Υπερδιπλασιασμός της εταιρικής διαφημιστικής δαπάνης στον κλάδο των αναψυκτικών και των χυμών σημειώθηκε το α’ δίμηνο του 2010, παρά τη δύσκολη οικονομική κατάσταση που βιώνει η αγορά και τις δυσοίωνες προβλέψεις για το μέλλον της οικονομίας της χώρας. Αντίστοιχα, αυξημένη ήταν και η προϊοντική διαφημιστική δαπάνη στο σύνολο της αγοράς αναψυκτικών-χυμών.
Συγκεκριμένα, η διαφημιστική δαπάνη σε εταιρικό επίπεδο το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2010, σύμφωνα με τα στοιχεία της Media Services, ανήλθε σε 283,72 χιλ. ευρώ, έναντι 104,1 εκατ. ευρώ το δίμηνο 2009. Αντίστοιχα, το συνολικό ποσό που διατέθηκε από τις εταιρείες για τη διαφήμιση των προϊόντων τους (αναψυκτικών και χυμών) κατά την εν λόγω περίοδο του 2010 ήταν 3,79 εκατ. ευρώ, ενώ το αντίστοιχο δίμηνο του 2009 η διαφημιστική δαπάνη ήταν 2,81 εκατ. ευρώ.
Αύξηση σημείωσε και η διαφημιστική δαπάνη στην κατηγορία των χυμών (2,29 εκατ. ευρώ, έναντι 1,19 εκατ. ευρώ), τη στιγμή που η δαπάνη για τη διαφήμιση των αναψυκτικών μειώθηκε στις 518,22 χιλ. ευρώ, από 780,53 χιλ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2009.
Και στις δύο κατηγορίες, την πρώτη θέση σε διαφημιστική δαπάνη καταλαμβάνουν προϊόντα της Coca-Cola 3E. Σε ό,τι αφορά, δε, στα διαφημιστικά μέσα, η τηλεόραση κυριαρχεί και στις δύο κατηγορίες προϊόντων. Ιδιαίτερα στους χυμούς κατέχει τη μερίδα του λέοντος (σχεδόν 2 εκατ. ευρώ σε σύνολο διαφημιστικής δαπάνης της κατηγορίας 2,3 εκατ. ευρώ).
Η εικόνα της μάρκας μέσω της διαφήμισης
Για τη διαφημιστική της καμπάνια μάς μίλησε το τμήμα μάρκετινγκ της ΕΨΑ: «Στο μάρκετινγκ των τροφίμων και ειδικότερα των αναψυκτικών», τονίζουν οι υπεύθυνοι του τμήματος της εταιρείας, «όλη η εικόνα της κάθε εταιρείας, καθώς και η εικόνα της μάρκας περνά μέσα από τον τρόπο που επιλέγει να διαφημιστεί. Η ΕΨΑ, λοιπόν, χρόνια τώρα, κατορθώνει να επιλέγει την καλύτερη δυνατή επικοινωνία, αναλόγως των συνθηκών που επικρατούν το συγκεκριμένο διάστημα, αφού πάντα οι καταχωρίσεις της είναι καίριες και στοχευμένες.
Αν επιχειρήσουμε, λοιπόν, να αναλύσουμε τις φετινές μας καταχωρίσεις, θα πρέπει να ομολογήσουμε ότι από την πρώτη στιγμή θέλαμε η λεμονάδα ΕΨΑ να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στο δημιουργικό μας. Είναι η εικόνα της, οι φόρμες της, η γοητεία μιας κλασικής συσκευασίας που σε ωθεί να πειραματιστείς μαζί της και να την κάνεις δυνατό κομμάτι του εικαστικού σου.
Πίνακας 1: Αναψυκτικά – Τα 3 πρώτα σε διαφημιστική δαπάνη προϊόντα (σε χιλ. ευρώ) |
||
Επωνυμία | Ιαν.-Φεβ. 2009 | Ιαν.-Φεβ. 2010 |
Fanta μπλε | 0,00 | 131,14 |
Coca-Cola | 334,94 | 204,57 |
ΗΒΗ | 0,00 | 128,93 |
Πηγή: Media Services SA |
Πίνακας 2: Αναψυκτικά – Διαφημιστική δαπάνη ανά μέσο (σε χιλ. ευρώ) |
||
ΜΜΕ | Ιαν.-Φεβ. 2009 | Ιαν.-Φεβ. 2010 |
Τηλεόραση | 461,54 | 360,63 |
Ραδιόφωνο | 90,70 | 24,91 |
Περιοδικά | 209,23 | 132,68 |
Εφημερίδες | 19,05 | 0,00 |
Σύνολο κατηγορίας | 780,52 | 518,22 |
Πηγή: Media Services SA |
Βασική ιδέα της καμπάνιας μας είναι να εντάξουμε την αυθεντική της εικόνα στο σημερινό περιβάλλον. Να αποτυπώσουμε την άποψη ότι είναι αυθεντικό αναψυκτικό, κομμάτι της καθημερινότητάς μας.
Ταυτόχρονα, θέλαμε να προβάλουμε τη φρεσκάδα και τη δροσιά που αποπνέει και γι’ αυτό κι επιλέξαμε νέες, όμορφες κοπέλες να την απολαμβάνουν χαλαρές, καθισμένες στο καπάκι του περίφημου μπουκαλιού, περιστοιχισμένες από λουλούδια που στροβιλίζονται στον αέρα και τονίζουν την απόλαυση που σου προσφέρει η «Λεμοναδική γεύση ΕΨΑ», που καταφέρνει να μεταμορφώνει ακόμα και τις απρόσωπες πολυκατοικίες της πόλης στο φόντο σε χαρούμενα, πολύχρωμα κτήρια.
Διαβάστε επίσης:
- Σχέσεις εμπιστοσύνης
- Δροσερό διαχρονικό διάλειμμα
- Ήβη Κλασσική: Γνωρίστε τη νέα ΗΒΗ Κλασσική!
- Frutop: Ελληνικά αναψυκτικά, αυθεντική απόλαυση!
- Τα παιδία παίζει με τους χυμούς HBH Go!
- Refresh Πορτοκάλι: Από 100% ελληνικά πορτοκάλια με υπογραφή ΕΒΓΑ
- ΕΨΑ A.E. – Λεμοναδική ιστορία!
Για εμάς το σημαντικότερο στοιχείο για να είναι αποτελεσματική μια στρατηγική marketing είναι το δυνατό δημιουργικό, το οποίο πολλαπλασιάζει το αποτελέσματα από τα επενδυόμενα ποσά στην επικοινωνία. Δημιουργήσαμε το «Λεμοναδική» (Λεμονάδα Μοναδική) και δεν ησυχάζουμε ποτέ. Αντιθέτως, σχεδιάζουμε συνεχώς νέα προϊόντα, βελτιώνουμε συνεχώς την εικόνα μας, επενδύουμε στις νέες τεχνολογίες, με σκοπό να αιφνιδιάζουμε ευχάριστα την αγορά. Άλλωστε, η δημιουργικότητα συνιστά ισχυρή «πρώτη ύλη» για την παραγωγή αξίας για την μάρκα».
Πίνακας 3: Χυμοί – Τα 3 πρώτα σε διαφημιστική δαπάνη προϊόντα (σε χιλ. ευρώ) |
||
Επωνυμία | Ιαν.-Φεβ. 2009 | Ιαν.-Φεβ. 2010 |
Amita χυμοί | 265,29 | 621,69 |
Amita Motion μπουκάλι | 79,40 | 371,57 |
Knorr Vie+ | 0,00 | 268,21 |
Πηγή: Media Services SA |
Πίνακας 4: Χυμοί – Διαφημιστική δαπάνη ανά μέσο (σε χιλ. ευρώ) |
||
ΜΜΕ | Ιαν.-Φεβ. 2009 | Ιαν.-Φεβ. 2010 |
Τηλεόραση | 1.060,64 | 1.964,54 |
Ραδιόφωνο | 0,00 | 4,13 |
Περιοδικά | 129,16 | 92,13 |
Εφημερίδες | 0,00 | 227,94 |
Σύνολο κατηγορίας | 1.189,80 | 2.288,74 |
Πηγή: Media Services SA |
Πίνακας 5: Βιομηχανικές εταιρείες – Διαφημιστική δαπάνη (σε χιλ. ευρώ) |
||
Εταιρεία | Ιαν.-Φεβ. 2009 | Ιαν.-Φεβ. 2010 |
Coca-Cola Company | 8,51 | 129,22 |
Coca-Cola Hellas | 0,00 | 93,70 |
Ελλ. Εταιρ. Εμφ. (3Ε) | 95,9 | 43,65 |
Pepsico-ΗΒΗ/-0,50 ευρώ | 0,00 | 17,16 |
Σύνολο | 104,41 | 283,73 |
Πηγή: Media Services SA |
Αντίστοιχα, στην πρόσφατη διαφημιστική της καμπάνια η HBH συνδέει την μάρκα με την κοινωνική ευαισθησία της εταιρείας. Το διαφημιστικό τηλεοπτικό της σποτ προβάλλει την στήριξη της «Ένωσης Μαζί για το Παιδί», δείχνοντας σε χαρούμενο φόντο δύο συσκευασίες χυμών ΗΒΗ Go! τη μία δίπλα στην άλλη. Τα καλαμάκια τους είναι λυγισμένα και σχηματίζουν μια καρδιά. Δίπλα τους βλέπουμε λογότυπο της «Ένωσης Μαζί για το Παιδί». Το κεντρικό μήνυμα του σποτ είναι «Χαρίζουμε αγάπη σε 5.000 παιδιά σε όλη την Ελλάδα, ενώ ακούγεται ο εκφωνητής που αναφέρεται στη στήριξη της μάρκας στην «Ένωση μαζί για το Παιδί».
Διαβάστε επίσης: