Όσο κι αν θέλει κανείς να αποφύγει τη συνεχή αναφορά στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η χώρα, δεν μπορούμε παρά να συμφωνήσουμε με την άποψη που λέει ότι ζούμε την πιο δύσκολη οικονομική περίοδο της σύγχρονης ιστορίας μας, μετά τον πόλεμο.

Στον χώρο που απασχολεί τη συγκεκριμένη έκδοση, των επιχειρήσεων δηλαδή, που παράγουν ή διανέμουν προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, μία σημαντική διαφορά είναι πως στη μετά τον πόλεμο περίοδο, οι επιχειρήσεις είχαν μπροστά τους ένα αβέβαιο μεν μέλλον αλλά γνώριζαν ότι η μόνη πορεία που μπορούσαν να ακολουθήσουν ήταν αυτή της ανόδου. Σήμερα, οι επιχειρήσεις καλούνται να αντιμετωπίσουν ένα ιδιαίτερα εχθρικό για την ανάπτυξη κλίμα, με τις ειδήσεις να μιλούν συνεχώς για τα χειρότερα και τα σχόλια στα γραφεία να αναπαράγουν τον φόβο για ολική καταστροφή.

Πόσο αξιοθαύμαστο είναι, λοιπόν, σε ένα τέτοιο περιβάλλον να βλέπουμε εταιρείες να προωθούν την έρευνα και την καινοτομία, να ασχολούνται με την ουσία της παραγωγής προϊόντων, τα οποία βελτιώνουν την ποιότητα ζωής του σύγχρονου καταναλωτή, να τα προσφέρουν σε μια τιμή που δεν κοροϊδεύει τον πελάτη και να δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για περαιτέρω εξέλιξη.

Υπάρχουν, βέβαια, αρκετές περιπτώσεις εταιρειών που αναγκάζονται να μειώσουν την επένδυση στην έρευνα και την ανάπτυξη. Οι οργανισμοί, όμως, που γνωρίζουν ότι χωρίς νέες προτάσεις τα προϊόντα τους θα ακολουθήσουν απλώς μια φυσική πορεία γήρανσης και εξόδου από το ράφι, εξακολουθούν να υποστηρίζουν τη μελέτη της καταναλωτικής συμπεριφοράς, των νέων αναγκών που οι συνθήκες διαβίωσης διαμορφώνουν, τις πρωτότυπες και πρωτοποριακές ιδέες νέων συνεργατών, ως μια επένδυση ζωτικής σημασίας για το εγγύς μέλλον.

Οι προσπάθειες αυτές αναγνωρίζονται και από το λιανεμπόριο, που έχει ανάγκη την προσφορά στους πελάτες του νέων προϊόντων και την ανάπτυξη νέων κατηγοριών αλλά -το σημαντικότερο- από τους καταναλωτές, που θέλουν να αξιοποιήσουν με τον καλύτερο τρόπο το διαθέσιμο για αγορές εισόδημά τους. Αυτήν τη διπλή επιβράβευση καταγράφει και η έρευνα, η οποία παρουσιάζεται στις επόμενες σελίδες αλλά και η αναλυτική περιγραφή των στοιχείων που επέτρεψαν στα σημαντικότερα brands της ελληνικής αγοράς, να κατακτήσουν τη δική τους θέση στη λίστα των Top 50.