηρούνται χρόνιες παθογένειες και στρεβλώσεις».

«Διαρθρωτικά μέτρα που αποσκοπούν στο να διορθώσουν δομικές στρεβλώσεις δεκαετιών στην αγορά»
Ο κ. Σκρέκας δήλωσε ότι τα συγκεκριμένα μέτρα «είναι μόνιμα»: «Τα μέτρα που λάβαμε είναι μόνιμα, διαρθρωτικά και αποσκοπούν στο να διορθώσουν δομικές στρεβλώσεις δεκαετιών στην αγορά. Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε όλους τους πολίτες απέναντι στο μεγάλο πρόβλημα της ακρίβειας και να οδηγηθούμε σε μόνιμη αποκλιμάκωση του πληθωρισμού», δήλωσε αναλυτικότερα και πρόσθεσε: «Έχουν μειωθεί οι τιμές σε 3.900 βασικά προϊόντα για κάθε νοικοκυριό. Διαπιστώσαμε ότι και στο βρεφικό γάλα οι τιμές στο ράφι έχουν μειωθεί κατά 15%. Δεν θα σταματήσουμε την προσπάθεια, ώστε οι καταναλωτές να βλέπουν μόνιμα χαμηλότερες τιμές στα σούπερ μάρκετ».

Ανταπόκριση προμηθευτών βλέπει η Ένωση Supermarket Ελλάδος
«Είναι αλήθεια ότι οι προμηθευτές έχουν ανταποκριθεί σε καλό βαθμό. Έχει γίνει τεράστια προσπάθεια από το προσωπικό των υποκαταστημάτων σούπερ μάρκετ, ώστε να τοποθετηθούν μέσα σε λίγες ώρες οι νέες τιμές. Υπάρχει μείωση τιμών κυρίως στις υποκατηγορίες προϊόντων όπου οι προσφορές αποτελούσαν “γενικευμένο φαινόμενο” και σχεδόν σταθερό για όλη τη διάρκεια του έτους: Απορρυπαντικά, είδη προσωπικής φροντίδας και είδη φροντίδας σπιτιού. Aναμένουμε από τους προμηθευτές την επόμενη στρατηγική τους, μετά από τις σχετικές αναλύσεις τους για την αγορά και τη συμπεριφορά του καταναλωτή, για το βάθος και τη διάρκεια των επόμενων προσφορών τους με βάση πάντα τη νέα τιμή», δήλωσε στο FOODReporter o γενικός διευθυντής της Ένωσης Supermarket Ελλάδος, Απόστολος Πεταλάς.

Αναφορικά με τη μείωση λειτουργικού κόστους που ενδεχομένως να προκύψει για τους λιανέμπορους από την εφαρμογή των μέτρων, ο κ. Πεταλάς διαφώνησε: «Νομίζω ότι πρόκειται για οριακή αύξηση κόστους λειτουργίας: Αν ένας προμηθευτής αποφασίσει ανατίμηση στο προϊόν του, θα πρέπει με μιας να αποσυρθούν όλες οι προσφορές και προωθητικές ενέργειες, μαζί με τα αντίστοιχα ταμπελάκια. Αντίστοιχα, αν την αποσύρει, θα πρέπει οι σημάνσεις να επανέλθουν στα ράφια και το προσωπικό είναι εκείνο που θα τις τοποθετήσει».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter