Πάνω από το 70% του συνολικού όγκου οινοπνευματωδών ποτών που διατίθενται στην αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης φέρουν στις φιάλες τους πληροφορίες για την ποσότητα θερμίδων που περιέχουν, σύμφωνα με την έκθεση προόδου που δημοσιοποίησε η κλαδική οργάνωση Spirits Europe, η οποία αντιπροσωπεύει παραγωγούς οινοπνευματωδών ποτών ανά την ΕΕ και εκτιμά πως το ποσοστό αυτό θα συνεχίσει να αυξάνεται τα επόμενα χρόνια, παρότι πρόκειται για προαιρετικό μέτρο.

Μάλιστα, παρότι αρχικά το μέτρο αυτό υιοθετήθηκε κατά κύριο λόγο από μεγάλους παραγωγούς, το 2023 καταγράφηκε ταχεία ανάπτυξη του αριθμού μικρών και μεσαίων παραγωγών που επίσης προχώρησαν σε αναγραφή θερμίδων στις φιάλες τους. Παράλληλα, σύμφωνα με την έκθεση προόδου, το μερίδιο των αλκοολούχων ποτών με κωδικούς QR για πρόσβαση σε ηλεκτρονικές ετικέτες (e-labels) αυξάνεται ταχύτατα και αναμένεται να φτάσει σε παρόμοια επίπεδα μέχρι το τέλος του 2025.

«Το 2023 μπορεί κάλλιστα να χαρακτηριστεί ως το έτος κατά το οποίο η ψηφιακή πληροφόρηση των καταναλωτών απογειώθηκε πραγματικά: στην Ισπανία, είδαμε το μερίδιο των αλκοολούχων ποτών με κωδικούς QR να αυξάνεται ταχύτατα από 18% σε 31% σε διάστημα μόλις οκτώ μηνών.

Το μέλλον είναι ξεκάθαρα ψηφιακό», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της Spirits Europe, Ulrich Adam, υποστηρίζοντας πως το μνημόνιο κατανόησης για τις πληροφορίες καταναλωτή έχει κινητοποιήσει πλέον πολλές εταιρείες, μικρές και μεγάλες.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter