Φθάνουμε στο τέλος της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα και δεν μπορεί κανείς παρά να βλέπει με... συγκρατημένη αισιοδοξία τις προοπτικές ανάπτυξης της ελληνικής αγοράς. Η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων συρρικνώνεται και αυτό οδηγεί τους καταναλωτές σε πιο προσεκτικές επιλογές.
Υπό αυτήν την έννοια, αποκτά ιδιαίτερη σημασία η παρουσίαση των προϊόντων που λανσαρίστηκαν από το 2000 και μετά, και κατάφεραν να αποσπάσουν σημαντικό μερίδιο στην κατηγορία τους ή ακόμη και να δημιουργήσουν μια νέα κατηγορία, κερδίζοντας τις εντυπώσεις και την προτίμηση του καταναλωτή.
Από τις απόψεις που κατέθεσαν στο αφιέρωμα «hit προϊόντα της δεκαετίας» οι εκπρόσωποι των αλυσίδων σούπερ μάρκετ αλλά και των εταιρειών που τα προϊόντα τους ξεχώρισαν, ένα είναι το κεντρικό συμπέρασμα: Το μυστικό της επιτυχίας των νέων προϊόντων δεν είναι καθόλου… μυστικό! Για να πετύχει ένα προϊόν απαιτείται πάνω απ’ όλα ειλικρίνεια σε όλα τα στάδια, από την παραγωγή του μέχρι το ταμείο. Ειλικρίνεια στην πρόθεση που κρύβει η αρχική ιδέα, στην έρευνα, την υλοποίησή της, την προώθηση των προϊόντων, τη συνεργασία με το λιανεμπόριο, την προσέγγιση του καταναλωτή και την πώληση.
Τι σημαίνουν, όμως, όλα αυτά στην πράξη και πώς εκφράστηκαν; H μελέτη των επιτυχημένων case studies μπορεί να συμβάλει στην εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων και να αποτελέσει οδηγό σε κάθε νέα προσπάθεια. Επίσης, η πορεία των προϊόντων που κατάφεραν να κερδίσουν την αποδοχή και την εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού είναι η έμπρακτη απόδειξη πως η επένδυση στην έρευνα για την παραγωγή και την προώθηση καινοτόμων προϊόντων στην αγορά, δεν είναι ποτέ μια περιττή πολυτέλεια. Και αυτό ισχύει ακόμη και για τις μικρότερες επιχειρήσεις.
Όλα ανεξαιρέτως τα προϊόντα που παρουσιάστηκαν μέσα σε αυτήν τη δεκαετία, διεκδικώντας ένα σημαντικό μερίδιο σε μια υπάρχουσα κατηγορία ή σε μια κατηγορία που τα ίδια δημιούργησαν, γεννήθηκαν από μια ιδέα.
Η ιδέα αυτή κατάφερε να κερδίσει την εμπιστοσύνη της εταιρείας τους, που αποφάσισε να επενδύσει στην έρευνα για την καλύτερη υλοποίησή της.
Όλοι γνωρίζουν πως ένα πολύ μικρό μόνο ποσοστό από τις εκατοντάδες χιλιάδες ιδέες που υλοποιούνται από τις εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων πετυχαίνουν. Όμως, ειδικά σε αυτήν τη δύσκολη για την παγκόσμια οικονομία περίοδο, η επένδυση στη δημιουργικότητα των ανθρώπων αποτελεί μονόδρομο για τις επιχειρήσεις που επιλέγουν να ακολουθήσουν όχι τον δρόμο της παθητικής παρακολούθησης των εξελίξεων, αλλά της δημιουργίας.