Σημαντική ώθηση στην προσπάθεια της Metro να διεισδύσει σε πυκνοκατοικημένες περιοχές –καταρχάς της Αθήνας– με μικρά σημεία πώλησης, φαίνεται πως της έδωσε η εξαγορά της Αφοί Βερόπουλοι. Η διοίκηση της Metro κατά τη διαδικασία μετατροπής των καταστημάτων Βερόπουλος σε My Market αποφάσισε σε ένα σημαντικό αριθμό τους να τα μετονομάσει σε My Market Easy, οργανώνοντάς τα ως convenience store.

Έτσι η Metro βρέθηκε με 22 μικρά σημεία πώλησης, με έδρα κατά πλειονότητα στην Αθήνα, όταν πριν την εξαγορά τής Αφοί Βερόπουλοι διέθετε μόλις τρία. Πρόκειται για σούπερ μάρκετ έκτασης περίπου 300-400τμ, που λειτουργούν κατά την αντίληψη της κάλυψης των άμεσων καθημερινών αναγκών του νοικοκυριού, άρα διαθέτουν συγκεκριμένη ομάδα τυποποιημένων και μη κωδικών προϊόντων.

Όμως σημειώνεται από την εταιρεία, στην κατηγορία των 400τμ η Αφοί Βερόπουλοι λειτουργούσε κι άλλα σούπερ μάρκετ, όμως αυτά κρίθηκε σκόπιμο να οργανωθούν με το κωδικολόγιο του κλασικού σούπερ μάρκετ, καθώς στις γειτονιές που εδρεύουν το δίκτυο της Metro δεν διέθετε άλλο κατάστημα. Έτσι, τα εν λόγω σούπερ μάρκετ θα καλύπτουν όλες τις ανάγκες των καταναλωτών κι όχι μόνο τις «αγορές ημέρας» και τις έκτακτες, όπως τα convenience stores.

Η Αφοί Βερόπουλοι είχε στο δυναμικό της και μικρότερα καταστήματα, της τάξης των 250τμ, τα οποία από τη Metro κρίθηκε σκόπιμο να κλείσουν, καθώς θεώρησε ότι πολύ δύσκολα θα μπορούσε να της αποφέρουν κέρδη. Η αλυσίδα δεν θέλησε να τα εκμεταλλευθεί ούτε με τη λογική του franchise, όπως θα συνέβαινε σε άλλες περιπτώσεις, αφού δεν σκοπεύει να αναπτύξει ένα τέτοιο σύστημα.

Στο κυνήγι των κερδών
Σε αυτή τη φάση, λοιπόν, η Metro έχει θέσει άμεσα το στόχο της κερδοφορίας στην περίπτωση των καταστημάτων έκτασης 400τμ. Όπως σημειώνει η διοίκησή της, το καθαρό αποτέλεσμά τους είναι θετικό, όχι όμως στα επίπεδα που προσδοκούσε. Εκτιμάται, ωστόσο, πως με την πάροδο του χρόνου, κι εφόσον τα My Market που προήλθαν από τη δίκτυο των Βερόπουλος θα κατακτούν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, τόσο οι επιδόσεις των μικρών σούπερ μάρκετ θα βελτιώνονται.

Με την αύξηση των My Market Easy σε 22 σημεία πώλησης, η αλυσίδα φαίνεται πως καλύπτει ένα πολύ μεγάλο μέρος του στρατηγικού της πλάνου για αυτής της κατηγορίας τα καταστήματα, οπότε στην παρούσα φάση δεν σχεδιάζει την περαιτέρω επέκτασή τους, επικεντρώνοντας την επενδυτική της πολιτική στην ίδρυση μεγαλύτερων σημείων πώλησης. Συνολικά θα επενδύσει φέτος περί τα 40 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 30 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για τις μετατροπές των καταστημάτων του δικτύου των Βερόπουλος και τα υπόλοιπα 10 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία νέων My Market.

Το πλάνο των μικρών σούπερ μάρκετ συζητείται πλέον κυρίως στο πλαίσιο της προοπτικής τής ανάπτυξής τους σε άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας, όχι όμως άμεσα. Σημειώνουμε ότι η τροφοδοσία των My Market Easy ακολουθεί την ίδια πολιτική που ισχύει για την τροφοδοσία όλων των καταστημάτων του δικτύου, δηλαδή είναι καθημερινή, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις γίνεται και δύο φορές μέσα στην ημέρα.